Gå til innhold

Hvordan overføre et spill

L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HAHA, flashback

Husker jeg skulle ta med flight simulator 98 tror jeg det var til en venn. Det jeg gjordet var å kopier snarveien over til diskett, og når jeg kom fram og skulle til å spille dette hos kameraten min skjønte jeg ikke hvorfor det ikke funket

Endret av thadon
Lenke til kommentar

Husker at jeg hadde lyst på et av Pokémonspillene, men hadde ikke Gameboy. Så jeg fikk en kompis som hadde internett hjemme(!) til å laste ned en emulator og spillet for meg, og legge det på en diskett, for han hadde ikke CD-rom. Datamaskinen vår fra 1992 eller noe sånt hadde ikke diskettstasjon(eller mulighet for oppkobling til internett, for å nevne hvor shit den var), så jeg spurte pappa om jeg kunne legge spillet på laptopen hans. Men den hadde ikke diskettstasjon heller, så han måtte ta med en fra jobben - en liten boks du puttet disketten i, og koblet denne til maskinen. Tror faktisk jeg klarte det til slutt... dette var i 1999 tror jeg. Sinnsykt

Lenke til kommentar
Ha! Jeg har diskett stasjon, men har koplet den ut til fordel for en harddisk :p. Som er mye nyttigere.

Betyr det at du tidligere hadde alle programmene og operativsystemet ditt lagret på en diskett, og måtte sette inn denne for å kunne gjøre noe om helst? Det må ha vært en stor diskett :ohmy:

Lenke til kommentar
off..husker nå du måtte bruke 20 disketter på et stoort spill som var på hele 30MB..

disc inn disc ut

Det var gjerne pakka og for å unngå 60 diskettar. Så kom du til nummer 17 og fekk error, vart forbanna på disketten og reiv den i stykker. :(

Lenke til kommentar
Ha! Jeg har diskett stasjon, men har koplet den ut til fordel for en harddisk :p. Som er mye nyttigere.

Betyr det at du tidligere hadde alle programmene og operativsystemet ditt lagret på en diskett, og måtte sette inn denne for å kunne gjøre noe om helst? Det må ha vært en stor diskett :ohmy:

Han mener vel gjerne at han benytter plassen/kablene til en harddisk istedet, da kabinetter har begrenset med plass.

Selv har jeg diskettstasjon i jobbmaskinen min, som er bare et år gammel. Jadda, dualcore prossesor, minnekortleser, RAID-disker, grisedyrt grafikkort og mye annet snacks. Og en diskettstasjon, bare sånn i tilfelle. :p

Lenke til kommentar

Han mener vel gjerne at han benytter plassen/kablene til en harddisk istedet, da kabinetter har begrenset med plass.

Selv har jeg diskettstasjon i jobbmaskinen min, som er bare et år gammel. Jadda, dualcore prossesor, minnekortleser, RAID-disker, grisedyrt grafikkort og mye annet snacks. Og en diskettstasjon, bare sånn i tilfelle. :p

Ja, tenkte meg noe sånt, men kunne være moro å vitse bare littegrann ekstra.

Jeg har visst diskettstasjon ja, men har aldri brukt den. Som sagt er det bare i tilfelle det plutselig skulle være livsnødvendig..

Lenke til kommentar

Jeg brukte den faktisk før, til enkelte DOS-spill jeg hadde skaffet meg. Det kabinettet jeg har nå, har hatt 3 forskjellige hovedkort :p, og jeg har bare ikke giddi å tatt ut diskettstasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...