Gå til innhold

Test av SELVDISIPLIN: Lite søvn!


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

yo.

 

kanskje jeg har noe komme med :D

 

nar jeg ble lart opp til og meditere. gjorde jeg en lignede test.

 

og nar jeg var like gammle som dere gjorde jeg akkurat det samme :p hadde kun tid til og spille pa natta pa ungdom skolen. og jeg hadde lest en del om at hjernen egentlig ikke trengte mer enn 3 timer sovn var dag..

 

vet ikke hvor lenge, jeg sov kun 3 timer var dag .men varte sikkert en uke.. husker sist dagen best var en fredag pa vei hjem fra skolen. kroppen kjente ut som den hadde lagt pa seg 20 tonn.

 

men det varste kom ikke for senere. pluteslig begynt syne mitt og hakka skjedde ikke hele tiden.. men det foltes ut som hele verden lagga og at jeg ikke var en del av den. bli utrolig aggresiv havna faktisk i slass kamp den uka pa skolen vis jeg ikke husker feil. ble forbanna og sur bare folk snakka til meg sa og si.

 

men var en test som var verdt det :D

 

etter denne testen burte dere prove og se hvor lenge dere klarer dere uten mat og sovn :D det er mye mye varre tro emg :D

 

lykke til

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
yo.

 

kanskje jeg har noe komme med :D

 

nar jeg ble lart opp til og meditere. gjorde jeg en lignede test.

 

og nar jeg var like gammle som dere gjorde jeg akkurat det samme :p hadde kun tid til og spille pa natta pa ungdom skolen. og jeg hadde lest en del om at hjernen egentlig ikke trengte mer enn 3 timer sovn var dag..

 

vet ikke hvor lenge, jeg sov kun 3 timer var dag .men varte sikkert en uke.. husker sist dagen best var en fredag pa vei hjem fra skolen. kroppen kjente ut som den hadde lagt pa seg 20 tonn.

 

men det varste kom ikke for senere. pluteslig begynt syne mitt og hakka skjedde ikke hele tiden.. men det foltes ut som hele verden lagga og at jeg ikke var en del av den. bli utrolig aggresiv havna faktisk i slass kamp den uka pa skolen vis jeg ikke husker feil. ble forbanna og sur bare folk snakka til meg sa og si.

 

men var en test som var verdt det :D

 

etter denne testen burte dere prove og se hvor lenge dere klarer dere uten mat og sovn :D det er mye mye varre tro emg :D

 

lykke til

 

 

ganske interesant. Den agrisiviteten er interesant å se.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei alle sammen.

 

Meg(Eirik) og min kamerat(Andreas) har planer om å starte et prosjekt.

 

Dette skal fåregå slik:

 

Vi er to 15 åringer som går i tiende klasse på en ungdomsskole i Kristiansand.

Meg(Eirik) driver med: Håndball, mandag tirsdag onsdag fredag + Boksing Tirsdag og Torsdag + Håndball kamper vær helg.

Andreas driver med tilsvarende aktiviteter +/-

Planen er følgende: Vært døgn skal vi bare sove 2 - 3 timer. Vi skal leve dagene normalt etter hvordan vi pleier. Mat og drikke er tillat. Så vi legger oss altså på natten når vi føler oss trøttest, og våkner igjen når det har gått 2 - 3 timer. Vi skal se hvilke konsekvenser dette får på dagene, både fysisk og psykisk. Altså teste selvdisiplinen vår.

 

Vi skal teste HVOR LENGE vi klarer det. Vi kommer også til å lage en videoblogg(engelsk) som vi legger ut på youtube.

 

Hva synes folk om dette?

Har noen prøvd dette før, noen tanker om prosjektet?

 

Vi ser fram til dette.

 

Mvh, Eirik E. Karlsen(15) og Andreas A. Wold(15)

 

 

Ta heller kontakt med MJK (Marine Jeger Kommandoen - Norges hardeste forsvarsgren - men utrolig moro etterpå :-P) og vær med dem en uke dere så skal vi se hva selvdisiplin er.....(Nei jeg har ikke fullført det kurset)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Jeg gikk praktisk talt uten søvn i én hel uke i militæret. Trodde jeg skulle klikke på skyttergrav vakta siste natta.

 

Medsoldaten min skulle gå til teltet og vekke avløserene våre når vi hadde sitti der 1 time... han vekket de og la seg til å sove. Avløserene reiste seg opp i soveposen, men presterte å sovne igjen de og, slappfisker!! Jeg måtte sitte der 4 timer til befalet kom på morran... Kunne ikke forlate posten.

 

Jeg fikk supernoia, satt og hallisunerte. Trodde at busker og mørke flekker i terrenget var soldater fra panserbataljonen (som førøvrig også var på øvelse samtidig, og som skulle angripe oss). Når befalet hadde vekket avløserene og de endelig kom holdt jeg på å skyte de!! Det blåste så mye, så jeg hørte ikke at de svarte når jeg sa "holdt, hvem der!"

 

Endelig ett par timers søvn tenkte jeg, mens jeg tuslet ned mot teltet. Nei, da begynte plutselig 12,7 mitraljøsa å pepre og helvete brøt løs!!! Det var panserbataljonen som kom. De kastet tåregass granater og jeg rakk ikke få på meg maska fort nok (var i rekrutten, hadde ikke drilla). Da var jeg fornøyd. Glemmer aldri den natta.

Lenke til kommentar
2-3 timer søvn hver natt i en lenger periode er skadelig.

 

Haha, så syykt bullshit.

Er så utrolig lei av alle som tror de kan så utrolig mye om alt.

Så du vet at det ikke er sant?

 

Hm. Du vet jammen meg mye.

 

Jeg er enig med 19andr1. Det er så mange som bare slenger ut av seg med kommentarer, uten å ha faglig bakgrunn eller vitenskapelige artikler for å backe det opp.

 

De tenker "oi, dette hørtes ikke bra ut" også skriver de, utifra egen teori som de har spunnet opp iløpet av 5 minutter i hodet: "dette er ikke bra!!"

Lenke til kommentar

det er "skadelig", men ikke permanent eller noe.

når kroppen virkelig trenger søvn så sovner man.

 

jeg er ikke veldig for denne testen, men veldig skadelig er det ikke.

dere kommer til å gå inn i noe forsvaret kaller "koma", altså, du eksisterer, men tenker lite/uklart selv, tiden blir noe forvrengt, du får med deg veldig lite av det som skjer rundt deg.

Lenke til kommentar

Sover ca 3-5 timer vær natt.. gjort det de siste 2 årene tipper jeg.

Som regel sent i seng, og tidlig opp på jobb vær dag.

 

Merker jeg er mer sliten enn det jeg var tidligere, har også mistet en del hår det siste året, om det har noe med søvn og gjøre vet jeg ikke, men kan jo være noe i det.

 

Men nå som jeg er blitt vant med og sove lite er det ikke noe problem, trener ikke om dagen, så mulig jeg hadde trengt mer søvn dersom jeg hadde gjort det..

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hjelpes, her var det mange som kom med formaninger. Gutta har allerede gitt klar beskjed om at de ikke ønsker pekefingern fra annenhver person her.

 

Hvis de vil prøve seg å eksperimentere litt så er det på deres eget ansvar. Jeg tviler sterkt på at de kommer til å "pådra" seg noe som helst bortsett fra mer erfaring rundt hvordan det er å ha mangel på søvn. Unge mennesker takler som regel søvnmangel mye bedre enn eldre.

Lenke til kommentar
2-3 timer søvn hver natt i en lenger periode er skadelig.

 

Haha, så syykt bullshit.

Er så utrolig lei av alle som tror de kan så utrolig mye om alt.

Så du vet at det ikke er sant?

 

Hm. Du vet jammen meg mye.

 

 

Skal ikke si mer enn å gi noen linker:

 

Lite søvn kan være dødelig

 

Ufør av søvnløse netter

 

Sov godt og jobb bedre

 

Kan vi ikke bare låse oss inne da, i et polstret rom, så kan vi sitte og være redd for livet?

Lenke til kommentar

 

over lang tid er sovnloshet farlig, men 4-5 netter er langt ifra dodlig.

man blir ikke Ufør av A ikke sove pa en ukes tid.

 

artikkelene du linker til gjelder de som sliter med A sove og sover for lite over lang tid.

 

har engelsk tastatur atm, dermed ble det darlig med norske tegn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...