Ståle Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Ja, endelig har jeg kjopt meg litt bass. Dessuten fikk jeg dette til 920kr tilsammen uansett Proson RSA 150 Utgangseffekt; RMS(WATTS) 14.4V(1%THD+N) 75Wx2CH/2Ω 140Wx1CH/4Ω(BTL) Signal /støyforhold: 90dBA Maks utgangseffekt:: 90Wx2CH/2Ω 240Wx1CH/4Ω(BTL) Inngang følsomhet:: 0.2-4V Frekvensrespons:: 20-20K Hz Inngangsalternativer:: RCA/Høyttaler Sikringer: ATC(20Ax2) RCA-PRO-OUT:N Dimensjoner (MM): B=241 H=60 L=300/334 Proson RSX10 10"x2 SUBWOOFER 40 OZ MAGNET MAX POWER:600W IMPEDANCE: 4 OHM PAPER CONE FOAM EDGE 4-LAYERS VOICE COIL(AL): 2" FREQ. RESP.: 35-300HZ SPL: 90dB/W/M Er forsterkeren god nok til a drive bassen pa moderat volum? Trenger jeg et ekstra batteri? Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Proson, og andre merker fra netthandelen har vel blitt frarådet kjøpt på dette forumet et utall ganger... Man får vel det man betaler for... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Det var ikke dette jeg spurte om... Jeg vet at det ikke er noe bra, men nar jeg far det til 1000kr. Synes jeg det er greitt nok for det jeg skal bruke det til ihvertfall. Er forsterkeren god nok til a drive bassen pa moderat volum? Trenger jeg et ekstra batteri? Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Er det meg eller er ikke sub'en på høyresiden (spesielt) skikkelig skrudd fast? ser ut som det er stort mellomrom ned til platen i kassen... snakker om bildene nederst på siden på netthandelen.. ... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 vaer sa snill.... Er forsterkeren god nok til a drive bassen pa moderat volum? Trenger jeg et ekstra batteri? Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Så lenge batteriet ditt fungerer normalt, burde det ikke være noe problem å drive disse med en gjennomsnittlig bil/batteri. Ser ikke for med at disse to forholdsvis lettdrevne 10" til proson burde by på noen problemer... Ser budrunden går ut om 5 minutt, men tror ikke jeg ville forhastet meg av den grunn. I morgen så legger de ut samme produktet og det går nok for samme pris som i dag. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Har allerede kjopt, fikk bassen til 360kr, og forsterkeren til 211kr (+frakt). Sa synes jeg fikk en god pris. Hvordan burde jeg koble dette? Har aux-inngang pa bilstereoen. Vet ikke om jeg har bass-utgang. Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Det er jo ikke rare prisen, men det er jo ikke rare lyden heller Vi har vel forskjellig smak og krav, som med lyd som med damer. Dette med phonoutgang er vel noe du bør sjekke før du eventuelt kjøper noe. Hvis du har orginal cd spiller i bilen din har den neppe utgangene som trengs. Da må du kjøpe en høyt til lav nivå adapter, eller kjøpe deg ny cd spiller. Du bør bruke minimum det samme som du betalte for sub og forsterker, eller helst det dobbelte for å få en brukendes cd spiller med phonoutganger. Du trenger også ledninger/sikringer/etc til en pris på nivå med netthandel kjøpet ditt for i det hele tatt få lyd ut av dette... Hvis skruen på suben er like skjev på ditt eksemplar, og mellomrommet mellom element og subkasse like stort som på bildet, ville jeg kjøpt meg et sett med skruer og litt sikaflex også Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Pa forsterkeren star det: Naturligvis har du vanlig RCA-tilkopling for head-uniten din. Men i tillegg til det har du også en mulighet (med medfølgende adaptere) for tilkobling av høyttaler kabler fra head-uniter som ikke har RCA-utgang men kun høyttaler-utganger. Som sagt, er jeg helt noob pa dette. Noen linker til hva jeg trenger av kabler osv. Tenker blitema jeg Lenke til kommentar
IvoCaprino Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Hei her kan du se hva du trenger for å koble opp forsterkeren. Kjøp et sånn kabel sett så har du allt. Biltema er sikkert godt nok til det du har. 5m strøm+ (24kr meteren på dynabel.no for 10mm) 1m strøm - (24kr meteren på dynabel.no for 10mm) 5m Signalkabler (biltema sine holder sikkert her, eller 200 på dynabel) så mye du trenger av høyttaler kabler. Sikringsholder (50kr på biltema) Da har du det du trenger... Men ikke skru opp forventiningene i takt med lyden. Endret 15. januar 2008 av IvoCaprino Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Skjønner ikke hvorfor folk skal rakke ned så veldig på Proson! Har et par Proson gulvhøyttalere med 1stk 6,5" bass+1" diskant i som jeg kjøpte for 6-7 år siden.. 3000kr betalte jeg da for de 2, forsterker og cd-spiller(hos tv-boden ellerno på nordby senteret).. spiller langt bedre enn ganske mye av de "bedre" merkene i høyere prisklasse enn 3000kr.. Spiller like bra den i dag i dag som de gjorde nye.. 6,5" elementer med dypere bass skal man virkelig lete lenger etter! Men OT: Ser ikke for meg at den forsterkeren skal ha noe problem med den subben, ikke i det hele tatt.. Spiller nok ikke bra, men du får jo lyd! hehe.. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) Jeg synes man kan la folk få kjøpe det utstyret de ønsker, og la dem være fornøyd med det. Dersom man føler et sterkt behov for å få folk til å mistrives med kjøpet sitt mistenker jeg som regel at de er ute etter å selge meg noe annet Og nei, Proson, UScarvor og dess like ER ikke kremen av det som finnes på markedet i dag. Men alle har forskjellige inntekter, behov, prioriteringer og ønsker. Sånn er det bare. Skriv noe konstruktivt eller la være EDIT: skrivefeil Endret 22. januar 2008 av epifant Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Hvorfor skal vi anbefale diskolys når mannen vil ha lyd? Det er vel ikke så rart vi blir skeptisk når det er en halv cm mellomrom mellom element og kasse i bildet av produktet han vil kjøpe? Lenke til kommentar
epifant Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Den halve centimeteren er nok avstandsringen som finnes rundt det øvre opphenget mange elementer, selv Seas Lotus-subwooferne: Trådstarter spør ikke om lyd vs diskolys, han spør om batteriet vil holde og om forsterkeren er greit dimensjonert for bassen. Svaret på begge spørsmål er sannsynligvis ja, så lenge batteriet hans er i normalt god stand og han ikke har urimelige standarder for hva som er "moderat volum". Dersom trådstarter hadde punget ut med 5-6000 kroner for denne pakken ville jeg, i likhet med deg, anbefalt noe helt annet. Men han har allerede kjøpt produktene, han har ikke gitt mye for dem, og som han selv sier: "Jeg vet at det ikke er noe bra, men nar jeg far det til 1000kr. Synes jeg det er greitt nok for det jeg skal bruke det til ihvertfall." Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Ja, men den var jo skeiv, den andre suben og høyre del av høyre sub var jo ikke slik. Vet da vel at det er ringer rundt sub'ene.. Lenke til kommentar
klovnster Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 (endret) er nok dette bildet av SPREKK han refererer til edit: det var et jævla stort bilde.. men er nederste der jeg mener Endret 22. januar 2008 av klovnster Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 den forsterkeren blir nåkk alt for liten. ser ut som om det bare er skruen som har trukket opp stoffet litt Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Har allerede kjopt, fikk bassen til 360kr, og forsterkeren til 211kr (+frakt). Sa synes jeg fikk en god pris. Hvordan burde jeg koble dette? Har aux-inngang pa bilstereoen. Vet ikke om jeg har bass-utgang. Hvor fikk du tak i det så billig? Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Netthandelen.no.. de har solgt tvilsomt dårlig bilstereo i flere år nå =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå