Babelfisken Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Prøv med en og en minnebrikke vis du har flere. Har 2 like muinnebrikker. Har prøvd med begge og med 1. Prøv å sette cpu volt til 1,35 eller 1,4. Skulle være rimelig trygg der. Hvordan fikser det problemet om at viften ikke fungerer og at den ikke vil boote i windows (og ubuntu)? Om du er under 50 c er det ikke noen fare å skrue på cpu volt litt. Men jeg må få cpu viften til å gå optimalt også... Du kan jo starte med å slå av vifteregulering i Bios. Lenke til kommentar
anordne Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Har du nevnt hvilken ram du har? Lenke til kommentar
Haaso Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Du må jo få vifta til og virke.prøv en annen kontakt på hovedkortet . Går ikke,få tak i en overgang og kjør rett fra psu. Eller bare lage en jalle kobling intil videre det er ikke noe problem. Slå av alt som har med viftestyring i bios. Klart den restarter seg viss viften ikke fungerer. Neste er alltid og teste minne. Sett korrekt spenning og timings i bios. http://www.ultimatebootcd.com/ Velg memtest86+ 1.70 Jeg har ingen mulighet til å sette viften noen andre steder, bare de 2 jeg har på hovedkortet. Jeg har testet minne i "Ubuntu memory test", ingen problemer med det. Lenke til kommentar
Haaso Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Prøv med en og en minnebrikke vis du har flere. Har skjekket ramen i "ubuntu memory tester" og i "Ultimate boot cd" alt stemmer. Lenke til kommentar
Haaso Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Har du nevnt hvilken ram du har? Hmmm... nei, skal finne det ut når jeg kommer hjem. nice : ) Prøv med en og en minnebrikke vis du har flere. Har 2 like muinnebrikker. Har prøvd med begge og med 1. Prøv å sette cpu volt til 1,35 eller 1,4. Skulle være rimelig trygg der. Hvordan fikser det problemet om at viften ikke fungerer og at den ikke vil boote i windows (og ubuntu)? Om du er under 50 c er det ikke noen fare å skrue på cpu volt litt. Men jeg må få cpu viften til å gå optimalt også... Du kan jo starte med å slå av vifteregulering i Bios. Har gjort, fungerer ikke. Du bør resette bios som første skritt... Ikke noe forskjell Lenke til kommentar
larswey Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 nytt chipset = reinstall uansett. prøv det! Lenke til kommentar
Haaso Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 nytt chipset = reinstall uansett. prøv det! Jepp, skal prøve det når jeg kommer hjem. Men da er det bare cpu viften problemet igjen. Lenke til kommentar
qpeg Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) det kan være en kontroller på hovedkortet som holder viften i den farten. ha på alarm som du stiller i hk tilfelle cpu-en blir for varm og innstaler xp på nytt. om du da får bootet opp kan du stille opp hastigheten fra xp Endret 15. januar 2008 av qpeg Lenke til kommentar
Haaso Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 det kan være en kontroller på hovedkortet som holder viften i den farten. ha på alarm som du stiller i hk tilfelle cpu-en blir for varm og innstaler xp på nytt. om du da får bootet opp kan du stille opp hastigheten fra xp Jeg hadde på alarm... på 30 c da gikk alarmen, satte den opp til 70c da gikk også alarmen selv om det bare viste 40 c. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Grunnen til at Ubuntu ikke starter er sannsynligvis fordi den ikke har en driver som er oppdatert nok til å støtte skjermkortet ditt. Hvis Windows ikke er reinstallert etter å ha satt et nytt hovedkort i maskinen, vil den ikke boote den heller. Lenke til kommentar
Thomz Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 vil tro hk kan være skadet på en eller annen måte... tok du på noe metallgreier? kan være svidde kretser (kroppen kan gi flere tusen volt) pga. statisk elektrisitet Lenke til kommentar
MrNilsen1986 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Jeg synes der høre ut som du har gjort feil med jumperne. Har du 2 cd romer koblet til? Om det, så tror jeg du har jumpet disse på samme måte. Sett en på master, og en på slave. Samme kan det være med diskene, sjekk dette. Og at cpu viften ikke snurrer fort, er sikkert fordi det ikke behøvs. Nye hovedkort har viftestyring, så blir cpu en varm, og trenger mer kjøling snurrer den fortere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå