Kvinnorna Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Jeg har en golf IV 2003 modell med integrert navigasjon og dermed også CD-spiller. Jeg får den ikke til å ta brente musikk CD-er, noe som er veldig frustrerende. Noen som vet om dette er noe som kan "fikses" ? Endret 16. januar 2008 av pralinaen Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) du gir ikke spessielt mye info, som hvilket brenneprogram, om du har prøvd andre, plater/ brennere /brenneprogrammer, om vi snakker mp3 til cd eller bare kopier av andre cd'er bare for å være heeelt sikker: hvis du brenner fra mp3,så brenner du det ikke som MP3 disk ikke sant? du konverterer det? (en god tommelfingerregel er at hvis du får plass til 100 låter er det MP3) det er det ikke sikkert den integrerte spilleren takler litt avhengig av kvalitet og lengde osv har en vanlig cd plate plass til mellom 15 og 25 spor hvis du ikke brenner det som mp3. Endret 14. januar 2008 av SirAmp Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Det har du helt rett i. Her kommer en del mer utfyllende informasjon. Spilleren i bilen tar ikke mp3, så det er her snakk om vanlig audio cd. Jeg brenner med Nero 6.6.1.4. Brenneren er av typen BenQ 1620 med nyeste firmware. De platene jeg har testet så langt er Samsung sine full face hvite disker. Ellers har jeg prøvd alle de "gamle" cd-platene som fungerte i den gamle bilen, det var brent litt forskjellig som verbatim og TDK. Får opp "error" i bilen på alle platene, hvor den ber meg sjekke cd-platen Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 har du prøvd cd'ene i en annen vanlig cdspiller? Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 har du prøvd cd'ene i en annen vanlig cdspiller? bilspiller eller tenker du typisk radio/cd spiller innendørs? Har ikke gjort det nei. Men du kan si det sånn at de gamle cdene fra forrige bil som telte 5-6stk alle fungerte i den billigste utgaven til pioneer. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 har du brent som lydfil? Hvis ikke, så må man ha noe ala Divx. Ellers kan det jo også være formatet osv.. Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Alle cdene er brent som "audio cd" for å fungere i standalone cd-spillere. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Hmm, jeg har også en golf 4 med integrert CD/navi pakke, antar det dreier seg om samme Spilleren da. Min tar brente CD-er. Men den hopper med jevne mellomrom på en måte som standalone CDspillere ikke gjør på samme platene... Mulig den er kresen på akkurat disse platene? Du har husket å "finalize" platene da? er det mulig at denne spilleren ikke liker multisession plater, mens pioneeren din var mer slepphendt på det? Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 det du sier kan forekomme når laseren har takket for seg. hvis spillern din har vært i bruk noen år, så kan faktisk laseren være kaputt... du kan eventuelt prøve med andre cd skiver... annet merke Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Har finalize cdene ja! Jeg skal teste med ordentlige Tayo Yuden media, og diverse amdre plater så satser jeg på det går. Hvis ikke antar jeg som nevnt her at kanskje laseren er kaputt. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Og hva var nå konklusjonen? Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 cd-spillere til bil har veldig følsom laser så det kan hende den ikke klarer å lese det som kommer fra brenneren din ta å prøv noen andre brennere Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Det er vel cd spillere til pc som er kjent for å være følsomme. burde ikke være noe problem i bil.. Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Har bestilt inn TY og verbatim plater som skal testes i forskjellige brennere. Har bla.a en samsung, nec og benq 1620. Kommer tilbake med resultater når jeg har testet! Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Flere bilspillere er ofte kresne på hva slags plater som brukes og hvilken brenner du bruker.. Selv har jeg billigspillere som ikke takler en mp3 plate, men en dyrer spiller fra samme produsent duger fett, og dette er tilfellet når jeg bruker brenneren på den stasjonære maskinen.. Bruker jeg brenneren på laptopen er det ikke noe problemer med noen av spillerene... Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Har du prøvd med orginale musikk CD`er? Lenke til kommentar
jd10 Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 prøv å brenn cdene på 8X det er en sikkerhetsbuffer hastighet som det burde prøves med. Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 Har du prøvd med orginale musikk CD`er? Originale musikk CD-er fungerer utmerket! Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Prøv å brenn på lav hastighet 8x eller mindre, om det ikke funker så kan det være at spilleren rett og slett ikke kan lese brennte plater Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Verbatim Music CD-r fungerte knall brent på 16x i en samsung brenner! Platene var dritdyre men skal teste med andre merker også Takker for alle tips og hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå