Gå til innhold

Trenger ny kjøler til min Q6600

MaSo

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Noen som har noen bra tips til ny kjøler til Q6600 min?

Har for tiden kun orginal kjølern og den fungerer heller dårlig :(

Den klarer ikke og kjøle nok og bråker som vanlig fra intel alt for mye

Forøvrig så har jeg et Asus Striker Extreme HK

Endret av MaSo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bestilte meg ny i dag, https://prisguiden.no/product.php?productId=58442

Spent på hvordan den blir, kan poste temperaturer etter litt testing.

Ok bestiller den og satser på det beste :)

Har sett tester både på den forrige modellen med 2 heatpipes og denne modellen. Den forrige fikk mye skryt, og den nye nå ser ut til å ligge enda noen grader lavere. Det kan bare bli bra. ;)

Dessuten tar den ikke så absurd mye plass som f.eks. Zalman(9700) og Ultra 120.

Min skal også på Asus P5K forresten.

Endret av Pop
Lenke til kommentar
Jeg har CNPS9700LED på min P5K, passer fint den, masse plass rundt, ikke antydning til plassproblem engang. Men skal oppgraderes til Ultra120!

Har du sjekket hva som er potensiell temperaturforskjell? Lite poeng i å gå ned 1 grad eller noe... Skulle tro 9700 kjølte mer enn godt nok. :)

Lenke til kommentar

Etter hva jeg kan se så er det vesentlig mindre plass rundt CPU på et striker extreme enn hva det er på et P5K

Det er bare hva jeg syns etter å sammenligne bildene, har ikke sett et P5K i virkeligheten

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
P5K Deluxe

i_308866.jpg

Striker Extreme

asusStriker_550.jpg

asusStrikerA.jpg

Endret av MaSo
Lenke til kommentar

Da har jeg fått gjort noen tester.

På 3,2GHz (355x9, 1,3v vcore) ligger den på ca 45 grader load. Må si meg godt fornøyd med kjøleren, og jeg har kanskje litt å gå på ennå, siden jeg neppe var helt optimal med kjølepastaen.

Lenke til kommentar
Det stemmer! De dyrere har heatpipes som bygger høyere opp og hele veien rundt, det kan begrense deg ganske mye, så hvis du virkelig vil noe må du ofte bytte heatpipes. =/

Billig er best! ^^

Er ikke nødvendig at de dyre har høye heatpipes, du kan f.eks se dette på Asus P5k Premium/deluxe, dette er jo et ganske dyrt kort men det har allikavel ganske små heatpipes.

Det stemmer! De dyrere har heatpipes som bygger høyere opp og hele veien rundt, det kan begrense deg ganske mye, så hvis du virkelig vil noe må du ofte bytte heatpipes. =/

Billig er best! ^^

Er ikke nødvendig at de dyre har høye heatpipes, du kan f.eks se dette på Asus P5k Premium/deluxe, dette er jo et ganske dyrt kort men det har allikavel ganske små heatpipes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...