sindre2 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hei ! Har bestilt noe utstyr til bilen fra en svensk webshop. Har nå fått mail fra de om at de vil ha alt forsuddsbetalt. Greit nok det, men det skal ha beløpet i Svenske Kroner? Hvordan får jeg til det? Bruker Nettbank… Lenke til kommentar
kaarebeate Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hvilken bank bruker du? I de fleste (om ikke alle) Nettbanker har du valg for å betale til utlandet, det du må ha i tillegg i forhold til en norsk mottaker er IBAN-nummer og SWIFT-nummer til mottakeren, summen regnes om i nettbanken, en ting som er viktig er at du haker ut at omkostninger deles i hvert land, dvs. du får gebyret i Norge og de i Sverige. Lykke til! (det er bedre å betale med kreditkort hvis du har muligheten til det, da er det ingen gebyrer og du kan (hvis det er noe feil med vare) be kreditkortselskapet stoppe betalingen.) Lenke til kommentar
Tomle Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Du må få IBAN (internasjonalt bankkontonummer) og BIC (bank id kode) nummer fra selger. Deretter bare å velge utenlandsbetaling i nettbanken og fylle ut. Lenke til kommentar
sindre2 Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Hei og takk for svar! Har Nettbank via Terra. Ser ingenting om valg for å betale til utlandet… Hvor finner jeg det i så fall? Har fått IBAN og BIC/Swift så det burde være OK Lenke til kommentar
kaarebeate Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Gå til betaling å se hvilke valg du får i undermenyen; har ikke nettbank via Terra selv så jeg er litt usikker men jeg bruker jevnlig fra Skandiabanken (Anbefales) og SpareBank1 gruppen og DnB Nor. Lenke til kommentar
sindre2 Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Her ser dere et bilde: Lenke til kommentar
sindre2 Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Hei igjen! Tror dessverre ikke nettbanken min har mulighet for dette"/ Prøvde en demo av SpareBank1 Nettbanken, og det ser ut til å funke der: ) http://demo.sparebank1.no/URL_DIALOGEN_FOR...L_UTENLANDS_sb1[1].html Noen innvendinger? Lenke til kommentar
Vial Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 På undermenyen "Betalinger" skal det være et valg for å betale til utlandet. Lenke til kommentar
sindre2 Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Men det er det tydeligvis ikke... Mulig jeg har noen begrensninger siden jeg bare er 18 år? Lenke til kommentar
kaarebeate Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Har ikke Terra bank en mailadresse du kan få svar via? Hos Skandiabanken kan du chatte med kundekonsulent. Tror ikke at det ligger noen sperring pga alder. Lenke til kommentar
sindre2 Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Okey, da har jeg fått pappa til å betale. Han har SpareBank1 og der gikk det tydeligvis an. Uansett takk for hjelpa! Lenke til kommentar
kaarebeate Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Er ikke det det beste; å få pappa til å betale? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå