Gå til innhold

Problemer med WD MyBook 500gb

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjøpte meg en WD MyBook Premium 500gb for rundt et år siden. Den har fungert smertefritt i et år nå, på forskjellige datamaskiner. Problemet er at datamaskinen finner harddisken. gjennom USB 2.0, men klarer ikke å lese fra den. Dette hindrer meg i å starte noen form for sjekking. Når disken kobles til opplever jeg også at datamaskinen går treigt og ingenting lar seg gjøre.

Da jeg prøvde disken i en annen pc klarte den å finne disken, og lete gjennom filer. Hvis jeg starter scandisk står den og summer i kanskje 10 minutter før den avslutter uten noen form for tilbakemelding og disken slutter å fungere i windows.

Noen som har en ide hvordan jeg kan få liv i disken igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei dessverre. Har hatt samme disken (tror jeg - er så mange varianter) i godt over et år nå og den har vært stabil på alle maskiner jeg har brukt den på (win2ksp4 og windowsXPproSp2).

Men her i jula skulle jeg koble den opp mot en noe aldrende toshiba laptop med xphome. Var vel en av de første som hadde usb2 vil jeg tro. Og her var det problemer fra første stund. Problemene innebar at disken ikke dukket opp i utforskeren, men vistes i diskbehandling. Og jeg har konstatert vha andre maskiner at mybook-en min fungerte OK.

Jeg testet også et par varianter av Korsair voyager opp mot denne thosibaen hvor alt fungerte knirkefrit, så det virker som om det er enkelte datamaskiner som har trøbbel med denne disken.

Jeg tror ikke det er hardware som er problemet, men har samtidig ikke fått testet med en linux live cd pga filsystem=ntfs. Kanskje jeg skal prøve med Ultimate Boot CD på nevnte maskin til helga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...