ticsyboy Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 hei! jeg vil vite koden til en "button", fordi det er slik at når man trykker på den så blir den låst å man kan ikke trykke på den mer. her er koden. vet ikke hvor jeg skal beggynne: href="#" onclick="fs.view('selected');return false;">Selected (<strong id="view_selected_count"></strong>)</a> </li><li id="view_unselected"><a href="#" onclick="fs.view('unselected');return false;">Unselected</a></li></ul></div><div id="fb_multi_friend_selector_notice" style="display:none;"></div><div id="fs_current_filter" style="display:none;" class="clearfix"></div><ul id="friends" style="height:420px;"></ul><ul class="pagerpro" id="pag_nav_links"></ul><div class="buttons"><input type="button" class="inputbutton request_form_submit" onclick="return FBML.sendRequest($('req_form_478c689708719'), 7019261521, 'Friends for Sale', true, true, true,0);" id="send" name="send" value="Send Friends for Sale Invitation" fb_protected="true" /> <input type="button" class="inputbutton" onclick="fs.skip();" id="skip" name="skip" value="Skip" style="width: 90px" /></div><script type="text/javascript">8701186":{"name":"ola normann\u00f8ther","sname":"ola normann\u00f8ther","pic" PS: knappen heter: "Send" Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Om vi først gjør koden litt mer leselig href="#" onclick="fs.view('selected'); return false;"> Selected (<strong id="view_selected_count"></strong>) </a> </li> <li id="view_unselected"> <a href="#" onclick="fs.view('unselected'); return false;">Unselected </a></li>< /ul></div> <div id="fb_multi_friend_selector_notice" style="display:none;"> </div> <div id="fs_current_filter" style="display:none;" class="clearfix"> </div> <ul id="friends" style="height:420px;"></ul> <ul class="pagerpro" id="pag_nav_links"></ul> <div class="buttons"> <input type="button" class="inputbutton request_form_submit" onclick="return FBML.sendRequest($('req_form_478c689708719'), 7019261521, 'Friends for Sale', true, true, true,0);" id="send" name="send" value="Send Friends for Sale Invitation" fb_protected="true" /> <input type="button" class="inputbutton" onclick="fs.skip();" id="skip" name="skip" value="Skip" style="width: 90px" /> </div> <script type="text/javascript">8701186":{"name":"ola normann\u00f8ther","sname":"ola normann\u00f8ther","pic" For den interessante knappen er koden: <input type="button" class="inputbutton request_form_submit" onclick="return FBML.sendRequest($('req_form_478c689708719'), 7019261521, 'Friends for Sale', true, true, true,0);" id="send" name="send" value="Send Friends for Sale Invitation" fb_protected="true" /> Dette er koden for knappen. Som du ser så når noen klikker på knappen kjøres det som står bak "onClick". Dette ser ut til å være en metode som heter FBML.sendRequest(). Det er mulig det er denne metoden som slå av knappen. Det ligger også noe som heter fb_protected="true" til slutt der. Hva denne gjør er jeg ikke sikkert på, prøvde å google det, men fant ingenting. Lenke til kommentar
semafor Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> <html> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <title>Untitled Document</title> <script type="text/javascript"> window.onload = function() { var knappen = document.getElementById("spesielleknappen"); knappen.onclick = function() { this.disabled = true; } } </script> </head> <body> <button id="spesielleknappen"> Send </button> </body> </html> Sett det inn her for å teste. Thats it. Lenke til kommentar
ticsyboy Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> <html> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <title>Untitled Document</title> <script type="text/javascript"> window.onload = function() { var knappen = document.getElementById("spesielleknappen"); knappen.onclick = function() { this.disabled = true; } } </script> </head> <body> <button id="spesielleknappen"> Send </button> </body> </html> Sett det inn her for å teste. Thats it. Men hva om jeg vil trykke knappen mer en en gang da? finnes det noen programmer som disabler onclick function da?` eller tenkte liksom å finne adresse til knappen å bare lim inn i adresse å trykke gå til mange ganger.. MVH: Nicolas Lenke til kommentar
semafor Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> <html> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <title>Untitled Document</title> <script type="text/javascript"> var i = 1; window.onload = function() { var knappen = document.getElementById("spesielleknappen"); knappen.onclick = function() { if(i === 3) { this.disabled = true; } else { i++; } } } </script> </head> <body> <button id="spesielleknappen"> Send </button> </body> </html> Nå kan du klikke på knappen 3 ganger. Men jeg tror du må prøve å forklare deg bedre. Finn en situasjon der dette vil kunne vise seg å ha noen praktisk verdi. eller tenkte liksom å finne adresse til knappen å bare lim inn i adresse å trykke gå til mange ganger.. What? Lenke til kommentar
ticsyboy Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 det er en side en venn har der jeg bare kan trykke en gang på en ting så får jeg poeng vær gang jeg trykker... men kan bare trykke Ên gang vær 24timer. så tenkte om jeg kunne lure det slik at jeg kan trykke 1000 ganger noen som vet hvordan jeg kan få til noe slikt? MVH: Nicolas Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 vips så fikk ikke du noe mer hjelp.... :-) Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 om du laster siden på nytt med f5, får du klikke da? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Det han har lyst pa er en bot som klikker pa en knapp for ham. Jeg synes ihvertfall at vi ikke skal hjelpe ham. Scriptkiddies =/ Lenke til kommentar
semafor Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Jeg trodde han var ute etter å få til noe lignende av det han copy/pasta i begynnelsen. Useriøst. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Er det Facebook det ligner pa? Jukse pa Facebook.. tihi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg