Gå til innhold

Tatung 37" og HDMI fra Clas, funker ikke?

Anbefalte innlegg

Skulle prøve å koble dataen min til tven via hdmi i dag, men oppdaga at hdmi ledningen førte bilde, men ikke lyd av en eller annen grunn. HDMI kabelen ble kjøpt på Clas Ohlson. Noen som veit hvordan jeg skal fikse dette?

Oppdaga også at fargene liksom blei litt uklare (mye dårligere enn på lcden til dataen), noen som har en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som så ofte før: en vanlig PC fører svært sjelden lyd over HDMI. Det er kun et fåtall skjermkort som støtter dette. Du må da koble til med optisk, coax eller vanlig phono/jack etter hvilke inn- og utganger som finnes på TV og PC. Du må også huske på at en TV har en annen oppløsning enn en PC-skjerm og at du må passe på at du har valgt riktig oppløsninger fra PC og har stilt inn TV-en riktig.

Lenke til kommentar

Ok. Har stilt inn riktig osv, men synes allikevel bildet blir litt vel kornete. Siden dataen har HDMI utgang, så burde den pokker meg føre lyd. Har et Nvidia 8600gt... Men men, godt at jeg har ekstra lydkabel da, så får jeg bruke den også...

Men da er jo HDMI kabelen prikk lik VGA kabelen? Bildet blir jo ikke bedre, og den greier ikke føre lyd!

Lenke til kommentar

Ok. Testa litt mer i går, og signalene ble helt greie når jeg stilte litt mer på instillingene. Men HDMIen førte som sagt ikke lyd, og når jeg koblet i phone-phone, virket ikke dette heller. Det sto på dataen at den var koblet til, men allikevel hørte jeg det ikke på TVen.

Noen som har no løsning på dette? Må man stille på noen instillinger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...