deep750 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Hei, har planer om å erstatte min linksys wrt54G, da jeg deler linja med naboen og jeg ønsker å kunne begrense hastigheten til naboen. info om dagens router: Linksys WRT54G Firmware Version: DD-WRT v23 SP2 (09/15/06) std Det jeg trenger er: en stabil router som takler bruk av bla torrent ned-/opplastinglinksysen kneler ved bruk av torrent, til tross for at jeg har satt torrent-klienten til maks 50 connections, noe som gjør at jeg ofte ikke får gått inn på nettsider samtidig som torrenter lastes opp/ned. Dette skaper også problemer for naboen min mulighet til å konfigurere (les begrense) hastigheten til naboen, slik at vedkommendes nettbruk ikke går utover meg og iptelefon. god rekkevidde på det trådløse nettet som jeg har skrevet over så bruker jeg iptelefoni, telio, så det må være mulig å prioritere denne trafikken på nettet håper noen har noen gode forslag som dekker behovene mine, og som samtidig ikke er for dyrt edit: glemte å nevne at jeg har koblet en switch til routeren, da jeg har kablet nettverk til de fleste rommene i huset. så forventer jeg også at routeren kan levere varene kablet. Selv om jeg forutsetter det Endret 15. januar 2008 av deep750 Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 er det ikke noen som vet om noen trådløse routere som dekker behovet mitt? Lenke til kommentar
skol Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Hei, har du sett på Tomato firmware? Hos Tomato skal QOS funksjonen fungere bedre enn DD-WRT. Tomato firmware diskusjonsforum: http://www.linksysinfo.org/forums/forumdisplay.php?f=160 Endret 16. januar 2008 av skol Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 hei, skal forsøke tomato vet du om noen svakheter vs dd-wrt ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå