Kenros Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 heisan. Jeg kjører Windows Vista Ultimate på min maskin med en Amd Dualcore opteron 185. Under enhetsbehandling/prosessorer la jeg merke til at prosessoren er listet opp 2 ganger. er dette normalt ? ser Vista på hver Core som en prosessor ? Ken Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 errh, hele poenget med dualcore er at det er to prosessorer Lenke til kommentar
Kenros Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 jada, skjønner jo det men spørsmålet var om det er riktig at den vises som 2 enheter i enhetsbehandling Lenke til kommentar
gigax Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 errh, hele poenget med dualcore er at det er to prosessorer Nei, det er to kjerner i en prosessor. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Det er to kjerner som tilfeldigvis bruker same kontakt på hovudkortet. Dermed er det to einheiter. Intels hypertreading gav to virtuelle cpuer, men fysisk var det ei kjerne, dermed vil det ikkje vise forskjell på ein kjerne eller fleire . Og det blir jo litt rart. Tilsvarande med rammen, det er som oftast berre 2 kanaler men 4 spor( kontakter) likevel viser det som 4 einheiter i ein god del program. Skulle det ha vore same logikken her så skulle det vore 2 einheiter istandefor 4. Endret 15. januar 2008 av Jankee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå