Joar Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Jeg prøver å kjøre to disker (samsung 80Gb) på en IDE RAID (FastTrak100). Oppsettet ser helt greit ut, setter opp begge i "stripe", men når Win (XP pro) starter på nytt så tar det bare noen sekunder (ca 10) før den har gått i lås. Kommer opp en helsides melding om at windows har "stoppet" og da er det bare å slå av.. Jeg har ikke brukt IDE RAID tidligere, er det noe jeg gjør galt? Har følgende: MSI MS-6330 (K7T Turbo RAID), AMD T-bird 1,2Ghz, 1024Mb RAM, IBM 40Gb Disk. Har lastet ned (og installert) de siste driverene fra MSI, både til Bios, via chipset og Promise kontrolleren. Noen som har noen gode forslag? Joar Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Hvordan har du startet med å sette opp RAID? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Øhm, innstallerte du RAID-driverene da du innstallerte Windows? Du vet, "Press F6 now if you want to install 3rd party SCSI or RAID etellerannet". Men da burde du kanskje ikke fått bootet opp i det hele tatt... Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Man kan nesten tolke forklaringen din slik at du satte opp RAID mens du var i Windows? Dette går vel ikke? Da mister man alt. Lenke til kommentar
JonE Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 1. Stop melding bør forklare hva som gikk galt. Du kan bruke denne "STOP 0x0002" eller hva du enn fikk og søke på http://www.microsoft.com/technet 2. Ja, LarsC har nok ett poeng - du må ha lagt inn core-driverne til FastTrak før du prøver å starte med kontrolleren, men du har allerede vært inne i XP med kontrolleren oppe - siden du allerede har fått laget en stripe. På en annen side - om du på siste boot la inn de korrekte driverne, så kan det hende XP stokker om på Driverletters siden den fant noen nye disker etter reboot. Dermed går allt i frø - men det gjør alle os - om systemdisken og andre disker som inneholder data for systemet blir flyttet på. Som sagt - skal du ha det opp riktig fra start så ville jeg ha startet å innstalere fra bunnen av - med alle de diskene du skal bruke - på plass, for så å legge inn driverne med F6 opsjonen når du starter installasjonen. Det er 'eneste' riktige måten å gjøre det på. Lenke til kommentar
Joar Skrevet 8. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2002 Morn Fikk det til utpå natta.. Jeg skulle bare ha noen ekstra disker til grabbing av video, systemet var "ok" (dvs så ok som windows er..) Jeg slettet raid kontrolleren (i Win XP) og la den inn på nytt med de siste driverene. Da virket alt! :smile: Takk for alle forslag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå