Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Falsk facebookprofil i mitt navn

Robocoop

Anbefalte innlegg

Har funnet ut at noen har brukt mitt navn til å opprette en profil der. Ingen informasjon i profilen, bortsett fra et tegneserie-puppebilde.

Er bare en annen i Norge som heter det jeg heter også, så dette synes jeg er belastende. Kan ikke være lov dette her? Eller er det fritt fram........?

Ubehagelig å ha fiender man ikke vet om. Da jeg hadde internettside tidligere så fant jeg ut at noen hadde kommet til siden min via søk på navnet mitt i google.........

Who can I call to stop this?

Endret av Robocoop
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden det ikke er noen informasjon i profilen utenom navnet, er det jo ikke noe du kan påberope deg å "eie" eller påklage at det er identitets tyveri.

Hvorfor er det belastende? Trenger jo ikke være rettet mot deg på noen måte (ja det er litt av en tilfeldighet, men det mest utrolige har hendt før), og som du selv sier, eneste som er lagt inn er navnet + et bilde (som ikke er av deg).

Du kan jo alltids prøve å sende mail til facebook, men skal vel noe til at de bryr seg. Ingen andre i Norge som har noen rettigheter til å gjøre noe i allefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...