Gå til innhold

Test av SELVDISIPLIN: Lite søvn!


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Meg(Eirik) og min kamerat(Andreas) har planer om å starte et prosjekt.

 

Dette skal fåregå slik:

 

Vi er to 15 åringer som går i tiende klasse på en ungdomsskole i Kristiansand.

Meg(Eirik) driver med: Håndball, mandag tirsdag onsdag fredag + Boksing Tirsdag og Torsdag + Håndball kamper vær helg.

Andreas driver med tilsvarende aktiviteter +/-

Planen er følgende: Vært døgn skal vi bare sove 2 - 3 timer. Vi skal leve dagene normalt etter hvordan vi pleier. Mat og drikke er tillat. Så vi legger oss altså på natten når vi føler oss trøttest, og våkner igjen når det har gått 2 - 3 timer. Vi skal se hvilke konsekvenser dette får på dagene, både fysisk og psykisk. Altså teste selvdisiplinen vår.

 

Vi skal teste HVOR LENGE vi klarer det. Vi kommer også til å lage en videoblogg(engelsk) som vi legger ut på youtube.

 

Hva synes folk om dette?

Har noen prøvd dette før, noen tanker om prosjektet?

 

Vi ser fram til dette.

 

Mvh, Eirik E. Karlsen(15) og Andreas A. Wold(15)

Endret av when
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare vær forsiktig med hard fysisk aktivitet + manglende søvn over flere dager. Har sett mang en hardfør gå i dørken pga av slikt. Tipper dere kommer til å bli utrolig lett irritert over filleting og ikke ha noen god konsentrasjons evne, utover det tror jeg det går fint. Dere sovner nok på en stol e.l på skolen :p

Endret av Keylar
Lenke til kommentar
Å ikke sove har nå vel heller ikke så mye med selvdisiplin å gjør. Sove er noe kroppen må ha

Vil nå heller si det har mye med selvdisiplin å gjøre. Prøv å sitte i ett hull på 5 dagen uten søvn med harde marsjer hver eneste dag og se utover svart ingenting i 2 timer. Skal en del til for å ikke bare sovne og det er ihvertfall ikke nissen som holder en våken.

Lenke til kommentar

Det går ikke på selvdisiplin. Når dere evt. skal i militæret får dere vite hva selvdisiplin er :)

 

Det er ikke bra for kroppen å leve med mangel på søvn over lengre tid. Selv trente jeg 17t. pr. uke, og sov ca. 5-6 timer hver natt i uken, og 10 timer pr. natt i helgene igjennom et helt skoleår.

 

Resultat: lite progresjon på trening, spilte bra i relativt få kamper og hadde mange kamper jeg spilte dårlig, og uopplagt og trøtt på skolen, og lite overskudd til ting ellers.

Lenke til kommentar
2-3 timer søvn hver natt i en lenger periode er skadelig.

 

Haha, så syykt bullshit.

Er så utrolig lei av alle som tror de kan så utrolig mye om alt.

 

 

Kommer ann på hvordan man ser på ordet "skadelig".

 

For min del ble imunforsvaret svekket, jeg ble syk hver 1-2 mnd.

Jeg fikk mye vondt i hodet, dårlig konsentrasjon på skolen, dårlig progresjon på trening, jeg fikk fikk overskudd til frititsaktiviteter etter trening, altså, det sosiale livet var så som så... Vil nesten kalle mye av dette skadelig?

Lenke til kommentar

det som skjer er at dere kommer til å gå rundt som zombier, all aktivitet senkes, og på skolen kommer dere til å halv-sove under timene, og på den måten ta igjen noe av det dere taper i løpet av natten.

negative sider:

mister mye fra skolen.

dårlige konsentrasjon.

dårligere prestasjoner på skole og fritids-aktiviteter.

mister noe logisk sans.

blir lettere irretert.

orker ikke gjøre noe, du kan sikkert dra på trening, men det blir da evt fordi du "må"

svekket imunforsvar

 

positive sider:

du får testet selvdisiplinen på en ganske dårlig måte.

 

ja, jeg har vært der og litt til, legg til haugevis med fysisk aktivitet, lite mat, kulde, mye stress og oppgaver som krever at man tenker klart så har du meg :p

 

å bare være uten søvn ser jeg mer på som idioti enn noe annet

?

Lenke til kommentar
2-3 timer søvn hver natt i en lenger periode er skadelig.

 

Haha, så syykt bullshit.

Er så utrolig lei av alle som tror de kan så utrolig mye om alt.

 

Å du er en av dem ja?

 

Mangel på søvn er faktisk skadelig, som det blir sagt har det en masse negative sider på din fysiske form. Og tar man det til det ekstreme er det faktisk mulig å dø av søvn mangel

Lenke til kommentar
2-3 timer søvn hver natt i en lenger periode er skadelig.

 

Haha, så syykt bullshit.

Er så utrolig lei av alle som tror de kan så utrolig mye om alt.

 

Å du er en av dem ja?

 

Mangel på søvn er faktisk skadelig, som det blir sagt har det en masse negative sider på din fysiske form. Og tar man det til det ekstreme er det faktisk mulig å dø av søvn mangel

 

Vi har aldri bett deg si OSS hva som er skadelig eller ikke.

 

Vi ber ikke om tips! vi ber om respons. Ikke noen som skal si til oss hva som er bra og ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...