ironduke Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Mister ganske ofte ned mobilen min i gulvet, og det går som regel bra. Men en dag slutter den vel å virke. Mistet den nesten ned i do i går! Regner med mange kommer til å svare på innlegget med at jeg må passe bedre på mobilen, men det er lettere sagt enn gjort. Hehe. Så mitt spørsmål er hva som dekkes viss jeg tegner en totalforsikring feks hos Netcom som jeg er kunde med? Lenke til kommentar
TheScirocco Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hva med å rett og slett se på NetCom sine sider ;-) Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Hva med å rett og slett se på NetCom sine sider ;-) Det har jeg gjort. Men hva legger de i: Tap av eller skade på mobiltelefonen som følge av en plutselig ytre årsak knyttet til et bestemt skadetidspunkt, herunder ran og tyveri. Og hva er en ytre årsak? Viss jeg mister telefonen i bakken, er det da en ytre årsak? Lenke til kommentar
havfal Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Det menes vel at det er en hendelse du ikke kan styre som er med på å fremprovosere skaden eller tapet. Noen dytter deg, tyveri etc. Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Det menes vel at det er en hendelse du ikke kan styre som er med på å fremprovosere skaden eller tapet.Noen dytter deg, tyveri etc. Men som oftest er det jo ens egen feil at mobilen går i bakken. Feks du har den i lomma og den faller ut, den ligger på et bord og du kommer borti slik at den faller ned. Forstår jeg det rett da at viss en annen person er borti bordet slik at den går i bakken dekkes det, mens viss du selv gjør det, uten at det var med vilje, så er det ikke dekket? Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Jeg hadde Netcom sin forsikring før, men når jeg mistet/noen stjal telefonen min etter å ha vært på grøftefylla, fikk jeg ikke det dekket. Så når jeg kjøpte ny telefon ringte jeg Telenor og hørte hva deres forsikring dekket, og hun sa jeg fikk ny telefon nesten uansett hva som skjedde. Mista jeg den i do, mistet den på bussen eller andre vanlige skader fikk jeg ny telefon med den forsikringen. Men nå har jeg mistet telefonen i do, og den fungerer enda, men ikke spesielt bra (kameraet funker ikke og vibrasjonen døde), så må nesten ringe og dobbeltsjekke at jeg får ny telefon når min går dukken. Lenke til kommentar
TheScirocco Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hele poenget med å ha så vage regler er jo at man må bruke skjønn i de fleste situasjoner. Ett eksempel fra virkeligheten: Jeg klarte for en stund siden å dytte min egen telefon ned i vasken på badet. Jeg snudde meg bare i det telefonen ringte og skubbet den ned fra hyllen. Dette ville i utgangspunktet ikke forsikringsselskapet dekke. Men grunnen til at det hele skjedde var at jeg dagen før hadde fått gipset armen fra skulderen og ned til fingrene. Forsikringsselskapet mente da at det var en såpass spesiell situasjon at de allikevel dekket ny telefon Det er uansett umulig for oss på forumet her å fortelle deg hva det vil dekke og ikke dekke. Men som hovedregel dekker de kun det som du ikke er skyld i selv. Dersom du mister telefonen mye vil de sannsynligvis si at du burde passet bedre på den. Dersom du derimot mister telefonen i bakken på grunn av at noen andre påvirker deg (Dytter deg for eksempel) vil forsikringen i hovedsak dekke skaden. Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Hele poenget med å ha så vage regler er jo at man må bruke skjønn i de fleste situasjoner. Ett eksempel fra virkeligheten: Jeg klarte for en stund siden å dytte min egen telefon ned i vasken på badet. Jeg snudde meg bare i det telefonen ringte og skubbet den ned fra hyllen. Dette ville i utgangspunktet ikke forsikringsselskapet dekke. Men grunnen til at det hele skjedde var at jeg dagen før hadde fått gipset armen fra skulderen og ned til fingrene. Forsikringsselskapet mente da at det var en såpass spesiell situasjon at de allikevel dekket ny telefon Det er uansett umulig for oss på forumet her å fortelle deg hva det vil dekke og ikke dekke. Men som hovedregel dekker de kun det som du ikke er skyld i selv. Dersom du mister telefonen mye vil de sannsynligvis si at du burde passet bedre på den. Dersom du derimot mister telefonen i bakken på grunn av at noen andre påvirker deg (Dytter deg for eksempel) vil forsikringen i hovedsak dekke skaden. Bare for først å ha det sagt er ikke dette noe jeg vil benytte meg av. Men med de reglene der legger de jo opp til forsikringssvindel. (og det er det vel dessverre mye av) Da kan man jo bare si at en kompis skubba borti deg så den gikk i gulvet? Umulig å bevise, men også umulig å motbevise. Lenke til kommentar
TheScirocco Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Det er helt riktig det. Men de aller fleste er faktisk ærlige. Hele ordningen med forsikring generelt hadde vært umulig dersom ikke folk flest ønsker å være ærlige. Men man kan også snu på det og si at dersom ingen hadde svindlet på forsikringen hadde premien vært mye lavere. Så til syvende og sist er det hvermansen som må betale for de som faktisk svindler med forsikring! Lenke til kommentar
Martink700i Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 min nokia 6600 gikk dukken for noen år siden da jeg hadde lagt den i treningsbagen, når jeg var og trente, og sjampoflasken var gått lekk. Jeg sa det som det var på butikken. Og det gikk helt i orden, tok en stund fordi de måtte se om de kunne ordne den først, men fikk ny mob etter det! Lenke til kommentar
TKConrad Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Jeg vil anbefale alle å tegne denne forsikringen da den dekker så og si alt som skjer, om sådet er din egen feil, og du får nye telefon på dagen:) http://www.telekiosken.no/userfiles/TK_Mobilforsikring.pdf Lenke til kommentar
mqr82 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Jeg har Hello abonnement og forsikring (49.-) og vasket mobilen min på 60 grader i bukselomma. Jeg ringte skadeservice dagen etter, forklarte hva som hadde skjedd, etter den hyggelige damen hadde fått skrevet skaderapporten sa hun at jeg skulle selvfølgelig få ny telefon og at den ble sendt i posten samme dag!! Jeg ble helt overveldet av den gode servicen! Telefonen kom i posten med postoppkrav (egendandel 10% av telefonens verdi). Eneste som er, er at du må være hello kund for å få forsikringen deres, men det er ikke et problem siden prisene ligger på det samme som de fleste andre. M. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Jeg vil anbefale alle å tegne denne forsikringen da den dekker så og si alt som skjer, om sådet er din egen feil, og du får nye telefon på dagen:) http://www.telekiosken.no/userfiles/TK_Mobilforsikring.pdf På dagen er litt å ta i Må først fylles ut en skademelding som sendes til forsikringsselskapet og når butikken først har fått rekvisisjon fra forsikringsselskapet så kan kunden få ny telefon (Men rekvisisjon går som regel fort (1 dag ca.)). Men har denne selv og brukt den da jeg sølte melk over min gode gamle K800i (May he rest in peace ) og fikk ny telefon uten diskusjon Lenke til kommentar
bidz Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Noen som har litt oversikt over hva Chess sin forsikring dekker og ikke dekker? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Netcom har rimelig standarvilkår, men fra ca 3 år tilbake når de fikk nytt forsikringsselskap har de vært helt IDIOT når det gjelder hva de faktisk dekker i praksis. Er så mye flisespikkeri osv at jeg bare sa opp forsikringen, og har oppfordret flere til å gjøre det samme. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Netcom har rimelig standarvilkår, men fra ca 3 år tilbake når de fikk nytt forsikringsselskap har de vært helt IDIOT når det gjelder hva de faktisk dekker i praksis. Er så mye flisespikkeri osv at jeg bare sa opp forsikringen, og har oppfordret flere til å gjøre det samme. Søstra mi hadde Netcom en gang i tiden. Fikk fuktskade... Dette dekket ikke forsikringen (som da het "Totalforsikring". Oh the sweet irony in the name). Man måtte nemlig ha Totalforsikring-pluss for at det skulle dekkes. Noe som på det tidspunktet kun var tilgjengelig for bedriftsabb. Selv har jeg gitt opp operatørene sine integrerte forsikringstjenester. Greit det er fint å ha det på samme regning som mobilforbruket, men Marsh forsikringa (Den Telekiosken tilbyr) betaler man kun Kr. 499,- en gang i året og dekker så sinnsykt mye mer (om man da har en telefon som er under Kr. 5000,- i verdi). Lenke til kommentar
havfal Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Jeg vil anbefale alle å tegne denne forsikringen da den dekker så og si alt som skjer, om sådet er din egen feil, og du får nye telefon på dagen:) http://www.telekiosken.no/userfiles/TK_Mobilforsikring.pdf Eventuelt denne som koster litt mer, men har ingen maxpris på telefon, og din klage behandles i løpet av en time. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Jeg vil anbefale alle å tegne denne forsikringen da den dekker så og si alt som skjer, om sådet er din egen feil, og du får nye telefon på dagen:) http://www.telekiosken.no/userfiles/TK_Mobilforsikring.pdf Eventuelt denne som koster litt mer, men har ingen maxpris på telefon, og din klage behandles i løpet av en time. Finner ingen vilkår på denne. Hadde vært fint å sett om den dekket fuktskade. Og hva egenandelen lå på. Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 Jeg vil anbefale alle å tegne denne forsikringen da den dekker så og si alt som skjer, om sådet er din egen feil, og du får nye telefon på dagen:) http://www.telekiosken.no/userfiles/TK_Mobilforsikring.pdf Eventuelt denne som koster litt mer, men har ingen maxpris på telefon, og din klage behandles i løpet av en time. Finner ingen vilkår på denne. Hadde vært fint å sett om den dekket fuktskade. Og hva egenandelen lå på. Det han ikke har opplyst om er at denne forsikringen bare kan tegnes når du kjøper ny mobil hos Telekiosken. For alle andre er den uaktuell. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Det han ikke har opplyst om er at denne forsikringen bare kan tegnes når du kjøper ny mobil hos Telekiosken. For alle andre er den uaktuell. Det er jo greit nok. Men den til Telehuset gjelder jo også når du kjøper ny telefon der. Så blir jo samme greia Men om den dekker fukt står det ingenting om, for fuktskade er den vanligste skaden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå