Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva er en fetish?

Touch of Red

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://no.wikipedia.org/wiki/Fetish

Seksuell fetisj defineres som seksuell lyst forbundet med spesifikke objekter eller konsepter, altså noe som opphisser mennesket. Det finnes mange typer fetisjer. Blir en person opphisset og seksuelt stimulert av å gjøre spesielle ting, så er dette en fetisj.

Kilde

Edit: Sorry. For seint ute.

(Men der tenkte vi likt, folkens. ;)

Endret av Mirann
Lenke til kommentar
Takker...

1. Så en fetish er et spessielt tema noen ronker til?

Høres litt sykt ut :o

2. Finnes det en liste over fetisher?

1. Det kunne du vel kanskje si. Skal ikke påberope meg ekspertstatus da ;)

2. Tror jeg så en en gang, men jeg hørte at "kan du tenke deg det, er det noen som har en fetish for det" - dvs. det er en helt utrolig mengde forskjellige fetisher der ute i den store verden. F.eks er det sikkert noen som har fetish for frosker, eller å smøre inn kroppen med sirup og deretter danse fugledansen med intet annet enn makkos på. Det kan jo hende det ikke er så mange da ;) men hvis du kjører et par søk på youtube eller lignende kan jeg tenke meg at du finner en del ting du ikke hadde forestilt deg.

EDIT: hei, jeg var ganske spot on: "For instance, the Austrian neurologist and existential therapist Viktor Frankl once noted the case of a man with a sexual fetish involving simultaneously both frogs and glue."

Endret av SondreOverby
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...