Gå til innhold

600w eller 1000w MIST

Anbefalte innlegg

Så kommer det vanlige spørsmålet. Hvilken skal jeg velge, hvor mye trenger jeg. Nytt system skal invisteres innen nærmere fremtid.

Spec:

Intel Q9450/Q9550

8GB ram (4x 2GB)

9800GTX

6 HDD

Systemet skal bli brukt til foto/video redigering og spill. Systemet skal overklokkes

Blir 600W for lite?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
663W på 90% load. Ser ut til at det blir 1000w her i gården.

Bare et topp overklokket PC med SLI eller CrossFire vil bruke så mange watt.

Under System Type i Power Supply Calculatoren, brukte du Single Socket eller Quad Socket?

Det er Single Socket som er riktig.

Link til PC’s actual power consumption

Single Socket selvfølgelig. Skal ikke ha noe dual CPU kort. Dette er under 90% load, men slike kalkulatorer er aldri helt korrekte.

Liten tenker det linken der. Men heller ha mye extra enn å være nærmere toppen på 600w.

lqpl: nei, var ikke det som var meningen.

Lenke til kommentar

9800GTX vil nok bruke mindre strøm enn 8800GTX tror jeg. På grunnlag av det vi har sett av strømforbruk hos 8800GT/ 8800GTS 512 i forhold til den eldre generasjonen, så tyder alt på at energibehovet bare går nedover. :)

Men siden du skal overklokke ville jeg gått for en 1000w PSU. Den MIST 1000wattern blir mitt valg også. Billig og bra. :)

Og den PSU-kalkulatoren fra Xtreme Outervision er langt ifra nøyaktig. :(

Lenke til kommentar

Har en overklokket Q6600,8800GTX,2 disker,vannpumpe,dvd brenner og floppy.Prøvde dette sammen med en Mist 600W rev3.Under Prime ble psuen meget varm,men var stabil.

Kjøpte en Mist 1000W som går kjølig og fint uansett belastning.Støy er fraværende også.

Hadde ikke vært i tvil hvis jeg var deg.Kjøp 1000W når du først legger i såpass med penger.Da har du heller ingen tvangstrøye ved senere oppgraderinger/påbygging.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...