CoaX- Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Er på ferietur i north-carolina, men klarer ikke å koble opp min W810i mot det amerikanske nettet. Har prøvd å søke inn manuelt, og det eneste nettverket som da dukker opp er SunCom. Når jeg velger dette, kommer det opp en beskjed: Forbudt nett. Velge nett? Ja/Nei. Noen som har en ide om hva jeg må gjøre for å få tilgang til nettet over her? Og hvorfor kommer ikke T-Mobile USA opp som valg over nettverk? Merkelig :/ Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Du må enten ringe onecall eller netcom om de støtter det nettverket. Lenke til kommentar
Saxe Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Slå av telefonen Slå den på igjen Tast tallet 1 før du taster pinkoden. (5 tall) Funker dette? Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Dette er sikkert eit dumt spørsmål, men er du sikker på at det nettet har dekning der du er? Lenke til kommentar
CoaX- Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Slå av telefonenSlå den på igjen Tast tallet 1 før du taster pinkoden. (5 tall) Funker dette? Det funket! Hvordan? Hva skjedde? Jobber du i OneCall og kan hemmelige triks? Dette er sikkert eit dumt spørsmål, men er du sikker på at det nettet har dekning der du er? jepp, her er full dekning på det dekningsikonet:P Lenke til kommentar
thevoice Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Du har et SIM-kort med Network Norway-dekning. Network Norway skriver på sine sider at man må taste 1 foran PIN-koden når man skal roame. Det burde selvsagt OneCall tatt med på sine sider. Jeg antar også at roamingprisene er annerledes enn dem OneCall har på nettsidene sine. Se istedet roaming-prislisten fra www.ipea.no, da de hadde kommet lenger i overgangen til NN før de ble kjøpt av NN. Lenke til kommentar
ReFre Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Fra FAQ, OneCall.no : Jeg får ikke dekning i utlandet. Dersom du har dekning via Network Norway, må du i utlandet taste 1 før PIN-koden din for å få dekning. Videre kan du søke etter nett manuelt via telefonmenyen (Innstillinger > Nettverk). Forsøk forskjellige operatører. Får du fortsatt ikke dekning, kontakt vår kundeservice. Vi trenger da å vite hvor du er, hvilke operatører du har forsøkt og eventuelle feilmeldinger du får. Hva er Network Norway og hvilken nettleverandør gir meg dekning? Edit: Jeg vil for øvrig advare deg mot å bruke ditt Onecall abonnement i USA før du har sjekket prisene. Det ser som at Onecall/Network Norway har inngått en særdeles dårlig roaminavtale, og er du så "uheldig" å få koblet deg opp mot AT&T Mobility, og ringer til norge, betaler du nesten 30 kroner minuttet. Endret 17. januar 2008 av ReFre Lenke til kommentar
CoaX- Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Fra FAQ, OneCall.no : Jeg får ikke dekning i utlandet. Dersom du har dekning via Network Norway, må du i utlandet taste 1 før PIN-koden din for å få dekning. Videre kan du søke etter nett manuelt via telefonmenyen (Innstillinger > Nettverk). Forsøk forskjellige operatører. Får du fortsatt ikke dekning, kontakt vår kundeservice. Vi trenger da å vite hvor du er, hvilke operatører du har forsøkt og eventuelle feilmeldinger du får. Hva er Network Norway og hvilken nettleverandør gir meg dekning? Edit: Jeg vil for øvrig advare deg mot å bruke ditt Onecall abonnement i USA før du har sjekket prisene. Det ser som at Onecall/Network Norway har inngått en særdeles dårlig roaminavtale, og er du så "uheldig" å få koblet deg opp mot AT&T Mobility, og ringer til norge, betaler du nesten 30 kroner minuttet. er tilkoblet AT&T nå, koster 26 kroner for en sms til norge :0 men jeg vil i grunn bare kunne motta smser fra norge:) men takk for advarselen. Lenke til kommentar
ReFre Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Hei ! Nå tviler jeg ikke på at du betaler 26 kroner for en sms til norge, men hvor fant du denne prisen? I Onecalls prisliste står det at en sms koster 5.10 kroner. Det er mulig dette er for lokale sms'er, men jeg har alltid vært av den oppfatning at en sms koster det samme uansett hvor i verden den sendes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå