martin_lyse Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) PCen har i det siste begynt å klikke endel. Uten at jeg gjør noe som er svært krevende for pcen, så låser den seg og jeg får bluescreen. Den er kjøpt våren 2006 og har hatt ikke formatert den på et år. Jeg har prøvd å kjøre antivirus programmet (AVG) flere ganger uten suksess. Har også prøvd med Spyware programmer. De finner ingenting. Når jeg da skrur på pcen igjen (som jeg må vente ca. 3 minutt får å gjøre, ellers er skjermen helt svart, men pcen surrer), så får jeg følgende melding : Warning!!! The previous performance of overclocking is failed, and the system is restored to the defaults setting. Når jeg da har kommet til skrivebordet får jeg opp følgende melding: Generic Device Management Executable. har et problem og må lukkes. Vi beklager det inntrufne. Vil problemet løse seg vis jeg formaterer driten, eller er det hovedkort o.l. som er fucked? Svært takknemlig for hjelp Endret 14. januar 2008 av martin_lyse Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Litt mer informasjon om hva som står i BSOD skjermbilde ville vært fint. Lenke til kommentar
martin_lyse Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Hvordan kan jeg finne ut det? Skjermen går til svart med en gang. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Kontrollpanel ->system - > avansert -> Oppstart og ett eller annet - instillinger. Fjern haken for start på nytt automatisk. Da vil BSOD stå der inntil du restarter maskinen. Lenke til kommentar
christoffers Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 List opp hardware! garantert RAM... hadde akkurat samme problem, stile TIMINGS, VOLT og DRAM MHZ i bios.. Null problem siden! Lenke til kommentar
martin_lyse Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Har avhuket "Start på nytt automatisk" under systemfeil. Det hadde jeg også gjort tidligere, men den forsvinner likevel. MIN PC: CPU : AMD Athlon 64 X2, 2200 MHz 4200+ Hovedkort: MSI K8N SLI (MS -7185) RAM : Corsair Value Select VS1GB400C3 2x1GB Skjermkort : NVDIA GeForce 7900 GT Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Sikker på at du får BSOD? Kan være at maskinen hardware resetter seg. Det kan komme av dårlige kondensatorer, se etter kondensatorer som buler på toppen på hk, skjermkort osv. En dårlig PSU kan også opptre slik. Sikker på at du får BSOD? Kan være at maskinen hardware resetter seg. Det kan komme av dårlige kondensatorer, se etter kondensatorer som buler på toppen på hk, skjermkort osv. En dårlig PSU kan også opptre slik. Lenke til kommentar
martin_lyse Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Det kommer opp en blå skjerm med noe skrift på. Forsvinner dog etter et sekund. Lenke til kommentar
martin_lyse Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Kan legge til at lyden av og til forsvinner. Enten er den bare vekke og vis jeg skal spille av en sang i WinAmp, så står den bare på 00;00 uten å gå framover. Andre ganger kan jeg høre på musikk, men pcen finne på å lage skumle skrapelignende lyder, får så å få bluescreen. Lenke til kommentar
martin_lyse Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Ingen andre som kan hjelpe? Lenke til kommentar
christoffers Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 prat med SNIPPSAT Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Har du sjekket ut strømforsyningen? Er det en kvalitets PSU? Jeg antar at alle drivere er oppdatert til de nyeste? Lenke til kommentar
martin_lyse Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Har en 400 watts Chieftec PSU. Regner med at det holder til pc med en harddisk? Har ikke oppdatert noe i det siste. Men tenker du på bios og sånt da? For det kan jeg ikke. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Prøv med å loade "safe" setting i BIOS, eventuelt formater og legg in windwos på nytt. Lenke til kommentar
martin_lyse Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Hvordan loader jeg safe-setting? Ligger det rett inne på BIOSen? Jeg har vurdert å formatere, men tror du det vil fikse problemet? Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Bruker å ligge på høyresiden på hovedmenyen. Load default, safe, optimized. Så at du hadde fått en medling om noe overklokking som hadde gått galt. Derfor tenkte jeg det kunne være greit å laste inn sikkre innstillinger i BIOS. men, det trenger ikke løse problemet. Hvis du formaterer og allikevel sliter, kan det kanskje være hardware relatert. Men, det finns mange på dette forumet som vet mye, mye mer om dette enn meg. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Kan være feil på PSUen selv om den skal ha nok watt. Kondensatorer som holder på å ryke kan gi sånne feil. Lenke til kommentar
martin_lyse Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Okei. Så hva er det første jeg bør prøve, før jeg går til innkjøp av nye deler? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå