haagen Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Har nettopp pakket opp min ipod nano, den kom med 1/2 batterid tid, skal jeg bruke opp dette før jeg begynner å lade den på nytt? Husker når jeg fikk ny mobil så skulle den lades i 20timer før jeg kunne bruke den så batteriet blir bedre. Er det noe sånt på ipod nanoen ? -Takk for svar. Et spørsmål til, hvordan slår jeg den av? Endret 14. januar 2008 av haagen Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Nok en gang rykker man opp i gamle batterirutiner/myter og forklarer hva man egentlig skal gjøre: - Ikke lad batteriet helt ut, med mindre du absolutt må. - Lad batteriet så ofte som mulig. - Lad til det er fullt. Noe mer er ikke noe vits i, fullt er fullt, batteriet blir ikke noe bedre av det. 20 timer er bare tull på litium-ion-batterier, svært sjeldent mer enn tre som trengs. - Du må ikke lade den med en gang, er fint mulig å tukle en del rundt med den før du setter den til lading. Om jeg husker riktig slår man den av med play/pause-knappen (i hvertfall går den i dvale og slår seg av etter noe mer tid.) Lenke til kommentar
haagen Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Takk, og så batteriet skal aldri lades fullt ut. men hvor mye % av det skal jeg lede det da? og hvordan sjekke % på batteriet, uten å ta ut kontakten og sjekke på displayet. Takk Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Takk, og så batteriet skal aldri lades fullt ut.men hvor mye % av det skal jeg lede det da? og hvordan sjekke % på batteriet, uten å ta ut kontakten og sjekke på displayet. Takk Du skal lade til det er fullt. Avslutt aldri en lading før den er ferdig. Lad gjerne ofte. Jeg tar sjelden ut mer enn 25-50% av batterikapasiteten før jeg lader. Kobler den ofte opp mot PC-en, derfor! Total utlading sliter unødvendig på batteriene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå