ComputerNoob Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Hei Jeg lurer på hva RMS betyr jeg leste at et sett høytalere hadde 200 watt RMS og spisseffekt på 400 watt hva betyr dette? gjerne forklar nøye:D Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Sidan dette er eit typisk høgtaler-sprøsmål så passer den ikkje så veldig bra konsoll->microsoft. Flytter det over til Lyd->høytalere Lenke til kommentar
fhl Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Wikipedia har svaret. Frode Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 I forbindelse med spesifikasjon av høyttalere, så betyr watt RMS hvor mange watt du kan belaste høyttaleren med over tid, uten at den skal gå i stykker; mens spisseffekten er hvor mye effekt høyttaleren belastes med et kort øyeblikk uten at den går i stykker. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Kan lese litt under "Billigwatt som ikke finnes" i signaturen min Lenke til kommentar
ComputerNoob Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 I forbindelse med spesifikasjon av høyttalere, så betyr watt RMS hvor mange watt du kan belaste høyttaleren med over tid, uten at den skal gå i stykker; mens spisseffekten er hvor mye effekt høyttaleren belastes med et kort øyeblikk uten at den går i stykker. hvordan finner jeg ut når jeg ligger på 200 watt da? for jeg vil jo ikke ødelegge noe? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) Antall watt i høyttalerene betyr veldig lite. Det er mange flere faktorer som spiller en viktigere rolle. Du hører det før du sprenger høyttalerene. Det er større sjangse for å sprenge høyttalerene ved å presse en forliten forsterker. Det kan du også lese om i signaturen min. Endret 15. januar 2008 av GnoMiz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå