yuo are smart Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Det er jo et åpenbart faktum. Rogues er vanvittig sterke, såfremt gear og spec stemmer. På samme måte som alle andre klasser er det, ja. Face it, rogue er ikke den sterkeste PvP klassen. Vi var det i 1.12, og kanskje en rett før AR prep nerf, men nå er vi sånn ca. midt på treet. Lenke til kommentar
Bad Apple Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Det er jo et åpenbart faktum. Rogues er vanvittig sterke, såfremt gear og spec stemmer. Høres ut som en undergearet affliction lock ja. Prøv å spille en rogue, og spill mot folk i full merciless+. Du vet nok ikke hva du snakker om, er jeg redd. Tror nok du vet lite om hva du snakker om. Rogues er knall sterke 1on1. Med alle cds kan vi kontre nermest alt. Håper for din del du ikke spiller Rogue viss det er ditt syn på klassen for da burde du kanskje øve deg på pvp. Lenke til kommentar
Arba Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Rogue er gode i PVP fortiden. sliter mest med warriors med mye resilience, men så kan jo ikke halvparten av rogues spille classen egentlig Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Eh, jeg spiller rogue? Yesyes? Og jeg sliter mot merciless-folk. Men gearet mitt suger i tillegg, og jeg forventer ikke å vinne mot merciless. Møter jeg folk som er ~likt gearet er det en annen sak. Lenke til kommentar
Talwin Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Det er jo et åpenbart faktum. Rogues er vanvittig sterke, såfremt gear og spec stemmer. Høres ut som en undergearet affliction lock ja. Prøv å spille en rogue, og spill mot folk i full merciless+. Du vet nok ikke hva du snakker om, er jeg redd. Tror nok du vet lite om hva du snakker om. Rogues er knall sterke 1on1. Med alle cds kan vi kontre nermest alt. Håper for din del du ikke spiller Rogue viss det er ditt syn på klassen for da burde du kanskje øve deg på pvp. Hvem i alle dager bryr seg om dueller? Dueller er ikke problemet, problemet er 5v5 og til en viss grad 2v2 for tiden. Problemet er at du har dårlig mobility ELLER dårlig skade ELLER dårlig kontroll. Og i blått gear er rogues flott, men over 400 resilience er det absolutt en synkende kurve. Lenke til kommentar
yuo are smart Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Tror nok du vet lite om hva du snakker om. Rogues er knall sterke 1on1.Med alle cds kan vi kontre nermest alt. Håper for din del du ikke spiller Rogue viss det er ditt syn på klassen for da burde du kanskje øve deg på pvp. Det der er bullshit, og et typisk utsagn fra en intetanende. Rogues counterer ikke alle klasser ved bruk av alle CDs, dessverre! Prøv for eksempel å ta disc priest eller resto druid i duel nå, bruk alle CDs du klarer, du vil likevel tape. Og nei, folk med 8k hp og 100 resil teller ikke her. Merci/vengeful gear nivå. Lenke til kommentar
Bad Apple Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Eh, jeg spiller rogue? Yesyes? Og jeg sliter mot merciless-folk. Men gearet mitt suger i tillegg, og jeg forventer ikke å vinne mot merciless. Møter jeg folk som er ~likt gearet er det en annen sak. Snakket egentlig til Talwin. Han som sier at Rogues er så dårlig fortiden. Noe eg er veldig uenig i. Føler beste Arena klassen er Druid though. Men det sier seg selv at du ikke vinner mot s2/s3 folk med dårlig gear. Gear har alltid vært viktig i wow for å avgjøre en kamp. Mer nå i TBC enn vanlige. Lenke til kommentar
Talwin Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Tror nok du vet lite om hva du snakker om. Rogues er knall sterke 1on1.Med alle cds kan vi kontre nermest alt. Håper for din del du ikke spiller Rogue viss det er ditt syn på klassen for da burde du kanskje øve deg på pvp. Det der er bullshit, og et typisk utsagn fra en intetanende. Rogues counterer ikke alle klasser ved bruk av alle CDs, dessverre! Prøv for eksempel å ta disc priest eller resto druid i duel nå, bruk alle CDs du klarer, du vil likevel tape. Og nei, folk med 8k hp og 100 resil teller ikke her. Merci/vengeful gear nivå. Resto druids tanker meg i caster form null problem med middelmådig gear for tiden, og disc priests dreper meg mer eller mindre på reflective shield, med mindre de er dårlige på å bruke pain suppression. Og kan ikke si at det er veldig enkelt å ta resto shammies heller. Vinner vel gjerne 60%, men det tar vanvittig lang tid. Eh, jeg spiller rogue? Yesyes? Og jeg sliter mot merciless-folk. Men gearet mitt suger i tillegg, og jeg forventer ikke å vinne mot merciless. Møter jeg folk som er ~likt gearet er det en annen sak. Snakket egentlig til Talwin. Han som sier at Rogues er så dårlig fortiden. Noe eg er veldig uenig i. Føler beste Arena klassen er Druid though. Men det sier seg selv at du ikke vinner mot s2/s3 folk med dårlig gear. Gear har alltid vært viktig i wow for å avgjøre en kamp. Mer nå i TBC enn vanlige. Faktum er at du tar feil. Og jeg mener ikke at rogues er utrolig svake. De er bra balansert mot de fleste klasser på ok gear nivå. Men er litt lei av all sytingen fra folk som er for late til å geare seg opp, specce rett og lære seg å spille. Lenke til kommentar
Bad Apple Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Tror nok du vet lite om hva du snakker om. Rogues er knall sterke 1on1.Med alle cds kan vi kontre nermest alt. Håper for din del du ikke spiller Rogue viss det er ditt syn på klassen for da burde du kanskje øve deg på pvp. Det der er bullshit, og et typisk utsagn fra en intetanende. Rogues counterer ikke alle klasser ved bruk av alle CDs, dessverre! Prøv for eksempel å ta disc priest eller resto druid i duel nå, bruk alle CDs du klarer, du vil likevel tape. Og nei, folk med 8k hp og 100 resil teller ikke her. Merci/vengeful gear nivå. Eg klarer det somregel. Sliter med Warriors og Disc priest som har 400+ ress resten går rimelig lett. Og det å si intetanende blir veldig feil. Husk at du kan bruke cds til å kontre før eventuelle spell er kastet. Bare å være litt smart rundt bruk av cds sånn at de ikke før sjangse til å gjøre det de trenger. Ja druids er vanskelig, men eg har funnet det lett å jage de ut av bearform og inn i casterform, holder somregel på cp mine sånn at eg kan stunlocke når det skjer. Dør somregel fort. Lenke til kommentar
Talwin Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Tror nok du vet lite om hva du snakker om. Rogues er knall sterke 1on1.Med alle cds kan vi kontre nermest alt. Håper for din del du ikke spiller Rogue viss det er ditt syn på klassen for da burde du kanskje øve deg på pvp. Det der er bullshit, og et typisk utsagn fra en intetanende. Rogues counterer ikke alle klasser ved bruk av alle CDs, dessverre! Prøv for eksempel å ta disc priest eller resto druid i duel nå, bruk alle CDs du klarer, du vil likevel tape. Og nei, folk med 8k hp og 100 resil teller ikke her. Merci/vengeful gear nivå. Eg klarer det somregel. Sliter med Warriors og Disc priest som har 400+ ress resten går rimelig lett. Og det å si intetanende blir veldig feil. Husk at du kan bruke cds til å kontre før eventuelle spell er kastet. Bare å være litt smart rundt bruk av cds sånn at de ikke før sjangse til å gjøre det de trenger. Ja druids er vanskelig, men eg har funnet det lett å jage de ut av bearform og inn i casterform, holder somregel på cp mine sånn at eg kan stunlocke når det skjer. Dør somregel fort. Hvis de ikke kan overleve stuns i caster med barkskin så de kan hotte seg opp igjen har de dårlig, dårlig gear. Lenke til kommentar
yuo are smart Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hvis de ikke kan overleve stuns i caster med barkskin så de kan hotte seg opp igjen har de dårlig, dårlig gear. What he said. Med mine 30% crit og 1600 AP klarer jeg ikke drepe en druid jeg får åpna på i caster. Nå sier jeg ikke at jeg alltid taper, for det er selvfølgelig mulig å vinne, men de har utvilsomt en stor fordel. Kom dere over 1.12 stadiet, vi er ikke der lengre! Rogues er en mid-tier klasse i både 1v1 og arena. Lenke til kommentar
Bad Apple Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Tror nok du vet lite om hva du snakker om. Rogues er knall sterke 1on1.Med alle cds kan vi kontre nermest alt. Håper for din del du ikke spiller Rogue viss det er ditt syn på klassen for da burde du kanskje øve deg på pvp. Det der er bullshit, og et typisk utsagn fra en intetanende. Rogues counterer ikke alle klasser ved bruk av alle CDs, dessverre! Prøv for eksempel å ta disc priest eller resto druid i duel nå, bruk alle CDs du klarer, du vil likevel tape. Og nei, folk med 8k hp og 100 resil teller ikke her. Merci/vengeful gear nivå. Eg klarer det somregel. Sliter med Warriors og Disc priest som har 400+ ress resten går rimelig lett. Og det å si intetanende blir veldig feil. Husk at du kan bruke cds til å kontre før eventuelle spell er kastet. Bare å være litt smart rundt bruk av cds sånn at de ikke før sjangse til å gjøre det de trenger. Ja druids er vanskelig, men eg har funnet det lett å jage de ut av bearform og inn i casterform, holder somregel på cp mine sånn at eg kan stunlocke når det skjer. Dør somregel fort. Hvis de ikke kan overleve stuns i caster med barkskin så de kan hotte seg opp igjen har de dårlig, dårlig gear. Hmm sitter somregel på en god menge cds etter eg har fått de ut av bearform og vil bruke det til å holde gående en veldig lang stunlock. Ofte 1-2 blinds og bruk av vanish i en lenke av stuns. Pleier å passe på at eg alltid har 1 cp sånn at eg kan bruke deadlythrow til silence. Ja viss eg misser og ikke klarer å drepe etter dette og de får full hp igjen så sliter eg veldig somregel, da er det bare å håpe på noen fine critts. vinner somregel 70-30 mot druids kan eg tenke meg. Funnet min egen teknikk mot de fleste klasser. Har noen gode kamper på reportoaret. Har aldri vært så glad i TBC, likte meg bedre før. Husker eg tok en full T2 mage på lvl 48. Det var vel beste duellen eg har hatt. Alt har med øvelse på de forskjellige klassene, de fleste eg spiller mot har ett mønster når de spiller. Eg må ødelegge dette mønsteret. Klarer eg det så vinner eg. Finner at de fleste klasser følger mange av de samme oppskriftene som eg må bryte. Har spillt pvp siden wow kom nå og finner at det fungerer rimelig bra, men nå er eg lei Roguen. Lenke til kommentar
yuo are smart Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hmm sitter somregel på en god menge cds etter eg har fått de ut av bearform og vil bruke det til å holde gående en veldig lang stunlock. Ofte 1-2 blinds og bruk av vanish i en lenke av stuns. Pleier å passe på at eg alltid har 1 cp sånn at eg kan bruke deadlythrow til silence. Ja viss eg misser og ikke klarer å drepe etter dette og de får full hp igjen så sliter eg veldig somregel, da er det bare å håpe på noen fine critts. vinner somregel 70-30 mot druids kan eg tenke meg. Funnet min egen teknikk mot de fleste klasser. Har noen gode kamper på reportoaret. Har aldri vært så glad i TBC, likte meg bedre før. Husker eg tok en full T2 mage på lvl 48. Det var vel beste duellen eg har hatt. Alt har med øvelse på de forskjellige klassene, de fleste eg spiller mot har ett mønster når de spiller. Eg må ødelegge dette mønsteret. Klarer eg det så vinner eg. Finner at de fleste klasser følger mange av de samme oppskriftene som eg må bryte. Har spillt pvp siden wow kom nå og finner at det fungerer rimelig bra, men nå er eg lei Roguen. Sorry for å si det, men det høres virkelig ikke ut som du har peiling. Kan du linke armory? Lenke til kommentar
Bad Apple Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hmm sitter somregel på en god menge cds etter eg har fått de ut av bearform og vil bruke det til å holde gående en veldig lang stunlock. Ofte 1-2 blinds og bruk av vanish i en lenke av stuns. Pleier å passe på at eg alltid har 1 cp sånn at eg kan bruke deadlythrow til silence. Ja viss eg misser og ikke klarer å drepe etter dette og de får full hp igjen så sliter eg veldig somregel, da er det bare å håpe på noen fine critts. vinner somregel 70-30 mot druids kan eg tenke meg. Funnet min egen teknikk mot de fleste klasser. Har noen gode kamper på reportoaret. Har aldri vært så glad i TBC, likte meg bedre før. Husker eg tok en full T2 mage på lvl 48. Det var vel beste duellen eg har hatt. Alt har med øvelse på de forskjellige klassene, de fleste eg spiller mot har ett mønster når de spiller. Eg må ødelegge dette mønsteret. Klarer eg det så vinner eg. Finner at de fleste klasser følger mange av de samme oppskriftene som eg må bryte. Har spillt pvp siden wow kom nå og finner at det fungerer rimelig bra, men nå er eg lei Roguen. Sorry for å si det, men det høres virkelig ikke ut som du har peiling. Kan du linke armory? Har spillt lenge på Roguen, spillte på lvl 60 da den tiden vi var det letteste freekill du kunne finne. Etter å ha opplevd det så føler eg at vi er veldig sterke, eg lærte meg å vinne ved å bruke klassen min skikkelig. Gearet mitt er ikke det beste, sluttet med Roguen etter S1 da eg gikk lei og har fått meg noen vindictor for litt bg pvp. La på Executioner for å hjelpe meg mot Warriors og andre klasser som har fått mye armor fortiden. Eg syns Rogue er kjedlig å spille men de er på ingen måte så dårlig som dere skal ha det til. Selv med mitt utdankede gear så tar eg S2/S3 folk uten at det er så veldig vanskelig. Har ikke giddet å enchante opp engang. Dette har med at eg hater farming og på den måten ikke har så mye penger. Men nå har eg en mage og holder på med en priest. Begge klassene er mye mer behagelige å spille føler eg. Armory: http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xm...&n=Mordaren Føler at det beste speccet nå til Rogue er 31-0-30 eller som dagger 32-0-29 dette er for pvp. Har selv 20-0-41 fordi det er bare for gøy, litt satsning på høye critts osv. (ikke ta min build for serriøst, den er ikke satt for arena) Imp sprint er smart å specce viss du kommer høyere opp i arena og da tar du fra sub for å klare det. Lenke til kommentar
yuo are smart Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Har spillt lenge på Roguen, spillte på lvl 60 da den tiden vi var det letteste freekill du kunne finne. Etter å ha opplevd det så føler eg at vi er veldig sterke, eg lærte meg å vinne ved å bruke klassen min skikkelig. Gearet mitt er ikke det beste, sluttet med Roguen etter S1 da eg gikk lei og har fått meg noen vindictor for litt bg pvp. La på Executioner for å hjelpe meg mot Warriors og andre klasser som har fått mye armor fortiden. Eg syns Rogue er kjedlig å spille men de er på ingen måte så dårlig som dere skal ha det til. Selv med mitt utdankede gear så tar eg S2/S3 folk uten at det er så veldig vanskelig. Har ikke giddet å enchante opp engang. Dette har med at eg hater farming og på den måten ikke har så mye penger. Men nå har eg en mage og holder på med en priest. Begge klassene er mye mer behagelige å spille føler eg. Armory: http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xm...&n=Mordaren Føler at det beste speccet nå til Rogue er 31-0-30 eller som dagger 32-0-29 dette er for pvp. Har selv 20-0-41 fordi det er bare for gøy, litt satsning på høye critts osv. (ikke ta min build for serriøst, den er ikke satt for arena) Imp sprint er smart å specce viss du kommer høyere opp i arena og da tar du fra sub for å klare det. Sier for det første ikke at rogue er en dårlig klasse, sier den er middelmådig atm. Du sier at 31-0-30 er den beste speccen atm? Da som hemo? Ok, for det første virker det litt rart å ta 10 energy over premed, men hver sin smak tenker jeg. Etter det sier du dagger 32-0-29 også er en av de bedre speccs atm? Alle dagger speccs utenom mutilate kan du glemme pga. resilience, de suger. :\ Må bare si (ikke for å være slem, ikke ta det personelig) at det virkelig ikke virker som du har peiling. 1400 rating 3v3 sier også en del. : \ Lenke til kommentar
Bad Apple Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Har spillt lenge på Roguen, spillte på lvl 60 da den tiden vi var det letteste freekill du kunne finne. Etter å ha opplevd det så føler eg at vi er veldig sterke, eg lærte meg å vinne ved å bruke klassen min skikkelig. Gearet mitt er ikke det beste, sluttet med Roguen etter S1 da eg gikk lei og har fått meg noen vindictor for litt bg pvp. La på Executioner for å hjelpe meg mot Warriors og andre klasser som har fått mye armor fortiden. Eg syns Rogue er kjedlig å spille men de er på ingen måte så dårlig som dere skal ha det til. Selv med mitt utdankede gear så tar eg S2/S3 folk uten at det er så veldig vanskelig. Har ikke giddet å enchante opp engang. Dette har med at eg hater farming og på den måten ikke har så mye penger. Men nå har eg en mage og holder på med en priest. Begge klassene er mye mer behagelige å spille føler eg. Armory: http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xm...&n=Mordaren Føler at det beste speccet nå til Rogue er 31-0-30 eller som dagger 32-0-29 dette er for pvp. Har selv 20-0-41 fordi det er bare for gøy, litt satsning på høye critts osv. (ikke ta min build for serriøst, den er ikke satt for arena) Imp sprint er smart å specce viss du kommer høyere opp i arena og da tar du fra sub for å klare det. Sier for det første ikke at rogue er en dårlig klasse, sier den er middelmådig atm. Du sier at 31-0-30 er den beste speccen atm? Da som hemo? Ok, for det første virker det litt rart å ta 10 energy over premed, men hver sin smak tenker jeg. Etter det sier du dagger 32-0-29 også er en av de bedre speccs atm? Alle dagger speccs utenom mutilate kan du glemme pga. resilience, de suger. :\ Må bare si (ikke for å være slem, ikke ta det personelig) at det virkelig ikke virker som du har peiling. 1400 rating 3v3 sier også en del. : \ Haha nå skal det sies at eg ikke spiller arena lenger og at det var med to venner som skulle tjene noen arena points. Var på 1800+ 2v2 aldri brydd meg om 3v3 og 5v5. Så det å refere til arena teamet mitt funker ikke siden det ikke spiller på. Lenke til kommentar
Robinvi Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Vi hadde nylig en duell konkuranse (altså 1v1) på serveren der alle av de beste pvp spillerne + en del andre spillte. En Rogue vant hele greia med 25 seire og 0 tap, det nærmeste han kom tap var mot en Resto Shaman og en Frost mage. Nå er denne roguen ekstremt dyktig, men det var mange andre i konkuranssen også. Rogues taper automatisk en del om de ikke får starte i Stealth (naturligvis), men slik som det er nå er de nok en av de beste hvis ikke den beste classen i 1v1. De er også veldig gode i arena, spesielt 2v2 og 3v3 for tiden, men du kan hevde seg veldig høyt i 5v5 også, men da kun i et par type setups. Lenke til kommentar
Talwin Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Vi hadde nylig en duell konkuranse (altså 1v1) på serveren der alle av de beste pvp spillerne + en del andre spillte. En Rogue vant hele greia med 25 seire og 0 tap, det nærmeste han kom tap var mot en Resto Shaman og en Frost mage. Nå er denne roguen ekstremt dyktig, men det var mange andre i konkuranssen også. Rogues taper automatisk en del om de ikke får starte i Stealth (naturligvis), men slik som det er nå er de nok en av de beste hvis ikke den beste classen i 1v1. De er også veldig gode i arena, spesielt 2v2 og 3v3 for tiden, men du kan hevde seg veldig høyt i 5v5 også, men da kun i et par type setups. Det at folk på serveren din er dårlig på dueller sier vel heller lite om balanse klassene imellom. Og nei, rogues gjør det ikke veldig bra i 2v2, eller i 5v5. Gi folk et par uker til å finne erstattere etter 2.3.2 nerfen, så kommer det til å være enda færre over 2k. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Rogues er langt ifra dårlige i PvP. Med locken min har jeg omtrent 50/50 sjangse for å slå en rogue hvis jeg timer ting riktig. Men er en del gode rogues i guilden min (har kanskje en del bedre gear, men like vel..) som slår meg ganske rått som regel, men vinner noen ganger. Rogues er også suverene i arena. Gruden din at du taper kan vel være fordi mange har spillt WoW siden release og levler kanskje sin char nr. 3-5 char til 70 or ved hva de driver med. Lenke til kommentar
Talwin Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Rogues er langt ifra dårlige i PvP. Med locken min har jeg omtrent 50/50 sjangse for å slå en rogue hvis jeg timer ting riktig. Men er en del gode rogues i guilden min (har kanskje en del bedre gear, men like vel..) som slår meg ganske rått som regel, men vinner noen ganger. Rogues er også suverene i arena. Gruden din at du taper kan vel være fordi mange har spillt WoW siden release og levler kanskje sin char nr. 3-5 char til 70 or ved hva de driver med. Din personlige definisjon av "suverene" må være ganske skrudd. Bare LITT underrepresentert på ok rating =! suveren, ihvertfall ikke i min ordbok. Og grunnen til at du ikke har mer suksess mot rogues har kanske noe med mangel på resilience å gjøre? Skaff deg en 400-450 og spec sl/sl, så burde det være mer 70/30 på statistikken din, med mindre de du spiller med rett og slett er bedre enn du er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå