Jaghi Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Hei alle hwjunkies. Da jeg satt her på den stasjonære pcen min kvelden før julaften gikk plutselig strømmen i hele min lille hybel det førte til at pcen ga ut et lite pang og stoppet samme sekund. Ikke før en uke senere fikk jeg mulighet til å rs'e pcen min, da sa det nok en gang pang og denne gangen kom det også røyk ut fra den, mest sannsynlig strømforsyningen som er en Hyper 580watter. Pcen er koblet i jorda stikkontakt, om den informasjonen er nødvendig. Da jeg satte på strømmen for å forsøke en tredje gang fikk jeg endelig liv i strømforsyning (powerknappen på baksiden lyste rødt og ingen tegn til kortslutning), men nå får altså ikke hovedkortet strøm og det ser heller ikke ut til at det er noe liv i noen adre komponenter, dog dette er jeg ikke enda 100% sikker på. Jeg er ute etter en som kan bekrefte/avkrefte at jeg nå mest sannsynlig må erstatte alle komponentene i pcen, pga overload fra strømforsyningen... Kan dette være tilfelle, eller er det noen der ute som kan gi noen andre mulige alternativer til hva som egentlig skjedde? Pcen ble forøvrig akkurat oppgradert med et nytt 8800gt kort og et par harddisker, dvs at jeg brukte strømforsyningen til et asus nf4 kort (m/4400+ dual core amd athlon), to dvdspillere/brenner, et 8800gt kort, + ca. 6 vifter (inc zalman silent cooler som pros. vifte.) Setter selvfølgelig pris på all feedback, på forhånd takk. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Hvis strømforsyninga har skyld i at resten av komponentene er døde, skal selger som solgte deg strømforsyninga erstatte alt. Men det er som sagt avhengig at det er strømforsyninga som har skylda. Lenke til kommentar
qpeg Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) når det sier pang i en strømforsyning er den ødelagdt. det kan du sikkert få på garantien strømbrudd skal den tåle. (det var ikke et lyn nedslag da ?) test strømforsyningen med å jumpstarte den tror resten av delene er i orden. Endret 15. januar 2008 av qpeg Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Tror det er en sikring i psuen som går før resten av komponentene går, men alt er jo mulig... feilsøk psu Lenke til kommentar
randknu Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Uten andre ting tilkoblet!!!! eller hvis du har en gammel ødelagt eller altfor liten harddisk en plass som du ikke er redd for så bør du koble til denne da en PSU ikke klarer å regulere riktig uten belastning. Ta en ledningsbit og start psuen med å slutte den grønne lederen til en av de svarte. (på ATX 20/24 PIN kontakten) Jeg tipper at PSU er gått fløyten da, hiper type R 580W har ikke noe godt rykte. Endret 18. januar 2008 av randknu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå