Gå til innhold

Rogue I PVP den aller verste?

Anbefalte innlegg

Ajaco skrev:
Jeg kjører 53/0/8

EDIT: Og btw, jeg vet at rogues skal bruke cooldowns i arena. Men ingenting varer for evig, og det er ikke uvanlig at en kamp tar 10min+, og da er det kjekt å kunne gjøre dmg i mellomtiden når du ikke har cooldowns? eh?

Builden din høres utrolig dårlig ut for arena.. Hvordan spiller du?

Har du noen mulighet for å bevege deg? Du vil jo bli rooted med en gang..

Sist eg sjekket så vil du få igjen cds etter en viss tid så når vi snakker at du spiller 10min+ kamper så har du vel enda flere cds right?

Hva med sub som har prep, når prep kommer på nytt så vil du få rimelig mange cds tilbake..

Hva teamer du med i Arena?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, ikke ta dette personling, men jeg finner det veldig irriterende når folk bare skummer gjennom inleggene mine uten å lese skikkelig. Jeg gjentar hva jeg sa og uthever det du ikke fikk meg deg, så du ikke trenger å bruke 1 sekund til av livet ditt:

Sitat
EDIT: Og btw, jeg vet at rogues skal bruke cooldowns i arena. Men ingenting varer for evig, og det er ikke uvanlig at en kamp tar 10min+, og da er det kjekt å kunne gjøre dmg i mellomtiden når du ikke har cooldowns? eh?
Altså hvis jeg skal omformulere dette: Rogues har cooldowns, de har sprint, evasion, adrenalin rush, vanish osv. Mange av cooldownene kommer fra speccs. bl.a. Adrenalin Rush. Denne har en 5 minutter cooldown, og varer i 15 sek. DEtte betyr at du kan ha uber dps i 15 sek, men etter det vil du ha relativt lav damage de andre 4 minuttene og 45 sekundene. Men som mutilate vil du ha nice dmg de 4 minuttene og 45 sekundene, altså mer dmg profit i en lang arena. If you catch my drift?

Speccen min er hovedsaklig en 5v5 specc, du kan se nærmere på ossen den er satt opp på armory (er bugga atm, men sjekk Zinx, gnom rogue på the maelsom. Da finner du meg). Ellers spiller jeg litt rogue / priest i 2v2 (helt nytt team nå, som ikke gikk så bra. Mulig jeg går tilbake til den gamle magen jeg spilte med). I 3v3 spiller jeg klassiske RMP, det går helt okei. Og i 5v5 spiller jeg rogue, mage, warlock, disc priest og shaman / paladin. Har ikke spilt på 2 uker (5v5), men vi hadde 1700 rating den første uka vi spilte og har ikke spilt siden det pga. noen små nett-problemer hos enkelte.

Speccen min er finfin i arena. Den har stort potensiale for combo points, poison plasering (crippling og wound), dirty tricks, vigor osv.

Hvis man er flink til å bruke cripling poison bra så er ikke det at du selv blir kitet det største problemet. Og at jeg ikke kan hjelpe mine team mates er bare tull. I 2v2 sier det seg selv, enten nuker de meg eller team maten min, nuker de team maten min så bruker vi en taktikk som gjør det vanskeligere for dem og fulføre den. I 3v3 spiller jeg RMP, da er det hovedsaklig sheep, sap og blind som utgjør CC, ellers kan priesten feare, og magen har frostnova + rank 1 bolt spam for snaring av folk som plager oss, da er det heller ikke nødvendig med spessiel stunlocking help fra meg (som forøvrig gir dem sin eventuelle healer mer tid til å heale han vi skal ta ned, og jeg mister masse combo points). I 5v5 har jeg 2 healers i teamet, vi har fear (priest og lock) sheep og blind. Alt dette gjøres på avstand. Min hjelp er heller ikke så viktig her, min hoven jobb er å gjør at de andre ikke har muligheten til å gjøre stort. Ikke redde mine team mates hvis det er en warrior som angriper priesten 40 yd fra meg.

Altså dette ble litt klønete skrevet så jeg kan ta et eksempel. La oss si vi møter et team med en mage, warrior og priest (3v3), og vi går for magen. Dette vil gjøre at magen ikke kan sheepe, siden jeg kan kicke den så og si når som helst, og han kan ikke caste så veldig mange spells annet en instants. Og hvis warrioren da går for vår priest, og priesten vår sliter så er det ikke spessielt smart av meg og forlate magen, da det vil resultere i at jeg blir sheepet (og da har min priest selvfølgelig ikke tid til dispell, men dem sin mage har fri tilgang til å dpse får priest. Dermed dør priesten). Men hvis vår mage der imot snarer warrioren så vår priest kan kite, så er vi kvitt problemet, og dems mage kan fortsatt gjøre lite. (I denne kampen har vi da sheepet dem sin priest).

Mulig det eksempelet blie litt vanskelig og forstå det også. Er litt trøtt atm.

Men jeg tror dere forstår hva jeg mener.

EDIT: Da var armory oppe, og du kan sjekke speccen min her: http://eu.wowarmory.com/character-talents....trom&n=Zinx

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar
  Ajaco skrev:
Altså, ikke ta dette personling, men jeg finner det veldig irriterende når folk bare skummer gjennom inleggene mine uten å lese skikkelig. Jeg gjentar hva jeg sa og uthever det du ikke fikk meg deg, så du ikke trenger å bruke 1 sekund til av livet ditt:
  Sitat
Altså hvis jeg skal omformulere dette: Rogues har cooldowns, de har sprint, evasion, adrenalin rush, vanish osv. Mange av cooldownene kommer fra speccs. bl.a. Adrenalin Rush. Denne har en 5 minutter cooldown, og varer i 15 sek. DEtte betyr at du kan ha uber dps i 15 sek, men etter det vil du ha relativt lav damage de andre 4 minuttene og 45 sekundene. Men som mutilate vil du ha nice dmg de 4 minuttene og 45 sekundene, altså mer dmg profit i en lang arena. If you catch my drift?

Speccen min er hovedsaklig en 5v5 specc, du kan se nærmere på ossen den er satt opp på armory (er bugga atm, men sjekk Zinx, gnom rogue på the maelsom. Da finner du meg). Ellers spiller jeg litt rogue / priest i 2v2 (helt nytt team nå, som ikke gikk så bra. Mulig jeg går tilbake til den gamle magen jeg spilte med). I 3v3 spiller jeg klassiske RMP, det går helt okei. Og i 5v5 spiller jeg rogue, mage, warlock, disc priest og shaman / paladin. Har ikke spilt på 2 uker (5v5), men vi hadde 1700 rating den første uka vi spilte og har ikke spilt siden det pga. noen små nett-problemer hos enkelte.

Speccen min er finfin i arena. Den har stort potensiale for combo points, poison plasering (crippling og wound), dirty tricks, vigor osv.

Hvis man er flink til å bruke cripling poison bra så er ikke det at du selv blir kitet det største problemet. Og at jeg ikke kan hjelpe mine team mates er bare tull. I 2v2 sier det seg selv, enten nuker de meg eller team maten min, nuker de team maten min så bruker vi en taktikk som gjør det vanskeligere for dem og fulføre den. I 3v3 spiller jeg RMP, da er det hovedsaklig sheep, sap og blind som utgjør CC, ellers kan priesten feare, og magen har frostnova + rank 1 bolt spam for snaring av folk som plager oss, da er det heller ikke nødvendig med spessiel stunlocking help fra meg (som forøvrig gir dem sin eventuelle healer mer tid til å heale han vi skal ta ned, og jeg mister masse combo points). I 5v5 har jeg 2 healers i teamet, vi har fear (priest og lock) sheep og blind. Alt dette gjøres på avstand. Min hjelp er heller ikke så viktig her, min hoven jobb er å gjør at de andre ikke har muligheten til å gjøre stort. Ikke redde mine team mates hvis det er en warrior som angriper priesten 40 yd fra meg.

Altså dette ble litt klønete skrevet så jeg kan ta et eksempel. La oss si vi møter et team med en mage, warrior og priest (3v3), og vi går for magen. Dette vil gjøre at magen ikke kan sheepe, siden jeg kan kicke den så og si når som helst, og han kan ikke caste så veldig mange spells annet en instants. Og hvis warrioren da går for vår priest, og priesten vår sliter så er det ikke spessielt smart av meg og forlate magen, da det vil resultere i at jeg blir sheepet (og da har min priest selvfølgelig ikke tid til dispell, men dem sin mage har fri tilgang til å dpse får priest. Dermed dør priesten). Men hvis vår mage der imot snarer warrioren så vår priest kan kite, så er vi kvitt problemet, og dems mage kan fortsatt gjøre lite. (I denne kampen har vi da sheepet dem sin priest).

Mulig det eksempelet blie litt vanskelig og forstå det også. Er litt trøtt atm.

Men jeg tror dere forstår hva jeg mener.

EDIT: Da var armory oppe, og du kan sjekke speccen min her: http://eu.wowarmory.com/character-talents....trom&n=Zinx

Tar det ikke personlig, det eg skrev er heller ikke ment som personlig kritikk heller. Eg bare stiller spørsmål på hvordan du gjør det og prøver å finne ut hvordan du tenker. Eg leste det du skrev og pointet mitt var at prep vil gi deg veldig mange ekstra cds, siden diskusjonen gikk på specc vs specc. Følte bare du fikk det til å høre ut som om cds bare funker en gang i arena. Det eg ser er at du er gnom, racial du har vil gjøre en stor forskjell på hvilke specc du kan ha. Hadde eg hatt ditt spec så hadde eg vært alt for lett å roote og eg ville ikke kunne hjelpe noen.

Er selv glad i SF spec men eg føler eg taper formye mobilitet.

Lenke til kommentar
  MallRaT skrev:
artig. En venn av meg spiller Rogue. gjort det siden release. Og i BG så pløyer han gjennom alt som er. Ikke er han njublety specca heller. Men 350+ resilience hjelper på en del og da :=)

Pløyer gjennom den forstand at han kommer seg fram, eller dreper 1 etter 1? Det er ikke noe problem og komme seg gjennom en klynge hvis han bruker sprint, og cloak of shadows, evt. evasion hvis det er mye melee der. Men hvorfor ikke bare stealthe rundt? :p

Lenke til kommentar
  MallRaT skrev:
artig. En venn av meg spiller Rogue. gjort det siden release. Og i BG så pløyer han gjennom alt som er. Ikke er han njublety specca heller. Men 350+ resilience hjelper på en del og da :=)

Nice, han er sikkert pro (hihi) amory plox?

Ajaco:

Reroll shadowstep, du vil eie nubbs enda hardere da, spesielt hunters, warlocks, priests og ikke minst mages (frost) ^^

Du vil ha så mange flere viktige CC's som subtlety at det gjør bare teamet ditt tryggere om dere har teamwork.

Lenke til kommentar
  daruu skrev:
Rogues eier caster classene ihvertfall (kommer jo ann på skill og gear også da men)

Men hunter og warrior gruser somregel rogues uansett hvilken specc roguen er

Jeg skal love deg at du sliter mot en SL/SL lock som har godt gear hvis du er mutilate speccet. Det samme med disc priest, de tåler for mye for deg, og outlaster deg.

Lenke til kommentar
  heimnes skrev:
Jeg sier at alle classer kan slå alle classer, det spørs på gear og skills.

Hvis en warrior og en mage spiller mot hverandre, og de er equal gearet og skilled, så vinner magen. Det sier seg selv. Samme hvis en warlock spiller mot hunter, vinner warlocken.

Lenke til kommentar

Har en 61 rogue. Combat specced, ikke spesielt bra geara. Stort sett random grønne/blå quest items. Så langt har jeg tapt 2 ganger når jeg har jumpet en alliance i samme level som meg. Først en BM hunter som stunna meg, og kitet meg herifra til Vladivostok. Andre gang en frost mage med water elemental som gjorde det samme.

Jeg tar de aller fleste jeg møter uten å bruke andre cooldowns en adrenaline rush. Så lenge man klarer å stunlocke og restealthe så er det kein problem. For å være ærlig bør rogues nerfes i PvP :p

Lenke til kommentar
  €rlen skrev:
Har en 61 rogue. Combat specced, ikke spesielt bra geara. Stort sett random grønne/blå quest items. Så langt har jeg tapt 2 ganger når jeg har jumpet en alliance i samme level som meg. Først en BM hunter som stunna meg, og kitet meg herifra til Vladivostok. Andre gang en frost mage med water elemental som gjorde det samme.

Jeg tar de aller fleste jeg møter uten å bruke andre cooldowns en adrenaline rush. Så lenge man klarer å stunlocke og restealthe så er det kein problem. For å være ærlig bør rogues nerfes i PvP :p

ja og jeg synes personlig at cloak of shadows burde fjernes lzm rogues er jo såååå op da i pvp... GTFO rogue er stabil nok som der atm BASTA. Synes du de er for OP gå å reroll pally eller no å spec retri. Da får du vel balansen du leter etter.

Bump out

Lenke til kommentar

Enig med xaviator, altså Cloak of shadows er aaaaalt for overrated. Se på soul link i forhold. Miste 20% mindre dmg hele tiden mot en warrior? Ja takk.

Cloak of shadows er bra mot spellcasters, men det er langt fra overpower, som mange vil ha det til. Se på warlock f.eks. Hvis han er deep demo kan han intercept charge deg med pettet når du popper clos, dessuten vil han ha soul link som holder han ganske bra i live i mellomtiden.

Som mage har du muligheten for iceblock, og da har roguen burnet en snare remover - altså lettere for magen senere i kampen.

Som elemental shaman har du mail og kan heale deg i mellomtiden.

Som resto druid har du travelform, til å kite med når roguen har CoS.

Som shadow priest har du Shadow form + innerfire og heals + sjold. Dette bør kunne holde deg oppe de 5 sekundene.

Som discipline har du Pain supression, i tilleg til alle andre healing spells.

Som hunter kan du bruke frost aura trap, da det ikke går ann å resiste den med cos, dermed vil du kunne kite roguen.

Alle casting classes har en mulighet til å overvinne CoS, bare innse det.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Som nevnt flere ganger i tråden er det nødt til å være trådstartes ferdigheter det er noe i veien med, Har spillt rogue gjennom mange patcher nå og aldri hatt et problem med å drepe noe pga klassen! Enten er du bedre enn din motspiller, eller ikke..

Kom forresten til å tenke på noe, en ting som viktig (i min spillestil) er å IKKE gjøre hva som er forventet av deg. Gjerne dra i gang med noe heilt idiotiske greier midt i kampen, som om ikke annet forvirrer motstanderen.

Endret av Zenithia
Lenke til kommentar
  Cs freak skrev:
jeg har en 50/50% sjangse mot rogue spiller shadowpriest og hvis du bare holder hode kaldt så kan de gå ned. vel og merke har jeg møt "skilled" rogues som bare blo eier meg. nivået på rogues er veldig variabelt syns jeg.

Veldig variabelt ja! Skal på ingen måte si jeg er en skilled player selv, heller midt på treet vil jeg tro. Men å ta ned en 70 rogue (som seff var ute etter å ganke meg) når jeg spillte med 64 druid`en er litt drøyt. Hadde det skjedd med en av mine rogues hadde jeg alvorlig vurdert rename eller delete char:P

Lenke til kommentar
  Cs freak skrev:
jeg har en 50/50% sjangse mot rogue spiller shadowpriest og hvis du bare holder hode kaldt så kan de gå ned. vel og merke har jeg møt "skilled" rogues som bare blo eier meg. nivået på rogues er veldig variabelt syns jeg.

Støttes. Er noen ganger jeg kløyver ned moromann-rogues i AV med et par DoTs og litt flaying, og andre ganger hvor jeg knapt tar skade på roguen før jeg ligger pent og pyntelig begravd. På et generelt plan er det utrolig ekkelt å få has på rogues, dog. Spesielt i arena med en partner.

Lenke til kommentar
  Zenithia skrev:
  Cs freak skrev:

Veldig variabelt ja! Skal på ingen måte si jeg er en skilled player selv, heller midt på treet vil jeg tro. Men å ta ned en 70 rogue (som seff var ute etter å ganke meg) når jeg spillte med 64 druid`en er litt drøyt. Hadde det skjedd med en av mine rogues hadde jeg alvorlig vurdert rename eller delete char:P

Kan jeg spørre litt ot?

Hvorfor har du 2x Male UD rogues ? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...