Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Få fjernet litt mage, treningsmetoder?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Hva er den beste måten å få fjernet litt mage på? Er ikke spesielt tykk men har merket i det siste at jeg har begynt å fått litt sideflesk eller mage om du kan si det.

Motivasjonen er på topp, så det jeg søker etter er råd og tips om eventuelle treningsmetoder. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen kjappe tips

Du må ha kaloriunderskudd = spise 1 måltid mindre pr dag og eller bytte ut noe usunt med noe sunnere så du kommer ca 500 kalorier lavere.

Steg nr 2 blir da fysisk aktivitet for ca 500 kcal dagen

Tilsammen utgjør disse 2 7000 kcal i minus i uka som blir nesten en kg ned i uka.

Du kan ikke forbrenne fett kun på mage, det går over hele kroppen.

Lenke til kommentar
Noen kjappe tips

Du må ha kaloriunderskudd = spise 1 måltid mindre pr dag og eller bytte ut noe usunt med noe sunnere så du kommer ca 500 kalorier lavere.

Steg nr 2 blir da fysisk aktivitet for ca 500 kcal dagen

Tilsammen utgjør disse 2 7000 kcal i minus i uka som blir nesten en kg ned i uka.

Du kan ikke forbrenne fett kun på mage, det går over hele kroppen.

Kan du gå litt mer i detaljer? :p

1. Jeg eter Frokost (1 skjerve), Lunsj (som regel 2 skjever eller et påsmurt rundstykke + Iste/Litago Sjokkomelk), Middag (1-2 tallerkener med det mamma lager), "lunsj" igjenn (1-2 skjever), Kvelds. (1-2 skjever)

- Du mener jeg skal kutta ut 1 måltid?

2. Fysisk aktivitet for ca 500 kcal dagen, det tilsvarer hvor mange timer jogging? Er en 2,5km løype få meter fra huse mitt, som jeg kan jogge på 13 minutter..

Endret av Zeoh
Lenke til kommentar

Kutte i kostholdet eller bevege deg mer blir det samme.

Om du stort sett spiser det samme hver dag med faste rutiner og føler at du har litt for mye fett så inntar du formange kalorier iforhold til hva du forbruker.

Av det jeg kan se er det over Maks 2000 kcal i mat.

Bytte ut pålegget med noe sunnere, spise litt mindre ris /pasta osv (karbohydratene) ved middagen så har du plutselig kuttet noen kalorier.

Om du ikke ønsker å kutte i maten så kan du heller bevege deg mer.

En time med aktivitet , evt gå den runden 7 ganger i uken.

Poenget er å tilføye noe nytt som du ikke pleier å gjøre med nåværende vekt.

Tilgang på treningsstudio er jo det aller beste, ingenting slår vektløfting uansett hvor lette vekter man må starte med.

Endret av War
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...