Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blitt rammet av enten ekstrem uflax eller noe annet som ikke kan forklarest...

Anbefalte innlegg

Hei hei.. Atter en gang har jeg problemer med HD.

Har laget div andre tråder i fortiden:

Klikking fra HD

WinXP vil ikke boote.

NTLDR kommer og går

Pc vil ikke boote.

fAr en rekke blå skjermer.

Dette er den 3. PC-en som har HD problemer. den første var en gammel pc som var døden nær uansett. men pc 2 og pc 3 er helt nye pcer. pc 2 hadde et forbruk på 3 eller 4 hardisker. og no klikka hd nr 1 pA ny pcen min.

Alt av hardisker jeg har eid har tatt kvelden utenom en IDE hd. sidden jeg no har bytta ut all hardware 2 ganger og enda har dette problemet, kan det kanskje vere noe med strøm nettet hvor jeg bor?

Når jeg tenker meg om så har jeg ikke hatt en pc uten problemer i ny leiligheten min. jeg har dradt kabel fra kjøkkenet til PC-en får å få jordet støbsel.

Har ogsA kjøpt en av disse (se bilde). (skal nevnest at den er kjøbt i spania vist det skal ha noe å si) hadde samme problemet både før og etter denne.

Edit: satt inn Æ,Ø, Å og retta noen leifs.

post-32072-1200333238_thumb.jpg

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan er det med kjøling av de harddiskene dine?

Bruker de pcene dine kvalitets PSUer?

Som du sier, strømnettet kan være en årsak, både av for høy spenning, jordingsfeil og andre transienter.

På pc 2 hadde jeg kjøpt 2 HD kjølere fra microplex. kjøpte de dyreste jeg fant, men likavel "døde" 2 av 2 hd'er som hadde disse kjølerne. de hadde kjøling fra dag 1.

i ny PC-en min er det heller dårlig med kjøling siden det er en shuttle. Psu i ny PC-en min kan du se i signaturen (fulgte med kabinettet så vet ikke så mye om det). de 2 andre pc'ene hadde MIST psu.

Lenke til kommentar

er mulig du har hatt forferdelig uflaks å fått noen dårlige hdd. med at de lager sån klikke lyd er jo en magnetisme feil og det har jeg fått på 2 av 5 hdd.

om du mistenker dårlig strøm, må du få deg en strøm forsyning med kvalitet. det er der den dårlige strømen skal bli fjernet.

kjennes pcn statisk ut når du tar på den ?

Endret av qpeg
Lenke til kommentar
er mulig du har hatt forferdelig uflaks å fått noen dårlige hdd. med at de lager sån klikke lyd er jo en magnetisme feil og det har jeg fått på 2 av 5 hdd.

om du mistenker dårlig strøm, må du få deg en strøm forsyning med kvalitet. det er der den dårlige strømen skal bli fjernet.

kjennes pcn statisk ut når du tar på den ?

Lurer på å kjøpe en av disse. siden det ikke lengre kan være feil med HW.

Noen som kan si noe om denne. vil dette hjelpe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...