Gå til innhold

Styrketrening - mye svakere i den ene armen

Anbefalte innlegg

Først vil jeg si at jeg ikke har trent på ca 1mnd, så starta jeg igjen idag, og jeg la merke til når jeg tok vekter at jeg klarte å løfte mye mindre på venstre armen enn høyere. Har lagt merke til dette tidligere også når jeg har tatt benk osv. Dette er veldig irriterende når jeg trener. Skal starte å trene sånn 4 ganger i uka nå, men noen som har noen ide på hvordan jeg kan få trent opp venstre armen min til å bli sånn ca like sterk som høyere. Er veldig problem når jeg driver med vekter.

takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man er høyrehendt er det jo bare naturlig at venstrehånden er litt svakere. Men så veldig mye svakere burde den ikke være.

Er det sånn at venstrearmen rett og slett svikter helt når du trener f.eks benkpress? Opplever du ubehag i skulderen/armen?

Lenke til kommentar

tren hantler hantler og atter hantler... har jeg gjort og kommet meg i venstre armen... er faktisk blitt sterkere i venstre armen, ihvertfall i benk, men har noe med at jeg hadde en liten senebetennelse i brystet...

hvis du f.eks trener biceps med z-stang og sliter med venstre - så hjelper du automatisk til med høyere og da blir det dermed smør på flesk, hvis du trener med hantler derimot, så bruker du ikke høyre hånden når venstre svikter og får fullt utbytte :)

Lenke til kommentar
Hehe, mange gutter har mye sterkere høyrearm... kommer av all runkinga.

hAper det var reeen sarkasme for det var noe av det DUMMESTE jeg har hOrt pA lenge.

Herregud du har vel aldri lOfta en jeavla vekt i hele livet ditt.

TrAdstarter start med hantler, tren med det, det gjevner seg ut fort hvis du trener riktig. Pga kroppen din har mange stOttemusklaturer, dvs hOyre hAnda kan ha bygd opp masse stOttemusklaturer i armen din, som ikke venstre hAnden din har, dvs at trener du med hantler vil du trene opp disse fort, og de vil bli mere gjevne fort.

Og du nevner at du sliter med benk, det er jo brystet ditt, dvs at du har gjort noe galt. eller bare ikke trent sA lenge til A trene opp stOttemusklaturer, finnes MANGE av dem i brystet ditt, som fOrer til et bra og solid lOft :) gi det tid , tren bra og det vil ordne seg fort

Lenke til kommentar
Hehe, mange gutter har mye sterkere høyrearm... kommer av all runkinga.

hAper det var reeen sarkasme for det var noe av det DUMMESTE jeg har hOrt pA lenge.

Herregud, er det mulig? Slapp litt av. Ingen som har dødd av litt humor.

hehe du fikk meg til A le. det skal du ha :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...