ChalStye Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 så bak på hardisken min og der stod jumperen på CS, har funket fin i seks måneder, men bør jeg sette den på master istede? Lenke til kommentar
Cybermantix Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 tja, blir den listet som master i BIOS trenger du ikke røre den... Dersom du har en annen enhet (CD-rom el. noe) på samme kanal (kabel) bør du justere dens jumper også slik at den andre står på Slave. CS- Cable Select velger automatisk Master eller Slave utifra hvilken plassering enheten har på kabelen. Som sagt, dersom den er listet i BIOS som master er det ingen vits. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 bør jeg sette den på master istede? Nei, det er det ingen grunn til. Jeg har generelt større tro på å ha alle disker på cable select - det gjør det vanskeligere å gjøre feil. I noen tilfeller kan cable select gi bedre ytelse enn master/slave-innstillinger. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Har det fungerte fint frem til nå skal du seff ikke røre noe Dont fix what aint broken Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 Nei, men jeg tror hardisken min driver på å ta kvelden og lurer på om det var dette som kanskje gjorde det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå