Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Falsetter på tennene

kaka

Anbefalte innlegg

Hei.

Når jeg var liten slet jeg litt med sykdommer som ørebetennelse o.l og tok da medisiner mot dette. Disse medisinene har i ettertid ført til at jeg har fått noen hvite flekker på tennene (noen som vet hva denne "tilstanden" kalles?), noe som jeg ikke synes er noe særlig pent.

Har tenkt litt på falsetter på de tennene som synes mest, men aner ikke hva dette koster. Noen som var hva noe slikt kan koste?

Endret av kaka
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med det er skallfasetter du tenker på. Hvis det er det, bør du tenke deg godt om, for når du setter de på må det fjernes mye tann. Jeg ville ikke gjort det hvis jeg var deg, med tanke på mengde tann som må fjernes kun for det kosmetiske. Pris på skallfasetter er vanskelig å si, men at det er snakk om flere tusen er helt klart.

Det jeg tror kan hjelpe deg er rett og slett å bleke tennene dine, hvis fargen på flekkene kan gå i ett med fargen tennene kan få av blekingen. Det vil være billigere, og du vil fortsatt ha dine egne tenner.

Lenke til kommentar
Regner med det er skallfasetter du tenker på. Hvis det er det, bør du tenke deg godt om, for når du setter de på må det fjernes mye tann. Jeg ville ikke gjort det hvis jeg var deg, med tanke på mengde tann som må fjernes kun for det kosmetiske. Pris på skallfasetter er vanskelig å si, men at det er snakk om flere tusen er helt klart.

Det jeg tror kan hjelpe deg er rett og slett å bleke tennene dine, hvis fargen på flekkene kan gå i ett med fargen tennene kan få av blekingen. Det vil være billigere, og du vil fortsatt ha dine egne tenner.

Hmm.. Er det ikke bare litt av emaljen som fjernes da? Det som er cluet er at man ikke bør bleke tennene når man har slike hvite flekker. Hvis man bleker tennene så blir bare disse hvite flekkene kritthvite og lyser opp mørket :) Men får ta meg en tur til tannlegen og snakke med han.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...