Gå til innhold

COD4 utviklere oppdaterer oss om server problemer og mer

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

This week has been all about servers it seems. From Ps3 to Xbox 360 we've been running down leads on issues all week and to be honest, server problems are the most frustrating, simply because they're not handled by us and means it's not a problem with the game we programmed, but with hardware malfunction of servers ran outside of Infinity Ward.

Xbox Live - Reports of Losing Rank

Over the holiday, Xbox reported record numbers of users online, which apparently resulted in some hiccups in their service (source: Xbox LIVE Holiday Performance) which we're starting to notice some side effects as we've recently been seeing a surge of Customer Service calls, forum posts, and emails regarding lost rank online.

UPDATE: Fantastic news. Just got word from Microsoft's LIVE team that they believe they've fixed the issue. It was apparently an SQL Storage Database issue which has been addressed.

They Wonder Why People Don't Make PC Games Any More

On another PC related note, we pulled some disturbing numbers this past week about the amount of PC players currently playing Multiplayer (which was fantastic). What wasn't fantastic was the percentage of those numbers who were playing on stolen copies of the game on stolen / cracked CD keys of pirated copies (and that was only people playing online).

Not sure if I can share the exact numbers or percentage of PC players with you, but I'll check and see; if I can I'll update with them. As the amount of people who pirate PC games is astounding. It blows me away at the amount of people willing to steal games (or anything) simply because it's not physical or it's on the safety of the internet to do.

Godt at det jobbes med en del av server problemene, men håper de slipper patchen i europa til ps3 også, slik at jeg med amerikansk cod4 igjen kan spille med spillere som har den europeiske versjonen.

Og kanskje neste COD ikke kommer til pc? Blir ikke overrasket etter det de skrev litt lengre opp.

Hele bloggen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
This week has been all about servers it seems. From Ps3 to Xbox 360 we've been running down leads on issues all week and to be honest, server problems are the most frustrating, simply because they're not handled by us and means it's not a problem with the game we programmed, but with hardware malfunction of servers ran outside of Infinity Ward.

Xbox Live - Reports of Losing Rank

Over the holiday, Xbox reported record numbers of users online, which apparently resulted in some hiccups in their service (source: Xbox LIVE Holiday Performance) which we're starting to notice some side effects as we've recently been seeing a surge of Customer Service calls, forum posts, and emails regarding lost rank online.

UPDATE: Fantastic news. Just got word from Microsoft's LIVE team that they believe they've fixed the issue. It was apparently an SQL Storage Database issue which has been addressed.

They Wonder Why People Don't Make PC Games Any More

On another PC related note, we pulled some disturbing numbers this past week about the amount of PC players currently playing Multiplayer (which was fantastic). What wasn't fantastic was the percentage of those numbers who were playing on stolen copies of the game on stolen / cracked CD keys of pirated copies (and that was only people playing online).

Not sure if I can share the exact numbers or percentage of PC players with you, but I'll check and see; if I can I'll update with them. As the amount of people who pirate PC games is astounding. It blows me away at the amount of people willing to steal games (or anything) simply because it's not physical or it's on the safety of the internet to do.

Godt at det jobbes med en del av server problemene, men håper de slipper patchen i europa til ps3 også, slik at jeg med amerikansk cod4 igjen kan spille med spillere som har den europeiske versjonen.

Og kanskje neste COD ikke kommer til pc? Blir ikke overrasket etter det de skrev litt lengre opp.

Hele bloggen

Mangen sier att konsoller er det like mye piratkopiering som pc, det er folk som sitter med 15000kroners pc som sier så bastarde skadde kommentarer, ja det finnes men ikke så utbredt.

Du mister jo garantien med modding av konsoll ;)

Det er bra att Infinty Ward ser att folk sitter med piratvare med ulovlige cdkeyer, da forstår jeg dem viss dem lager neste COD-spillet til konsoller.

Dem synes det er bra folk spiller COD 4 online, men ikke med stjelte/cracked versjoner av COD 4, off pc folk er dumme, dem sier ingen finner ut att du laster ned..

Da tjener dem garantert mye mye mer enn å lage kun til pc!

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Cod som blir utviklet av Treyarch kommer ikke til pc

de som er utviklet av infinity ward kommer til pc

Men om infinity ward kommer til å lage det til pc neste gang vet vi ikke. Det at MS banner folk som spiller COD4 multiplayer med piratkopi og det faktum at Ps3 sålangt er umulig å spille piratkopi på gjør konsoller mer attraktivt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Jeg var ei pirathore selv før,

men nå har jeg oppdaget hvor herlig det er å

kunne spille med god samvittighet og være med 100% online :]

Lenke til kommentar

hehe sant, men si meg. Når kommer denne updaten? For jeg hadde noen runder i går der serverene var helt på trynet. Spillet låste seg en gang, kom til seg selv etter 5min. For da fikk den connection igjen. Datt ut en hau av ganger.. Plagsomt.. Dette er på xbox360. Ellers så funket det fint og spille over Live.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...