Gå til innhold

hvilket chipsett burde jeg velge?

Superslim

Anbefalte innlegg

skal buffe ny vista pc, med 4 - 8 Gb RAM, Plenty av HDD Å 2 Stk Kraftige GPU i SLI evt Crossfire.. lurer bara på hva som hadde vært det beste chipsettet for meg, vil ha en kraftig spill/media pc.. eer oxo usikker på type CPU Å RAM.. Please Kom med alt av forslag,, pris har ikke sånn veldig mye å si. men ikke noe alienware specca pc heller, men kan strekke til 15 - 25K.. håper veldig på særiøse svar..

På forhånd takk

Superslim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, for 15.000 får du absolutt en salig heftig maskin så akkurat det blir ikke noe problem...

Anngående hva chipset du skal ha, så kommer det mye ann på hva du forventer ut av hovedkortet.

- Skal du overklokke?

- Har du besielle behov når det gjelder anntall harddisk-kontakter, eller andre kontakter som man finner på hovedkortet?

-Har du bestemmt deg for crossfire spesifikt, eller også evt. SLI?

For crossfire/intel så er jo X38 et ganske åpenbart safe valg for en high-end maskin som ikke trenger SLI-støtte. kortene med det chipsettet er generellt sett rimelige, chipsettet yter bra og er stabilt, og overklokker også flott.

Jeg bruker selv Nvidias 680i SLI, men det er egentlig kun pga. Jeg "trenger" SLI støtten. Hvis ikke hadde jeg sansynligvis gått for X38, spesiellt pga. generellt bedre og lettere overklokking.

-Stigma

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
vel, for 15.000 får du absolutt en salig heftig maskin så akkurat det blir ikke noe problem...

Anngående hva chipset du skal ha, så kommer det mye ann på hva du forventer ut av hovedkortet.

- Skal du overklokke?

- Har du besielle behov når det gjelder anntall harddisk-kontakter, eller andre kontakter som man finner på hovedkortet?

-Har du bestemmt deg for crossfire spesifikt, eller også evt. SLI?

For crossfire/intel så er jo X38 et ganske åpenbart safe valg for en high-end maskin som ikke trenger SLI-støtte. kortene med det chipsettet er generellt sett rimelige, chipsettet yter bra og er stabilt, og overklokker også flott.

Jeg bruker selv Nvidias 680i SLI, men det er egentlig kun pga. Jeg "trenger" SLI støtten. Hvis ikke hadde jeg sansynligvis gått for X38, spesiellt pga. generellt bedre og lettere overklokking.

-Stigma

vet ikke om jeg skal klokke ennå, må få litt mer skillz..

trenger i allefall 6-8 sata porter å 1 IDE

SLi el Crossfire blir det.. men finner ikke noen gode HK å sette 2 STK 8800 Ultra Extreme på..

Men hvis ATI kommer med et kort som knuser det så lurer jeg litt på Crossfire..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...