Gjest medlem-140898 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg skal ha framføring, og vi er 3 personer i en grupppe. Vi skal ikke ha mer enn 10 min. Altså det betyr at jeg skal vel snakke litt over 3 min. Jeg skal si litt om: -Are there a native people in this place\what is theri situation (altså South Afrika) - What is typical for this country\islands culture-music, food, native culture) Landet vi skal ha om, er South Afrika... Finner ikke så bra stoff om d, men når jeg gjør det er det litt for vanskelig. Alts målet mitt er hvertall å få en 4er. Så jeg håper at dere kan hjelpe meg å finne gode sider(engelsk) Blir veldig takknemmelig hvis dere hjelper meg. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Ingen som kan hjelpe meg... Lenke til kommentar
Narviz Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Ingen som kan hjelpe meg... Prøvd Wikipedia: South Africa ? Wikipedia er igrunn en bra side, hvor det ofte står beskrevet godt om et tema. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Er det noen som kan hjelpe meg å formulere.(er ikke så god i engelsk, så jeg håper at noen kan hjelpe meg litt) White people The white minority lead lifestyles similar in many respects to whites found in Europe, North America and Australasia, with sport being immensely popular. The braai (short for braaivleis or barbecue) is another national pastime, epitomised by an old advertising slogan for Chevrolet cars in the 1960s: Braaivleis, rugby, sunny skies and Chevrolet. Religious beliefs are also strong, with most Afrikaners adhering to the Dutch Reformed Church. Most English-speaking whites are either Anglican or Roman Catholic. Perhaps 90,000 whites are Jewish, with a similar number being of Portuguese origin. There are some Greeks and Christian Lebanese. Coloured (Mixed-Race) people The mixed-race Coloureds are, culturally speaking, much closer to whites, especially Afrikaans speakers, whose language and religious beliefs they share, than they are to black South Africans, despite suffering considerable discrimination under apartheid. A small minority of Coloureds, known as Cape Malays are Muslim. Well known members of the community include Springboks rugby union players Chester Williams and Breyton Paulse and jazz musicians Jonathan Butler and Abdullah Ibrahim (also known as Dollar Brand). Asian people Asians, (predominantly Indian origin) preserve their own cultural heritage, languages and religious beliefs, being either Hindu or Muslim, and speaking English, with Indian languages like Tamil, Hindi, Telugu or Gujarati being spoken less frequently. Although Indian languages are seldom spoken or understood, English-subtitled Bollywood films and television programmes are popular among South African Indians. There is a much smaller Chinese community in South Africa, although its numbers have been increased by immigration from Taiwan (although the Taiwanese were classified as "White", rather than Asian by the Apartheid regime.) Disse avsnittete synes jeg at det er veldig vanskelig språk, så jeg håper at noen kan hjelpe meg.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Ingen i det hele tatt som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå