cruelphotography Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Har ett Nikon D100 og en SB400 foran meg her, men den vil ikke trigge blitzen, har testa blitzen på mitt eget D80, og der funker den helt ok oO Er ganske enkelt ikke dette litt nå gamle kameraet kompitabel med nyere blitzer? Vet det funker med SB800'en min. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 D100 har D-TTL mens SB-400 har det nye i-TTL så det stemmer nok. D100 begynner å bli et gammelt kamera. Det er ikke umulig at det finnes en metode for å utløse SB-400 på D100 men du vil uansett ikke få full automatikk. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Nikon har valgt å utelate bakoverkompatibilitet på low-end produktet SB-400, og beholdt det i SB-600 og SB-800. Jeg tror faktisk ikke SB-400 har noen innebygd automatikk heller, så man får rett og slett ikke brukt den uten et i-TTL-kamera. Lenke til kommentar
onslow123 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Nikon har valgt å utelate bakoverkompatibilitet på low-end produktet SB-400, og beholdt det i SB-600 og SB-800. Jeg tror faktisk ikke SB-400 har noen innebygd automatikk heller, så man får rett og slett ikke brukt den uten et i-TTL-kamera. Betyr det at eldre blitzer overhode ikke kan brukes på D80? Greit at man ikke får automatikk, men vil du ikke få noe blink i det hele tatt?? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Nei, det betyr det ikke (og jeg skjønner ikke hvordan du kan få den forståelsen fra det jheg skrev). Eldre blitser har - i motsetning til SB-400 - for det meste automatikk, og vil fungere helt fint på en D80, men altså uten TTL. Lenke til kommentar
onslow123 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Nei, det betyr det ikke (og jeg skjønner ikke hvordan du kan få den forståelsen fra det jheg skrev). Eldre blitser har - i motsetning til SB-400 - for det meste automatikk, og vil fungere helt fint på en D80, men altså uten TTL. Sorry, når jeg nå leser innlegget en gang til, så ser jeg det helt klart. Huet mitt som ikke var helt kompatibelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå