SideburnsKongen Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Morn, skulle gjerne hatt litt hjelp her, trenger en god forklaring på hvordan man kobler til en trefaset motor.. Skal også ta hensyn til om jeg kobler til 230v eller 400v, sto det på arket. Skulle også forklare hvordan jeg snur dreieretningen.. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 les boka di! trefasemotorer kan kobles på to måter Y og D (stjerne og trekant) kobling, Y kobling KAN brukes før D under oppstarten av motoren for mykere start. og MÅ brukes i 400V anlegg D kobling er for 230V anlegg dreieretningen kan snues ved å bytte to faser f.eks L2 byttes med L3 på ett eller annent pungt i styrestrømmen, men for ordens skyld bør det gjøres enten på begynnelsen (hovedstrømssikringen) eller slutten(motorbrettet) Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Takk.. glømte boka på skolen.. Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 kobler til 230v på klemmebrettet på motoren. husk du har stjerne og trekant kobling. du snur med å lage til en foriggling på kontaktorene. har ikke boka mi her nå. kan komme tilbake med det senere. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) kobler til 230v på klemmebrettet på motoren. husk du har stjerne og trekant kobling. du snur med å lage til en foriggling på kontaktorene. har ikke boka mi her nå. kan komme tilbake med det senere. jeg forklarte det i spoileren Endret 15. januar 2008 av SirAmp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå