Gå til innhold

Xbox Live - hvor raskt bredbånd?


Zorlee

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har nettopp kjøpt inn Halo 3, og fant ut at det hadde vært kjempeshow med onlinespilling. Problemet mitt er at jeg lurer på om jeg har for sakte internett.

Jeg har den tregeste linja til Get, noe jeg forstår er 1250/750 kbps linje. (Ikke det at jeg har peiling på dette, men det står nå i alle fall det på siden deres, hehe!)

Er dette raskt nok til å spille uten problemer?

Jeg har virkelig ikke lyst å spille med masse lagging osv.

 

På forhånd - tusen takk for svar!

Vh

Zorlee...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det tror jeg går fint.

 

Jaok, får håpe det!

Sant skal sies at jeg ikke vet så mye om dette. Jeg har nemlig et annet lite problem - jeg har internet modemet i 2. etasje, og Xboxen + TV i 1. etasje.

Jeg vet det er mulig med trådløst, men har hatt dårlige erfaringer med trådløst internet før (meget dårlig signal). Jeg lurer bare på - er det mulig å skaffe et ekstra modem som jeg kan ha i 1. etasje m/xboxen? Eller må dette betales ekstra for? For jeg har nemlig kabelutgang i 1. etasje, men ikke noe modem.

Beklager, er veldig lite erfaren i dette gamet, hehe! Hjertelig takk for tolmodigheten :)

 

Zorlee..

Lenke til kommentar

I tillegg har routere og aksesspunkt blitt bedre de siste årene, så om det er lenge siden du forsøkte med et trådløst nett skal du ikke se bort i fra at det kan være et hakk bedre nå (med nyere utstyr).

 

En annen sak er jo prisen på den trådløse mottakeren til Xbox'en. Den alene forsvarer jo kostnadene til en kabel.

 

Edit; typo.

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar
Jeg har den tregeste linja til Get, noe jeg forstår er 1250/750 kbps linje. (Ikke det at jeg har peiling på dette, men det står nå i alle fall det på siden deres, hehe!)

Er dette raskt nok til å spille uten problemer?

 

JA. Det er mer enn nok til å spille over xbox live. Det meste båndbredde brukt som jeg har målt har vært 105 KiB ned (840 kbps) og 60 KiB ut (480 kbps), var da host på TF2

Endret av Bad_Byte
Lenke til kommentar

Jeg har 12000/650, men jeg får ikke det Telenor har lovet

har bare 9000/500, men men så er Telenor veldig vanskelige å holde det dem lover

 

Live hos meg er litt trøbblete for tiden, Live restarte helt uten jeg gjør noe, noe som er synd, leda jo heftigt på Gears Of War så plutselig klikka Live. Heldigvis er det 48timer gratiskort og ikke 1 års gold!

Lenke til kommentar

Det spiller ingen rolle om du har stor båndbredde ned dersom båndbredde opp er dårlig. Når det er sagt så krever de fleste spill veldig liten båndbredde. Typisk 128 kb/s. Men dersom du skal hoste spill bør du ha opp mot 500 mb/s. Men trådstarters linje vil du kunne spille og hoste spill uten problemer.

 

Når det gjelder problemet ditt med etasjer anbefaler jeg kablet nettverk med tanke på ytelse og pris. To modemer funker ikke. Dersom du bare har en utgang fra modemet, bør du anskaffe en switch. Gjerne billigste sort. Jeg har en til 200 kr fra Linksys som funker fint. Deretter vanlig nettverkskabel fra switch til xbox. Dersom det ikke går å strekke kabel kan du kjøpe et trådløs aksesspunkt og koble til modem og trådløs nettverkskort til xbox. Dette blir en litt dyrere løsning og i praksis ikke alltid like stabilt som kablet nettverk.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Det spiller ingen rolle om du har stor båndbredde ned dersom båndbredde opp er dårlig. Når det er sagt så krever de fleste spill veldig liten båndbredde. Typisk 128 kb/s. Men dersom du skal hoste spill bør du ha opp mot 500 mb/s. Men trådstarters linje vil du kunne spille og hoste spill uten problemer.

 

Når det gjelder problemet ditt med etasjer anbefaler jeg kablet nettverk med tanke på ytelse og pris. To modemer funker ikke. Dersom du bare har en utgang fra modemet, bør du anskaffe en switch. Gjerne billigste sort. Jeg har en til 200 kr fra Linksys som funker fint. Deretter vanlig nettverkskabel fra switch til xbox. Dersom det ikke går å strekke kabel kan du kjøpe et trådløs aksesspunkt og koble til modem og trådløs nettverkskort til xbox. Dette blir en litt dyrere løsning og i praksis ikke alltid like stabilt som kablet nettverk.

 

Lykke til!

 

Han bør nok skaffe en router da det abonnementet han har hos Get bare inneholder en ip og da blir det surr når K skal bruke PC-en. Men Linksys router bruker jeg og det fungerer fint.

 

En annen ide er at du tar med modemet fra 2.etg. ned til 1. og kobler den til TV-uttaket der de gangene du skal bruke Live. Jeg har Get og kan bruke modemet mitt på 3 av mine 4 TV-uttak.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar dere! =)

Jeg tror jeg går for kablet nettverk, får se hvordan jeg kan få det til. Mulig jeg flytter Xboxen opp en etasje, for å gjøre det så enkelt så mulig, hehe!

Nå vet jeg i alle fall at jeg kan spille Xbox Live, weehee!

Igjen, takk!

 

Zorlee..

Lenke til kommentar

Ok, nå har jeg bestemt meg - jeg går for kablet nettverk og flytter Xboxen opp!

Jeg trenger bare en liten pekepinn på hva jeg er nødt til å kjøpe inn da. Her er det jeg tror jeg trenger:

- Nettverkskabel

- Switch

- Xbox Live ab

Holder dette? Og hvor kan jeg få kjøpt dette til en rimelig penge?

Trenger vel ganske god lengde på nettverkskabelen, gjerne 10 meter eller der omkring.

 

Tusen takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...