Gå til innhold

Vurderer PS3, noen spørsmål

Skinney

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har nå sittet med en Xbox 360 i to måneder og må si jeg er misfornøyd :( Xbox har rett og slett for mange restriksjoner og jeg ser fremover at de kuleste spillene blir multiplatform likevel. Og siden PS3 har blu-ray så tenkte jeg at det var likesågreit å bytte ut Xboxen min mens den allerede er ny med en PS3.

Jeg har noen spørsmål før jeg tar skrittet over...

1. Er Dual-Shock 3 tilgjengelig for salg i norge? Hvis ikke, når?

2. Skal det komme en ny PS3 versjon i nær fremtid verdt å vente på?

3. Er det absolutt ingen måte å spille ps2 spill på ps3 uten 60gb versjonen?

4. Følger det med en HDMI->DVI konverter med på kjøpet?

5. Støtter PS3 toslink lyd kabel?

6. Hva slags headset med mic anbefaler dere til PS3?

7. Andre tilbehør dere ville anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, kommer til våren en gang.

Det er ikke annonsert noen til Norge ennå, men det er vel rimelig å anta at 80GB-versjonen kommer en eller annen gang. Om det er verdt å vente på? Neppe

Nei. Det spekuleres i at Sony kan slippe en SW-emulator, men dette er kun spekulasjoner.

Nei.

Den støtter optisk audiokabel, ja.

Alle bluetooth-headset fungerer greit. Har ikke hørt at noen skal være så mye bedre enn andre.

Næh... du kan jo kjøpe deg en større HDD og sette inn, om du tror du har bruk for det...

Lenke til kommentar
Heisann!

Har nå sittet med en Xbox 360 i to måneder og må si jeg er misfornøyd :( Xbox har rett og slett for mange restriksjoner og jeg ser fremover at de kuleste spillene blir multiplatform likevel. Og siden PS3 har blu-ray så tenkte jeg at det var likesågreit å bytte ut Xboxen min mens den allerede er ny med en PS3.

Jeg har noen spørsmål før jeg tar skrittet over...

1. Nei, foreløbig ikke, kommer til våren eller sommeren tror jeg.

Kjøpte 4 stk på videogameplus.ca og hadde flaks med tollen, så den slapp jeg, kom på 1800,- noe som er ok for 4 kontrollere, import fra japan til Canada, for så å bli eksportert til Norge.. :)

2. Virker som Sony satser mer og mer på 40GB, da de går mot eksklusiv 40GB versjonen i japan nå, så tviler på det.

Microsoft hadde vell kanskje rett med at ingen brydde seg om bakoverkompabilitet, har selv opplevd og spille mye mindre PS2 enn jeg trodde jeg skulle gjøre.

3. 40 GB versjon har ikke støtte for PS2 spill, resten har.

4. Nei, er veldig dårlig kabel som følger med, de har levert en kabel som passer til alle typer TV'er, men er veldig dårlig. Dersom planen din er å bruke en HDMI => DVI overgang vil ikke lyden følge med den kabelen.

5. Ja, bruker selv toslink<=>toslink til lyd.

6. Du kan bruke hvilket som helst Bluetooth headset tror jeg.

Følger med ett Jambra headset i Warhawk, dersom du kjøper Blu-ray-versjon av det.

Har ikke testet mitt, da jeg hadde ett Logitech liggende.

I tillegg kan du bruke PS3 Eye (kamera som følger med Eye of Judgement), om du ikke har lyst å ha hengende dingser på øret. :-/

7. Har Logitech sitt PS3 bluetooth mediaboard, ett keyboard med touchpad. Synes det er kjekt å ha, og ganske pent å se på, der det som oftest ligger på hylla under stuebordet.

Bruker det mest når jeg surfer på nett, og skriver beskjeder til venner.

I tillegg kan du kjøpe hvilken som helst 2,5 SATA HDD, dersom du skulle trenge mere harddisk-plass.

PS3 er ganske åpen og støtter det meste, men jeg liker å ha mest mulig i bluetooth, da jeg ikke har lyst på dongler og lignende dritt hengende ut fra PS3.

Lenke til kommentar

Ja, det er den.

Vel..80GB kommer vel neste år kanskje?

Tror ikke det:/

Nei, HDMI kabel må du kjøpe selv, det enste som følger med er AV kabler.

Vil tro det.

Masse og velge mellom! Men vil vel anbefale en god bluetooth headsett.

Vel, mic..En ekstra kontroll, HDMI kabel hvis du har HD tv og diverse spill.

Endret av MST
Lenke til kommentar

Jeg vurderer også PS3 for tiden...

Skulle helst hatt 60GB versjonen, men den er jo utsolgt og produseres ikke lengre... kan kjøpes av PS3 halliker på qxl, finn.no og slik til seriøs overpris... Ingen bakoverkompabilitet er verd så mye penger.

Fant derimot at en del av de spillene jeg kunne tenkt meg fra PS2 også finnes til PS3...så kanskje det ikke er så farlig lell..

Likevel. Det er det at jeg får en Blu-ray spiller som kan spilles noen kule spill på som er det store... Uten Blu-ray så hadde det vel vært stort sett like greit med ps2 for min del.

Men, eitherway...

Lite spørsmål.

Jeg har en 42" HD ready plasma tv av merket Hitachi 42PD6600 L.

Her er link til spesifikasjonene på Hitachi 42PD6600 men jeg vet ikke hvor mye den "L" en utgjør.

Spørsmålet er som følger: Hvordan vil Blu-ray filmer være i forhold til de gode gamle DVD'ene mine???

Lenke til kommentar
Spørsmålet er som følger: Hvordan vil Blu-ray filmer være i forhold til de gode gamle DVD'ene mine???

Vel, noen mener jo at de ikke ser forskjell på DVD og HD, men jeg er uenig. Hvertfall når du kommer opp i 40" og oppover. Så dersom du ikke har noen annen maskin for å spille HD så er det absolutt en fin ting at PS3 fikser den jobben

Lenke til kommentar

"Skulle helst hatt 60GB versjonen, men den er jo utsolgt og produseres ikke lengre... kan kjøpes av PS3 halliker på qxl, finn.no og slik til seriøs overpris... Ingen bakoverkompabilitet er verd så mye penger."

To gode eksempler på dette :

PS3 nr 1

PS3 nr 2

Virker som om noen virkelig er ivrige på å skaffe seg 60gb versjonen av ps3, heh.

Personlig ville jeg heller gått for en 40gb og muligens kjøpt en brukt ps2 om det virkelig er viktig å spille ps2 spill.

Lenke til kommentar
Kjønner fortsatt ikke poenget dittXD?

EDIT: LooolXD Mente kontroll;D

Hehe, måtte bare pirke litt :p

For å ikke gå heeelt off topic, men bare litt så kan jeg jo si at jeg har også brukt ps3'n mye mindre til å spille ps2 spill enn jeg trodde. Men det er though greit å slippe å ta med seg ps3'n og ps2'n på hytta for å kunne spille begge ps2 spill og ps3 spill. Ikke en veldig nødvendighet, men kan være kjekt å ha :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...