Gå til innhold

Rogue I PVP den aller verste?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare det og påstå at daggers ikke duger i pvp lenger er en idiotisk påstand og du understreker at du ikke vet hva du snakker om. Du har sikkert mange god Shadowstep rogues på serveren din som du ser opp til. De kan godt ha 2k+ rating også, men det betyr ikke at det nødvendigvis er den beste speccen, eller at daggers er dårlig.

Du kan ta en titt på disse armory profilene:

http://www.wowarmory.com/character-sheet.x...ol&n=Seikun

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xm...nn&n=Chuave

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xm...hor&n=Syrez

Koreansk

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xm...dar&n=Tudor

Sist men ikke minst Xom

Jeg går ut ifra at disse profilene viser at det er mulig å gjøre det bra i arena som dagger. Daggers er underrated etter harp hysteriet, og nå ShS hysteriet. Sub er overrated imo.

Jeg går ut ifra at dere skjønner at diss gutta spiller mot folk som har høyere en 300 resi.

Eg sier at dagger fungerer dårligere enn andre specc fordi det er critt basert. Critt er nerfet etter folk med høy ress kommer inn i bildet. Når folk nærmer seg 450 ress så er ikke critt like bra lengre. Eg bruker selv dagger og sliter ikke i heletatt. Tar faktisk det meste eg møter. Men tingen med dagger er at du ikke er like god mot mail/plate også fordi du mangler mace stun. På cloth så fungerer critt fremdeles som gud. Så kanskje eg formulerte meg dårlig. Det fungerer fremdeles, men eg føler ikke at det er like godt som mace enda. Ser ikke opp til andre spillere... Kunne ikke brydd meg mindre hva de andre gjør. Dagger er ikke så dårlig etter sist patch, men før det gikk tilogmed blizz ut og sa at dagger ikke var like bra som det burde være.

Dagger ble kraftig buffet og nå kan det hevde seg.

Eg tror heller ikke at riktig specc gir deg instant 2k rating så eg vil nå tro at disse rogues du linket til har mye skill å møte opp med. Tror ikke de spiller med det beste Rogue speccet men et av det gøyeste kanskje. Det at de har høy rating betyr ikke at de heller bruker "det beste speccet" eller våpen.

Det at du går ut å sier at eg ikke vet noenting om hva eg snakker om fordi du er uenig med meg er bare tull. Og legger du opp til at eg sitter å ser opp til andre spillere som om eg er en eller annen nybegynner?

Spiller ikke på Rogue lengre, men har spillt klassen siden wow kom.

Og eg sa 400 ress ikke 300 ress blir veldig stor forskjell. Ja fremdeles eg vet de møter spillere med 400+ ress. Gode spillere spiller ofte med hva de foretrekker ikke nødvedigvis det beste, men kanskje de er sånn som meg.. At de faktisk vil spille bedre med dagger siden det er deres spillestil. De er kanskje oldschool dagger rogues..?

Lenke til kommentar

Jeg mente ikke å krittisere deg, med det forrige innlegget. Men de roguene jeg linket til var noen av de beste som finnes ja, og jeg linket de for å vise at det faktisk går ann og hevde seg med dagger specc. Dagger er ikke bedre en mace, men jeg vil påstå at mutilate er vel så bra som Shadowstep i arena, spessielt i 5v5.

Btw, executioner og expose armor gir deg ganske bra profit mot plate. Og det med crit chance og resilience, jeg vet at critt har mindre effekt nå etter resilience, men jeg må si at jeg ser ikke på det som big deal og gjør DPS på en warrior som dagger specc.

Beklager hvis du følte at jeg rakket ned på deg, elelr fremstilte deg som noob. Var ikke slik jeg mente det. Men jeg blir heftig irritert når flk sier at ditten og datten ikke fungerer. Alt fungerer fint det, bare man bet ossen man skal gjøre det.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar
Jeg mente ikke å krittisere deg, med det forrige innlegget. Men de roguene jeg linket til var noen av de beste som finnes ja, og jeg linket de for å vise at det faktisk går ann og hevde seg med dagger specc. Dagger er ikke bedre en mace, men jeg vil påstå at mutilate er vel så bra som Shadowstep i arena, spessielt i 5v5.

Btw, executioner og expose armor gir deg ganske bra profit mot plate. Og det med crit chance og resilience, jeg vet at critt har mindre effekt nå etter resilience, men jeg må si at jeg ser ikke på det som big deal og gjør DPS på en warrior som dagger specc.

Beklager hvis du følte at jeg rakket ned på deg, elelr fremstilte deg som noob. Var ikke slik jeg mente det. Men jeg blir heftig irritert når flk sier at ditten og datten ikke fungerer. Alt fungerer fint det, bare man bet ossen man skal gjøre det.

Bruker selv executioner. Fungerer veldig bra, fikk meg det på grunnlag for at eg skulle bli bedre mot plate. Sstep på dagger er nok mye dårligere enn mutilate i arena. Den eneste store fordelen er hvor mye du kan bevege deg for å hjelpe laget. Fordelen er at du kan fort nå en som prøver å nuke ned healers osv. Mutilate gir mye dmg men du har ikke samme muligheten til å bevege deg rundt. Sstep er somregel litt bedre i 2v2 ettersom det å kunne være rask til å hjelpe er viktigere.

Dagger er på ingen måte ødelagt men det er ikke så kraftig som det en gang var. (pre tbc)

*REDIGER*

Må legge til at dette er basert på egen erfaring.

Endret av Bad Apple
Lenke til kommentar
Neida, pre TBC fant du ikke en rogue som ikke var dagger :) Men jeg synes mutilate fungerer flott i 3v3 også. Men er litt keen på og teste SStep snart. Aldri spilt det annet en i 2.0 da jeg dinget 70 :p (Shadowstep ambush 4k crit skillz specc)

Har topp critt på 4.8k med sstep. Veldig gøy i BG som er det eneste eg bruker Roguen til fortiden. Eg redigerte litt på hva eg sa, tullet litt og har fikset på det nå. Mener også at muti er bedre i 3v3.

Endret av Bad Apple
Lenke til kommentar
Pillar-abuse Huntern og nuke pettet. (Har 6-7k HP, lett å ta ned.)

Deretter bare nuker du huntern.

riiiiiight :) Om vi når går ut ifra at hunter ikke har BM-spec og ikke kan spille klassen sin for 5 flate øre, høres dette ut som en super plan.

Dette funker da som warlock i alle fall, kan ikke tro det skal være mye vanskeligere som rogue. Og nei, de fleste hunters er ikke BM-spec i Arena.

Lenke til kommentar
World of Roguecraft er kos, sikkert der folk har "rogue er overpowerer" mytene fra, når han dreper rank 14 warrior med starter daggers uten gear (tror jeg det var. Var i alle fall med starter daggers). Savner 0 diminishing returns på stunlock <3

Les nærmere og se han er "Sergeant Major <insert nick.>."

Hvis jeg ikke tar feil er det Maydie det er snakk om? Han viser jo i alle fall at han kan ganke ikke-PVP interesserte ebayere. (Mulig jeg blander med en annen film.)

Lenke til kommentar

Ajaco, nå må du ikke kopiere talentpoints fra dem, er ikke det skillen kommer av :)

Du vet vel at shadowstep ikke krever stealth lenger, er mye mer imba nå, spesielt til gnome rogues som har escape artist i tillegg.

Med andre ord vil det gi DEG flere fordeler enn å være "mutilate" specca.

Endret av nagina
Lenke til kommentar
Ajaco, nå må du ikke kopiere talentpoints fra dem, er ikke det skillen kommer av :)

Du vet vel at shadowstep ikke krever stealth lenger, er mye mer imba nå, spesielt til gnome rogues som har escape artist i tillegg.

Med andre ord vil det gi DEG flere fordeler enn å være "mutilate" specca.

Mindre combo points, mindre burst, mindre skade generelt...shadowstep er bad.

Mer "imba" nå, ja...omtrent som en kis med ett bein er uendelig mye bedre på 100 meteren enn en kis uten bein.

Betyr ikke at han er BRA.

Mutilate eier shadowstep i arena så hardt at du ikke vil tro det.

Lenke til kommentar

Kanskje du mener Assassination eier Subtlety hardt i Arena? Siden Mutilate kan ikke sammenlignes med shadowstep, to helt forskjellige skill.

Jeg mener Subtlety er best i Arena etter shadowstep ble så IMBA bra, ekstra speed etter å ha brukt det og kan brukes uten å være stealthed.

Kan ta et ekempel, hva synes du er "best"?

La oss si du er Mutilate i Arena, så møter du noe som gir deg crippling og målet ditt kiter fra deg hele tiden og du kommer deg ingen vei, hva gjør du da?

Så ser vi på shadowstep siden, la oss si samme skjer her, men nå har du shadowstep, ta-ta, plutselig bak target, bruk "shiv" så er target ditt crippled, og du har MYE bedre mulighet å skade target igjen.

Slike situasjon oppstår ofte i Arena så, derfor mener jeg shadowstep er bra.

For å utdype det enda mer, så har Subtlety så mye bra når du først speccer der helt opp til shadowstep, som f.eks:

-Preperation

-Premeditation

-Blind & Vanish CD redusert.

-20 energy billigere cheap shot.

-10% mer AP

-15% mer agility.

Og ikke minst Cheat Death som redder kuken din ganske ofte, noe jeg selv har opplevd i alle fall.

Hemorrage <3

Så, resten er opp til spilleren, er han som må kunne spille rogue.

Lenke til kommentar
Mutilate eier shadowstep i arena så hardt at du ikke vil tro det.

Bah, bullshit. Det er kanskje bedre, men SÅ mye bedre er det nok ikke. : )

Jo, det er nok det.

Shadowstep er kanskje bedre hvis du har tilgang på tier 6 gear og warglaives, og spiller 3v3 i en RMP setup.

Ellers er 5x/x/x eller 41/20/0 bedre i alle brackets.

Med god margin.

Det er en gimmick spec, ikke noe mere.

Endret av Talwin
Lenke til kommentar

Jeg har det i speccen min jeg PSV. Opportunity og dirty tricks.

Men uansett, til deg nagina. Shadowstep har 30 sekunder cooldown, og det vil virke som en warrior sin intercept i den grad at man kan komme seg til targetet som kiter deg. Men det er da ikke umulig å kite warrior? De kan intercept -> hamstring rogues kan lolstep -> shiv.

Men i mitt tilfelle så pleier jeg å utnytte los (da det bare er casters som kiter på den måten) og vente på og leave combat, for så og jumpe han igjen ogfå inn en skikkelig hard mutilate burst. Dessuten har jeg cloak of shadows hvis det skulle være en mage, dette gir meg 5 sekunder ekstra og spille på. Og nå må vi huske at i arena er det ikke 1v1, så hvis jeg spiller RMP i 3v3, og en annen mage kiter meg kan jo min teammage enten sheepe, counterspeller eller dpse han som kiter meg, så han får andre ting og tenke på.

Mutilate har sine fordeler, ShS har sine fordeler. Men mutilate veier opp ShS sinne fordeler imo. (PS. Mutilate er den rogue speccen som har høyest dmg uten cooldowns).

EDIT: Og btw, cloak of shadows er overrated. Den varer 5 sekunder folkens.. 5 små sekunder, på den tiden kan du vel bare løpe rundt med soullink, og etter clos er ferdig så DK -> fear -> drain life win.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Men uansett, til deg nagina. Shadowstep har 30 sekunder cooldown, og det vil virke som en warrior sin intercept i den grad at man kan komme seg til targetet som kiter deg. Men det er da ikke umulig å kite warrior? De kan intercept -> hamstring rogues kan lolstep -> shiv.

Men i mitt tilfelle så pleier jeg å utnytte los (da det bare er casters som kiter på den måten) og vente på og leave combat, for så og jumpe han igjen ogfå inn en skikkelig hard mutilate burst. Dessuten har jeg cloak of shadows hvis det skulle være en mage, dette gir meg 5 sekunder ekstra og spille på. Og nå må vi huske at i arena er det ikke 1v1, så hvis jeg spiller RMP i 3v3, og en annen mage kiter meg kan jo min teammage enten sheepe, counterspeller eller dpse han som kiter meg, så han får andre ting og tenke på.

Mutilate har sine fordeler, ShS har sine fordeler. Men mutilate veier opp ShS sinne fordeler imo. (PS. Mutilate er den rogue speccen som har høyest dmg uten cooldowns).

EDIT: Og btw, cloak of shadows er overrated. Den varer 5 sekunder folkens.. 5 små sekunder, på den tiden kan du vel bare løpe rundt med soullink, og etter clos er ferdig så DK -> fear -> drain life win.

Du glemmer det at du IKKE er alene i arena. Sstep vil gi deg mulighet til å hoppe mellom target for å hjelpe lagkamerater. Det å ta sstep for å ta shiv med crippling eller det å hoppe på en warrior med lav hp for å hive på wounding poison er ikke til å undervurderes.

Du bruker det til å bli mobil. Du trenger ikke alltid tenke på rein dps som best build. Og ikke glem at grunnen til at rogues er gode i arena er cds. Vi har mange av dem og vi skal bruke de.

Alt har med spillestil og setup.

Lenke til kommentar

Du glemmer det at du IKKE er alene i arena. Sstep vil gi deg mulighet til å hoppe mellom target for å hjelpe lagkamerater. Det å ta sstep for å ta shiv med crippling eller det å hoppe på en warrior med lav hp for å hive på wounding poison er ikke til å undervurderes.

Du bruker det til å bli mobil. Du trenger ikke alltid tenke på rein dps som best build. Og ikke glem at grunnen til at rogues er gode i arena er cds. Vi har mange av dem og vi skal bruke de.

Alt har med spillestil og setup.

Nei, det er en ren gimmick build, den funker ikke.

Den er dårlig, rett og slett.

Jeg skjønner ikke hvordan folk kan se på hvordan talent trærne ser ut, og så specce 41 i sub av alle ting.

God gammel dyp combat uten noen points i sub er fortsatt bedre i alle brackets enn shadowstep, og kommer alltid til å være det.

Eller, helt til lvl 81.

Og nei, det er ikke verd det å gi opp all skaden og bursten din for noe som nesten er halvparten så bra som intercept.

Lenke til kommentar

Du kjører 41/0/20?

Lenke til kommentar

Jeg kjører 53/0/8

EDIT: Og btw, jeg vet at rogues skal bruke cooldowns i arena. Men ingenting varer for evig, og det er ikke uvanlig at en kamp tar 10min+, og da er det kjekt å kunne gjøre dmg i mellomtiden når du ikke har cooldowns? eh?

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...