Gå til innhold

Grafikkort til spill på bærbar

MD

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvis man ønsker å spille MoHAA, Battlefield 1942 og lignende type spill kan man da gå for dette grafikkortet:

32MB ATI Mobility Radeon 7500, 4X AGP 3D

Den skal da kombineres med:

Pentium 4 M 1,8 GHz

512 MB RAM

40 GB 5400RPM harddisk ( vil en 4200RPM være flaskehalsen med tanke på spill????)

Vet at ATI M. Radeon 9000 er bedre, men jeg ønsker en DELL 4150 og de leveres kun med Radeon 7500, hvis jeg har forstått det riktig.

Vurderer å gå til innkjøp av neste måneds tilbud fra DELL, venter i spenning.

Er takknemlig for alle svar. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde akkurat tenkt å lage et eget tema om dette med skjermkort på bærbar, og akkurat samme valg som deg; I8200 eller I4150. Har mest lyst på siste, men lurer altså på om det er noen stor forskjell på 32mb og 64mb skjermkort. Jeg spiller ikke, og skulle jeg være så gal at jeg spiller litt, så er det gjerne et slitsomt bilspill eller noe annet, mindre krevende.

Så, vil det da ha noe svært å si om jeg har 32mb eller 64mb skjermkort?

Det er vel snakk om ATI 7500 32mb eller 9000 64mb..

Lenke til kommentar

Har en Dell Latitide 840C, men Geforce 4 MX Go 64MB...funker som f*** det! Har du muligheten til å få ett med 64MB RAM, kan nok det være en fordel... Så lenge du kan leve med å kjøre spill i 1024*768, å ikke trenger ALLE effekter er nok radeon greit nok...men Geforce anbefales på det varmeste...har testa m begge, og det er stooor forskjell

dr_k

Lenke til kommentar

Hei

Jeg tror de fleste nyere laptoper med eget skjermkort er brukbare til spill. Jeg har Ati radeon 9000 på en FSC 8820. Jeg kjører UT2003 med alt på fullt, og det går så det griner. Vet fra stasjonære at det går bra å kjøre mohaa og Batlefield på Gforce 2 med 32ram. Det er ikke "state of the art", men det går.

Lenke til kommentar

Heisann!

Jeg har en I4150 med radeon 7500 og 32mb. Du må huske at Mohaa og BF1942 krever sinnsykt av grafikken. Jeg klarer fint Mohaa på maskinen, men BF1942 blir i meste laget for den. Hvis du skal spille mye med den, så hadde jeg uten tvil satset på en I8200 med radeon9000. En kamerat av meg har I8200 med GF4go/64mb og den takler alt, eneste som er negativt med den maskinen er at den er stor og tung.

Lenke til kommentar
Heisann!  

Jeg har en I4150 med radeon 7500 og 32mb. Du må huske at Mohaa og BF1942 krever sinnsykt av grafikken. Jeg klarer fint Mohaa på maskinen, men BF1942 blir i meste laget for den. Hvis du skal spille mye med den, så hadde jeg uten tvil satset på en I8200 med radeon9000. En kamerat av meg har I8200 med GF4go/64mb og den takler alt, eneste som er negativt med den maskinen er at den er stor og tung.

Takk for svar. Fint at MoHAA vil gå bra på I4150 m/ Radeon 7500 32MB.

Du skriver at BF1942 vil bli litt vanskelig for grafikkortet. Nå lurer jeg da på om du har prøvd den på maskinen din, eller om du sier det utifra hva du regner med.. Greit å vite det sikkert.

Spillet har jo følgende minimumskrav:

128 MB RAM

32 MB 3D kort

Kunne man da kanskje greid å spille BF1942 på Radeon 7500 32MB dersom man senket oppløsning og grafikkvalitet betraktelig????

Takker alle som allerede har svart, og som forhåpentligvis svarer på denne også.

Lenke til kommentar

Hei.

Har 4150 med 7500, 32mb, battlefield(v 1.3) går helt fint hvis du skrur ned grafikk, (kjører 16 bit farge ) ,

eneste problem er irriterende feil i grafikken. ( Enkelte deler av terrenget blir gjennomsiktig ).

Ellers godt fornøyd med maskina, men husk 4150 er ikke først og fremst en spille-maskin!

Lenke til kommentar

Takker for alle svarene.

Dere sier at spillet vil kunne fungere, og noen av dere har erfart det også. Men da lurer jeg på følgende:

Minimumskravet for BF1942 er DirectX 8.1 og Radeon Mobility 7500 støtter kun DirectX 7, hvis jeg har forstått riktig.... Hvordan vil det da kunne fungere????

Lenke til kommentar

Husk at lcd skjermer kun er laget for en oppløsning. Derfor er det smart å ha en maskin som klarer å kjøre spillene i nettopp denne oppløsningen.

Derfor bør du ikke kjøpe 1600x1200 viss du skal spille mye, da bør du gå for 1024x768. (Har I4150 1600x1200)

Skal du spille bør du også kjøpe 5400 hd og min 512 ram

Lenke til kommentar

jeg må si meg litt uenig med siste post...det stemmer at bildet blir uklart om man velger "feil" oppløsning i windows...men når jeg spiller opplever jeg ikke dette som et problem i det hele tatt!!

selvfølgelig er 5400hd og 512 ram kjekt og ha...men til spilling er skjermkortet alfa omega...så jeg tror nok at du bør gå for gef440, eller bedre hvis du ønsker å spille battlefield og en del av de nye spillene som kommer!:)

vh

krister

Lenke til kommentar

Nimzowitsch hva skal man egentlig med en bærbar? Noen vil spille og noen vil gjøre andre ting. Det er klart at en stasjonær maskin er bedre til spilling, men hele konseptet med en desktopperstatter er at man skal kunne bruke maskinen til det meste. Jeg var veldig i tvil da jeg kjøpte laptop, men fant ut at skulle man en billig bærbar og en stasjonær spillemaskin, ville det bli helt usansynlig dyrt.

Personlig spiller jeg en del på min laptop (FSC 8820), og jeg synes det går veldig greit. Utrolig praktisk på drag&drop party.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...