Gå til innhold

Kreatine helper ikke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En av grunnene til at kjøtt, fisk og fugl er gunstig å spise hvis man driver med styrketrening er nettopp det at de inneholder kreatin naturlig.

 

Forøvrig tar jeg ikke i mot treningstips fra en som har 70% av innleggene sine i WoW-forumet :)

 

Det er naturlig C-Vitaminer i Appelsiner og Sitrus-frukter. Hjelper det å ta C-vitamin tabletter? NEI

Lenke til kommentar
Ok Det er ikke bevist at det er skadelig, men ikke at det virker heller. Det kreatin gjør er at det blir mer vann i musklene. PUNKTUM
Når du kommer med påstander som strider mot mange års tung forskning er det kanskje en idé å ha et bevis fremfor bare et punktum.

 

 

Det er naturlig C-Vitaminer i Appelsiner og Sitrus-frukter. Hjelper det å ta C-vitamin tabletter? NEI
Hvor er relevansen?
Lenke til kommentar
Ok Det er ikke bevist at det er skadelig, men ikke at det virker heller. Det kreatin gjør er at det blir mer vann i musklene. PUNKTUM
Når du kommer med påstander som strider mot mange års tung forskning er det kanskje en idé å ha et bevis fremfor bare et punktum.

 

 

Det er naturlig C-Vitaminer i Appelsiner og Sitrus-frukter. Hjelper det å ta C-vitamin tabletter? NEI
Hvor er relevansen?

 

Det er masse B-vitaminer i Øl som skal virke bra mot hår og negler. Har jeg fått noe mere hår? nei.

 

Like relevant :!:

 

 

Men Til trådstarter: Her bomma du ganske bra, jeg har aldri hatt i meg kreatin men jeg har trent veldig mye, har også mange venner som har brukt kreatin som jeg har trent sammen med. Hadde det bare vært piss så hadde ikke det vært så populært.

Lenke til kommentar
Det er masse B-vitaminer i Øl som skal virke bra mot hår og negler. Har jeg fått noe mere hår? nei.

 

Like relevant :!:

 

 

Det er bare noe de sier for å ha en unnskyldning for å drikke øl...

 

"Nei altshå jeg har fått shå tynt hår med åra, derfor drikker jeg øl hver dag for å få i meg nok B-vitaminer!! *hic* ... Vikhtig med whitaminer vet duh!"

Lenke til kommentar
Ok Det er ikke bevist at det er skadelig, men ikke at det virker heller. Det kreatin gjør er at det blir mer vann i musklene. PUNKTUM
Når du kommer med påstander som strider mot mange års tung forskning er det kanskje en idé å ha et bevis fremfor bare et punktum.

 

 

Det er naturlig C-Vitaminer i Appelsiner og Sitrus-frukter. Hjelper det å ta C-vitamin tabletter? NEI
Hvor er relevansen?

I panna di. (For dere som ikke forsto den: I panna menes hjernen, altså personen må tenke seg om en gang til og lese alle postene for at han skal få sin relevante relevans!

Burde ikke denne tråden stått under "Humor"? Eller kanskje "Bullshit"?

 

Hvor er de såkallte "bevisene" dine for at det ikke virker?

Syns den burde så under " Vi som trener og ikke har hjerne"

Seriøst: Har ikke beviser for at det ikke virker jeg skrev jo det, eller kanskje har du problemer med oppfattelsesevnen din. Hvis du er så sikker gi med 100% bevis på at det virker. Ikke en historie om broren til kameraten din på treningstudio som gikk opp 5kg.

Endret av SivilMilitaer
Lenke til kommentar

Du viser nå at du er uten evne til seriøs debatt, men jeg skal ofre på deg ett innlegg til:

 

Her er noen av de første lenkene jeg fant ved et søk på "creatine studies" på google. Det finnes hundrevis av studier som er gjennomført.

http://www.quackwatch.com/01QuackeryRelate...H/creatine.html <- sjekk denne, og kildene.

http://www.rice.edu/~jenky/sports/creatine.html <- her står det forklart litt om hvordan det virker, kanskje det hjelper folk til å forstå litt før de slenger løse påstander rundt om på hele forumet.

Vil du ha flere kilder og artikler kan du bare søke selv, det finnes et hav av dem.

Lenke til kommentar
En av grunnene til at kjøtt, fisk og fugl er gunstig å spise hvis man driver med styrketrening er nettopp det at de inneholder kreatin naturlig.

 

Forøvrig tar jeg ikke i mot treningstips fra en som har 70% av innleggene sine i WoW-forumet :)

 

Det er naturlig C-Vitaminer i Appelsiner og Sitrus-frukter. Hjelper det å ta C-vitamin tabletter? NEI

 

Hva er galt med C-vitaminer nå da? Er da en utmerket antioksidant og hjelper mot stresshormonet kortisol.

Lenke til kommentar
Burde ikke denne tråden stått under "Humor"? Eller kanskje "Bullshit"?

 

Hvor er de såkallte "bevisene" dine for at det ikke virker?

Syns den burde så under " Vi som trener og ikke har hjerne"

Seriøst: Har ikke beviser for at det ikke virker jeg skrev jo det, eller kanskje har du problemer med oppfattelsesevnen din. Hvis du er så sikker gi med 100% bevis på at det virker. Ikke en historie om broren til kameraten din på treningstudio som gikk opp 5kg.

Så om det skulle vært en slik historie, ville den inneholdt mer sannhet en påstandene dine. Hvorfor skulle noen som helst tro på deg?

 

Hvis du ikke har beviser, bør du kanskje holde deg unna diskusjoner om ting du tydeligvis ikke vet noe om.

 

 

Herregud as det du sier er fluesurr i mine ører mann.

Tenk deg selv da hvis eksempel Wayne Rooney hadde bruk kreatin ser du det for deg kanskje?

haha da hadde han vært en luftpute mann. Ikke den robuste pitbullterrien han er i dag!

Gidder ikke si mer, orker ikke lese dine uleste artikler fra et simpel google søk.

ALT du sier er "fluesurr" i våre ører. Du er vel en av de som tror at jorda er flat og at evolusjonsteorien er en god fortelling?

 

Dessuten inneholder nok de "uleste artiklene" mer fakta enn påstandene dine.

 

 

Jeg kommer ikke til å kaste bort stort mer tid i denne tråden.

(Ja, jeg har brukt kreatin og har lang erfaring med og uten kreatin innen styrketrening.)

Lenke til kommentar

Er en fordel å skaffe seg kunnskap før man starter en tråd om emnet. Anbefaler trådstarter å lese om både anabole steroider og kreatin. Å sammenligne kreatin med anabole steroider blir som å sammneligne anabole steroider med en kyllingfilet...

 

http://www.anabolandrogen.com/

 

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=576

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=407

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=271

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=184

Endret av orjanos3.16
Lenke til kommentar
-

sanaøngaøsgnøanøanøanøgsaøgløanøanagovsioaøvnewåojgasdnganaøfittenasgnanalfittenasgeingtse

Veldig nyttig innlegg. Hvorfor er du på et diskusjonsforum i det hele tatt? Eller er du full i dag?

Herregud as det du sier er fluesurr i mine ører mann.

Tenk deg selv da hvis eksempel Wayne Rooney hadde bruk kreatin ser du det for deg kanskje?

haha da hadde han vært en luftpute mann. Ikke den robuste pitbullterrien han er i dag!

Gidder ikke si mer, orker ikke lese dine uleste artikler fra et simpel google søk.

#1. Mange fotballspillere tar kreatintilskudd. ALLE, inkludert den store helten din rooney, "bruker" kreatin. Til og med mora di har over 100g kreatin i musklene.

#2. Hvem har sagt at mine artikler er uleste? Dessuten fungerer google fint til å finne frem til artikler.

 

Hvor gammel er du egentlig?

Lenke til kommentar

Helgerud og Hoff står bak :wee: De har ikke akkurat produsert mye kvalitet. Man skal ikke dømme ut i fra det, men denne artikkelen her kan man heller ikke ta seriøst. Hvor er kildehenvisningene? Dessuten har de mange "kan være slik"-argumenter selv, merkelig at det går an å være så forutinntatte at de kun argumenterer for den ene siden av saken uansett hva.

Lenke til kommentar

Kan vi ikke bare si det sånn da; de som føler de får noe ut av kreatin (som meg selv) fortsetter å bruke det. De som ikke får noen effekt ut av det slutter å bruke det. Vi som får noe ut av det VET jo at det fungerer. Så jeg synes det blir dumt å drive å diskutere dette i det vide og brede og henvise til den ene artikkelen etter den andre.

Lenke til kommentar

Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen.

 

Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte p_report.gif-funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel.

 

(Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...