Gå til innhold

Forslag til intern DC, fil, print, Exchange, + for opp til ti brukere

enden

Anbefalte innlegg

Hva anbefaler dere å sette opp som typisk kontorserver for små bedrifter med opp til ti ansatte? Normalt holder det med en tårnserver i mellomklassen med core 2 duo / xeon CPU, en eller to gig minne og to disker med mulighet for speiling - helst SAS-kontroller Typisk applikasjonsbruk er 2003 SBS og evt et økonomisystem.

Jeg har satt opp en del slike scenarier med FSC Primergy TX150. Denne er jeg ikke fornøyd med pga. bl.a. dårlig RAID-kontroller og tilbakemeldinger fra kunder om dårligere ytelse enn på den gamle serveren som ble byttet ut. Jeg har ikke lykkes i å finne årsak til dette, men har fått et dårlig forhold til serveren. Den skal også byttes ut med en nyere modell, og det er en glimrende mulighet til å velge noe helt annet.

Prisklasse er rimelig. Maskinvare eksl disker bør kunne presses ned i rundt 11.000 ut.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det er ikke helt tilfeldig at HP har brordelen av servermarkedet her i landet. Rimelige og solide servere. Bruker alltid HP som basis om ikke kundene spesifikt ber om annet, og da står IBM som regel som nestemann.

Dell har vel forsåvidt også en stjerne hos småkunder med egen kompetanse, men siden Dell vil ha hele kaka for seg selv blir det en dyr løsning for oss som skal videreselge serverne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...