PyrionZ Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Fikk hovedkortet og prossesoren min før helga og monterte. Og merka det at den ikke gikk spesielt bra, men trudde det var pga av at jeg ikke formaterte og sånt etter at jeg hadde satt det inn. Fikk inn drivere ¨på HK og sånt da.. Hk: Asus p5kc CPU: Intel q6600 Men, synes det gikk såpass tregt til å være ny og MYE bedre prossesor så da formaterte jeg, har drevet med det i hele dag og har først nå fått i gang alt, men den er ikke helt vettu enda, kan hende det er andre ting enn prossesoren dette, men synes det fortsatt er ergerlig når jeg har brukt såpass med penger på noe som funker dårligere enn den gamle AMD singlekjerne prossesoren jeg hadde før, den nye prossesoren er kjappere i programmer ellers, men den er tregere i oppstart og sånt. Hele maskina henger seg innimellom også. Veit noen hva dette kan være? Kan det være at jeg bruker Ram'en fra gamle maskina på dette oppsettet? På forhånd takk for svar: ) Endret 17. januar 2008 av -pyrion- Lenke til kommentar
qpeg Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 har du den nyeste biosen ? hva minne har du på den da ? Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Veit ikke om det er den nyeste biosen, nei. rammen er 2stk Twinmos 1gb. Lenke til kommentar
qpeg Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 er ikke helt sikker på dette, men ditt hovedkort støtter minne ddr2/ddr3. er det noe funksjoner i hovedkortet som bestemmer dette? prøv å bytt kanal minnebrikkene står i. det er ddr2 du har ikke sant? den cd-en som følte med hk har et programm som lar deg finne de nyeste biosene og installere de. brukt det og få den nyeste biosen Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Har ddr2, ja. Hva heter programmet som finner bios a? Blir det installert på maskina når jeg installerer alt på CD-en? Prossesoren er rask i spill og sånt, men i oppstart er den tregere enn den gamle. Er detta normalt? Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Har den nyeste versjonen av bios.. Så hva kan det være da? Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Minne innstilling, som f.eks timing på CAS eller de andre tingene rundt dette. Du sier bare hvor mye minne du har men ikke noe om minne hastighet og timing-spesifikasjonene på disse. Frank Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Hvordan skal jeg få sett det? Ta ut brikka og lese av det som står på den? Lenke til kommentar
cFc Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 cpu-z eller everest skal nok hjelpe. Men jeg skjønner ikke vitsen hvis disse er de samme brikkene som du hadde før du byttet prossessor, da er det jo garantert ikke noe med de å gjøre. Lenke til kommentar
Asken Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) edit: leste feil >_< Endret 20. januar 2008 av Extremetel Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Du har nok flere programmer i oppstarten hvis du har innstallert "alt" fra disken som fulgte med. Deaktiver det du ikke trenger. Jeg har flere pcer med AMD dobbelkjerneprosessorer, men ingen av dem er noe raskere i booten enn min Opteron 148 enkeltkjerneprosessor. Tiden det tar å boote i dag er nok mere avhengig av diskenes lesehastighet og antallet filer som skal hentes osv. Prøv dette programmet hvis du vil få fart på pcen din: http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/ Her kan du eksperimentere med det meste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå