Gå til innhold

Hva skjer egentlig med Ventelo?


Anbefalte innlegg

Trodde Ventelo skulle være en god og seriøs bredbåndsleverandør, men kan ikke si annet enn at jeg er skikkelig missfornøyd.

Kundeservicen er under en hver kritikk og før jeg vet ordet av det så funekr ikke nettet.

I dag da jeg skulle inn på nettet så var serveren nede.....eller det funket i hvert fall ikke.

Ikke noe om det under "Driftsmeldinger".... Hva skjer egentlig?

 

Er det bare jeg som opplever dette eller er de virkelig så dårlige?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt Ventelo i mange år nå.

I starten sugde linja, mye nedetid men bra kundeservice.

Nå har vi hatt 100% oppetid på nettet i et par år, så jeg klager ikke på den delen. Kundeservicen aner jeg ikke hvordan er om dagen, men har hørt den suger, selv om jeg har motsatt inntrykk.

 

Det eneste du kan gjøre er å ringe ventelo, og si at nettet ditt ikke fungerer.

Lenke til kommentar

Vi fikk for ca 2 måneder siden besøk av en selger fra Ventelo som da skulle selge på oss nytt innen fastelefoni. Vedkommende selger snakket varmt om IP-Telefoni og adm.dir. gikk for ett tilbud som selgeren la frem. Dette var et tilbud som da benyttet IP-Trunk. Vi bestillte nytt system til dette og vår leverandør sendte utstyr jamfør Ventelo sin informasjon om det som skulle leveres. Den 21.12 ble vi portert over til det nye systemet Vår overraskelse var defor stor når vi fikk levert vanlig Direkte Aksess fra Ventelo. Vi ringer ventelo og forklarer at her måtte det skjedd en feil. Forklaringen fra Ventelo var, "Neida, det er da ikke feil. Dere får IP Telefoni, men vi har ikke utstyr som støtter IP-Trunk, derfor går det gjennom god gammeldags DA." Problemet vårt er at vi hadde bestillt utstyr for IP Trunk og ikke DA. Resultatet var at vi måtte bestillte en 4 span ISDN gateway til den nette sum av nesten 70.000,- i tillegg til at Cisco-saken som skulle brukes for IP-Trunk ikke lenger var nødvendig. Vi ble, naturlig nok, irritert og ville at de sporenstreks porterte oss tilbake til det gammle systemet slik at vi iallfall kunne bruke den gammle telefonsentralen til vi fikk den nye gatewayen. "jada, det er i orden. Det koster dere 10.000,- kroner" -sier Ventelo, noe vi nektet å betale. Resultatet: Vi har vært uten telefon siden 21.12 og kundene begynner å bli en smule irritert. Vi har merkostnader på nesten 100.000,- og Ventelo sitt plaster på såret til oss var 4 mnd gratis abonnement på ADSL linjen..

HURRA VENTELO!

Jeg har aldri vært så forbannet i hele mitt liv, som det jeg var den uken det pågikk som værst. For at det i det hele tatt skulle skje noe fra ventelo sin side måtte vi ringe de opptil flere ganger hver dag. Resultatet der var totalt 15 timer i telefon/telefonkø på 8 dager.

 

(Beklager evt. skrivefeil og feil i tekniske uttrykk som kan være i min post)

Lenke til kommentar

Har ikke noen erfaring med Ventelo på bredbånd, men vi skiftet nettopp over fra Telenor til Ventelo på mobil og fast telefon på jobben. 3 dager etter konverteringen var både mobilnettet og fast telefoni dødt nesten hele dagen, det var UTROLIG lang ventetid på å komme igjennom til kundeservice, og når vi først kom igjennom, så virket de rimelig uinteresserte å rette opp i det som var galt. 2 dager etterpå forsvant fast telefonien igjen halve dagen.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Det er nok veldig forskjellige erfaringer rundt om kring.

jeg har hatt elendig erfaring med GET og Nextgentel hjemme hos meg, mens hos mine kompiser har NGT fungert veldig godt. GET er litt under par rundt omkring, men det funker sånn ca.

Har hatt Telenor og det er samme.. funker delvis ok, men ikke 100%.

Har nå hatt ventelo i snart 3 år og det har vært 1 (et) tilfelle der jeg har restartet modem. riktignok sliter jeg med en dårlig IP telefon router som restartes i ny og ne.

men alt i alt veldig greit.

 

Et par viktige ting er om hvem som leverer linjene ut til sentralen og ikke minst utstyret i selve sentralen.

Telenor eier det meste, mens NGT og Ventelo setter opp eget utstyr der de kan.

Der alle 3 har utstyr pleier det å være problemer med kapasitet og Telenor garanterer bare 10MB ut til de andre leverandørene. de stedene der det bare er Telenor og an annen pleier ting å virke greit, men da er man avhengi av at Telenor leverer det de skal.

 

så alt er avhengi av hvor du bor, og hvor bra utstyret til og fra deg er.

 

man kan være kjempe heldig og man kan være kjempe U-heldig.

da er det lov å bytte til noen andre for å se om det blir bedre.

 

Alternativer er jo Super-3G som dekker Oslo og Akerhus.

ICE funker bra i storbyene og noe utenfor.

Telenor har faktisk god EDGE dekning i hele norge, men ikke 3G.

Netcom - bob bob, veldig god bred dekning med svakere signaler en feks Telenor.

 

Velg og vrak... :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...