jonval Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 hei holderpå å sette sammen ett msi master2-far kort med 2 AMD CPU OPTERON DUAL CORE 265, når jeg starter pc n, kommer bios n opp med ukjent cpu. når jeg har vært inne og stilt inn dato , tid og div . i bios n og saver den og booter , da har den nullstilt seg igjen . hvis jeg resetter bios n på kortet med jumper n kommer den opp med 2 cpu r og alt ser greit ut . skal legge inn xp 64bit , og booter opp på cd , begynner og kopiere filer . starter opp windows , og der blir den stående. prøvd og reboote derfra men da er bios n nullet seg igjen . noen som har noen tips eller råd Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Er kortet gammelt? Kan cmos-batteriet vaere dodt? Lenke til kommentar
jonval Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Er kortet gammelt? Kan cmos-batteriet vaere dodt? kortet er nytt , batteriet og alt sammen er nytt Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Har du sjekket at ikke bios-reset jumperen står feil (altså på reset-posisjonen)? Hvis ikke så virker det som CMOS batteriet er defekt ja. mål det med et multimeter og se om det holder på spenning. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå