excrucio Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Da går jeg for Scythe Ninja. Virker som det er enklere å montere da jeg ikke er spesielt komfortabel med å "fikle" på hovedkortet for å få montert Zalman-kjøleren. (som leifeinar påpeikte i en post lenger oppe). Dessuten er støy en av faktorene jeg legger vekt på. Her er et bilde av hovedkortet: Tror nok det skal gå greit å få på plass en Scythe Ninja der. I Antec NineHundred ligger PSU i bunnen, så da får jeg ikke plassproblem mellom kjøler og PSU. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Begynte å lure litt selv, så fant en test av P5E her: http://www.xbitlabs.com/articles/mainboard...y/asus-p5e.html Hvis du ser på side 5, så står det at de fikk montert en Scythe Infinity kjøler på kortet. Den har målene 125 x 116 x 160 i følge prisguiden, og er dermed større enn Ninja (110 x 110 x 150). Den skal derfor etter all sannsynlighet passe. Jeg tror også at Gigabyte er et helt kurrant valg. Det har også 2 SATA-tilkoblinger mer enn P5E. Snakker dog kun ut av egen erfaring. Edit: Du får helt sikkert plass til Ninja på Gigabytekortet også. Ser på bildet at det er større plass rundt sokkelen enn på P5E Endret 16. januar 2008 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
excrucio Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Da er nok kjøler bestemt sammen med resten av komponentene. Tusen takk til alle for hjelp! Kommer ikke til å bestille før til helgen, så om det er andre som har innspill på oppsettet mitt så er det bare si det. Handlekurven min er nå oppdatert til det jeg skal handle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå