Gå til innhold

Rogue I PVP den aller verste?

Anbefalte innlegg

Kan jeg spørre litt ot?

Hvorfor har du 2x Male UD rogues ? :p

Klart du kan spørre:P

Skal ikke skryte på meg å ha levlet den opp selv, Hadde en mage som jeg solgte for en stund siden. Men savnet mage igjenn å byttet derfor til meg magen mot en warrior (med en IRL kompis), da fulgte roguen med på kontoen. Gidder liksom ikke slette den heller:P Planen er å geare den opp til PVP med daggers.

Akseptert svar?:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja ok, syntes det var så merkelig og ha samme classen + samme race :p

Han skulle nok ha en 70 UD male rogue på en annen server, men hadde ikke råd til Migrate :p

Har tenkt tanken ja, kommer nok til å gjøre det når jeg har fått gearet den opp litt, gidder ikke komme til en annen server med bare rask:P Å det blir lettere å gjøre på en server hvor jeg kjenner folk etc.

Lenke til kommentar

Mine 2 cents :

Rogue er fortsatt en god pvp-klasse. OP? UP? I mine øyne, nei.

En av utfordringene med å diskutere pvp er at folk har så mange definisjoner av HVA pvp er. Noen snakker utfra erfaring fra dueller, andre fra BG's, andre igjen fra Arena - og Arena på 1700 rating og 2200 rating er igjen 2 forskjellige verdener.

En del handler om å lære seg class-mechanics, sin egen og motstanderens, og dersom skill og gear skulle være identisk vil ofte ren flaks kunne gjøre utslaget, som feks resists.

Husk også, de fleste klasser har til enhver tid sin "anti-klasse", WoW-PvP er i ganske stor grad "stein-saks-papir" - basert, det må man leve med. Blizzard jobber da også kontinuerlig for å balansere forholdet mellom klassene i PvP/PvE, og her ligger noe av utfordingen også : Nemlig å bygge talents og talent-trees som balanserer klassene BÅDE i PVP og PVE.

I tillegg kommer ting som klasse-synergier opp som et "problem" for mange spiller Arena. Utfra de forutsetningene Blizzard har pr dags dato, synes jeg ikke de gjør en spesielt dårlig jobb med pvp-balansering heller. Alltid ting å tak i, alltid enkelte talents/spells som er OP'ed, men overall synes jeg de færreste har stor grunn til å klage.

Men tilbake til rogues, som var trådens topic, så vil jeg påstå at dersom du blir mer eller mindre total eid av alle klasser som rogue, er det nok på tide å øve seg litt. Det samme ville jeg forresten påstått uansett hvilken klasse du var, dersom alle du møtte vant lett over deg 1v1.

Åpenbart at enkelte klasser er mer krevende å møte enn andre, men da får man enten deale med at man sliter med de klassene, eller øve seg på å spille mot dem.

Et godt råd : sliter du med en klasse, finn en(eller flere)flinke folk i godt gear(gjerne bedre gear enn deg selv) som spiller den klassen, og spør om de har tid/lyst til å duellere deg noen ganger. Forklar at du sliter hver gang du møter den klassen, og spør om de gidder å forklare deg hva du gjør feil. Har gjort det selv, og folk har flere ganger spurt meg om samme tjeneste. Begge parter har som regel gått derfra engod del klokere :)

Endret av heppa
Lenke til kommentar
Hmmm... Rogue er vel av de sterkeste klassene om dagen føler jeg! Hvilke levler har du prøvd PVP med rogue?

Det virker som at folk enda ikke har kommet over 1.12. Sigh

Lurer på... Hva var spesielt med 1.12 ?

Startet å spille rundt 1.8ish

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk har så problemer med warriors som rogue, det verste er uten tvil druids.

Tror bare man må være ekstremt god for å spille rogue, vil si det er den vanskeligste classen å spille, men om man først kan det, så tar man nesten alt. Kom deg til 70 og pønsk ut tactics så ser du at det er en sykt god class ;)

Lenke til kommentar
Skjønner ikke at folk har så problemer med warriors som rogue, det verste er uten tvil druids.

Tror bare man må være ekstremt god for å spille rogue, vil si det er den vanskeligste classen å spille, men om man først kan det, så tar man nesten alt. Kom deg til 70 og pønsk ut tactics så ser du at det er en sykt god class ;)

Vil ikke si det er den vanskeligste classen og spille nei. Alle klasser er lette og lære men vanskelige og mestre.
Lenke til kommentar

Tar du warriors du da ?

Lenke til kommentar

Mulig det blir en del flames her nå.

Alle classene i wow er vel mer eller mindre balansert. Hvis du kan spille classen din bedre enn han du sloss mot så er jeg rimelig sikker på at du stikker av med seieren uansett hvilken class du sloss mot. (Dette forutsetter at dere har nogenlunde likt gear, level, og at din motstander ikke skulle ha flaks å critte noe forferdelig høyt. Men alt dette er vel en del av spillet :p)

Lenke til kommentar
Mulig det blir en del flames her nå.

Alle classene i wow er vel mer eller mindre balansert. Hvis du kan spille classen din bedre enn han du sloss mot så er jeg rimelig sikker på at du stikker av med seieren uansett hvilken class du sloss mot. (Dette forutsetter at dere har nogenlunde likt gear, level, og at din motstander ikke skulle ha flaks å critte noe forferdelig høyt. Men alt dette er vel en del av spillet :p)

Jeg har aldri opplevd klassene har vert i nærheten av å være helt balansert. Blir liksom mer gla for å fks treffe en s1 warlock enn en warrior i samme gear når jeg spiller rogue, men er selvfølgelig som du sier mye å gjøre med skills etc også men vil alltid være litt stein saks papir også.

Lenke til kommentar
Pfft.

Spriest/rogue < druid/*

Og absolutt ingenting kan måle seg med sl/sl lock og resto druid kombo.

Spilt mye arena på Cyclone du eller? =) Er et par spriest/rogue team som ville voldtatt så og si alle lock/druid team.

Spilte silvermoon selv, møtte aldri spirest/rogue på rundt 2k rating jeg, Er de fra Ravencrest de du snakker om? og navn/link?

Lenke til kommentar
Pfft.

Spriest/rogue < druid/*

Spilt mye arena på Cyclone du eller? =) Er et par spriest/rogue team som ville voldtatt så og si alle lock/druid team.

Spilte silvermoon selv, møtte aldri spirest/rogue på rundt 2k rating jeg, Er de fra Ravencrest de du snakker om? og navn/link?

Tror ikke det er noen 2k rating spriest+rogue teams på Ravencrest (er et på horde med mellom 1900 og 2000 troooor jeg). De fleste er på Stormscale - husker ikke nicks i farta tho.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Pfft.

Spriest/rogue < druid/*

Tror ikke det er noen 2k rating spriest+rogue teams på Ravencrest (er et på horde med mellom 1900 og 2000 troooor jeg). De fleste er på Stormscale - husker ikke nicks i farta tho.

Neilyo

Gå på www.warcraftmovies.com og søk etter han, neilyo 11 - rip harp elns, skulle linket den, men har netter er klikkers og bare diskusjon som funker virker som.

Endret av samebob
Lenke til kommentar

Gode spriest/rogue teams burde ikke ha noen problemer med druid/warrior kombo feks. Er vanskeligere å ta de som discpriest/rogue etter hva jeg har fortstått. Spiller selv priest/rogue på Cyclone(stormscale), men kommer til å ta litt tid før vi kommer opp i 2000+ rating :p(gear)

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Rogue er nok de beste i pvp :)

De totalt eier hunters, locks, Sp, Mage(hvis man her litt skills), Warrior (Mortelstrike) og Shammys :) Droods går oxo helt greit :) men du må ha litt ok gear før de begynner og eie :)

Er rogue selv, og har ikek så verst full epic gear heller :)

Så det meste går lett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...