Gå til innhold

Test av SELVDISIPLIN: Lite søvn!


Anbefalte innlegg

2-3 timer søvn hver natt i en lenger periode er skadelig.

 

Haha, så syykt bullshit.

Er så utrolig lei av alle som tror de kan så utrolig mye om alt.

 

Linkene var mer en liten advarsel om at man ikke må stresse kroppen moe serlig mer enn bristepunktet og at de vet mer om hva de faktisk begir seg ut på.

 

Kan vi ikke bare låse oss inne da, i et polstret rom, så kan vi sitte og være redd for livet?

 

Det kan du godt gjøre, men hva er vits med livet da?

 

Vet at jeg motsier meg selv litt her, men poenget er at men skal kjenne sine egne grenser, f.eks er jeg glad i å dykke. Det er en potensielt farlig sport, men så lenge man føler seg trygg, følger visse regler og ikke tøyer grensene (altfor ofte), så går det fint.

 

Det samme gjelder med søvn: Kjenn din egen kropp og grensene, men så er det slik at man kan trene seg opp til å sove lite...

 

Leonardo da Vinci sluttet å sove fordi han synes det var bortkastet tid.

(Ikke at jeg ambefaler noen å gjøre det samme)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2-3 timer søvn hver natt i en lenger periode er skadelig.

 

Haha, så syykt bullshit.

Er så utrolig lei av alle som tror de kan så utrolig mye om alt.

 

Linkene var mer en liten advarsel om at man ikke må stresse kroppen moe serlig mer enn bristepunktet og at de vet mer om hva de faktisk begir seg ut på.

 

Kan vi ikke bare låse oss inne da, i et polstret rom, så kan vi sitte og være redd for livet?

 

Det kan du godt gjøre, men hva er vits med livet da?

 

Vet at jeg motsier meg selv litt her, men poenget er at men skal kjenne sine egne grenser, f.eks er jeg glad i å dykke. Det er en potensielt farlig sport, men så lenge man føler seg trygg, følger visse regler og ikke tøyer grensene (altfor ofte), så går det fint.

 

Det samme gjelder med søvn: Kjenn din egen kropp og grensene, men så er det slik at man kan trene seg opp til å sove lite...

 

Leonardo da Vinci sluttet å sove fordi han synes det var bortkastet tid.

(Ikke at jeg ambefaler noen å gjøre det samme)

 

Nettopp, hva er vitsen med livet hvis vi hele tiden skal tilpasse oss etter "ekspertene" som oppdager oppsiktsvekkende og forferdelige ting rundt dagligdagse ting som mennesker har gjort i hundrevis av år.

 

Søvnmangel er ikke normalt, men det er mange som lider av det. Og jeg vil si at det de gutta her har tenkt å gjøre ikke er noe å lage noen big deal ut av. Husk at det er utrolig mange andre ungdommer på deres alder som allerede er i den situasjonen, fordi de spiller wow (eksempel) til 3-4 på natta, og må opp 6-7 fordi foreldrene deres tvinger de på skolen.

 

Så dette er vel så langt fra ekstremt og farlig som du kan få det. (dykking mye værre)

 

F.eks dykking på Fittjar! Ekstremsport uten like!

 

http://www.bt.no/lokalt/article208705.ece

 

:p

Lenke til kommentar

som sagt var våken i 5 døgn med 2-3 timers søvn sammenlagt me litt avdypping mens wc3 loada og jeg kjeda meg.. men den femte dagen var jeg ikke trøtt, en jeg kjenner som sov litt mer han presterte og såve i 22timer etterpå men jeg gikk bare tilbake til den 8-10 timers greia som jeg hater... 4-7timer søvn er nok.. æsj hater og sove

 

spole frem x antall timer i livet, neitakk, vil jeg ha kortere liv leke jeg på motoreien

Lenke til kommentar

Har ikke testet dette med vilje, men det var en gang jeg husker jeg ikke sov på 3 netter... altså ca. 84 timer våken i strekk.

 

Jeg kan jo si at jeg da egentlig merket hvor viktig søvn er for at kroppen skal fungere. Man spiser mindre, blir veldig fort aggressiv, humørsvingninger, tilnærmet 0 konsentrasjon, elendig utholdenhet, svimmelhetsfølelse, problemer med å sove når man faktisk skal sove igjen osv...

 

Har noen sett på overlevelsesprogrammer før? Nesten det første de gjør før noe annet er å finne seg en plass de kan sove, rett og slett få seg litt søvn. Det er uhyre viktig.. viktigere enn mat også. Vann og søvn er det desidert viktigste hvis du skal overleve.

Lenke til kommentar
som sagt var våken i 5 døgn med 2-3 timers søvn sammenlagt me litt avdypping mens wc3 loada og jeg kjeda meg.. men den femte dagen var jeg ikke trøtt, en jeg kjenner som sov litt mer han presterte og såve i 22timer etterpå men jeg gikk bare tilbake til den 8-10 timers greia som jeg hater... 4-7timer søvn er nok.. æsj hater og sove

 

spole frem x antall timer i livet, neitakk, vil jeg ha kortere liv leke jeg på motoreien

 

Ja dette er nok helt individuelt... Jeg har stått opp kl 6 hver eneste hverdag de siste 4 årene, er alltid lys våken... Har 5-6 timers søvn hver natt. Mens jeg har kollegaer og venner som legger seg kl 22 og knapt klarer å krabbe seg ut av senga med poser under øya kl 07:45.... Det er forskjell på folk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...