morgan_kane Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) hei. jeg jobber i en bedrift der en eller flere av de ansatte laster ned ett eller annet som bruker båndbredden. har flere ganger kontaktet sjefen om dette men han vil ikke høre. jeg har hørt om en kar som lasta opp en fil på et skolenettverk for å forhindre dette. den er sånn at den skrur av og på nettet så fort at man ikke merker der hvis man ikke laster ned noe. jeg tenkte dette kunne vært noe for bedriften min. har ikke lyst å anmelde noen fordi alle er gode venner av meg. så hvordan kan jeg gjøre dette. har ikke noen slags form for admin tilgang til nettverket. BTW: er det noen som har en anelse om hva slags fil han karn kan ha lastet opp på skolenettet Endret 14. januar 2008 av morgan_kane Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Har du hørt med systemadministratoren i bedriften? Om de ikke ser det som et stort problem, så er det vel egentlig ikke din sak å blande deg inn i. Selv så ville jeg blitt sintere på den ansatte som tuller med nettverket mitt uten min tillatelse, enn han som laster ned. Hør med systemadministratoren. Vi er som regel villige til å høre når det er snakk om slike saker. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) han er ikke her og kan ikke komme på minst en måned ettersom jeg har fått beskjed Endret 14. januar 2008 av morgan_kane Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 tok han lastet ned på fersken problem løst, men hvis dere eventuelt hvet om en slags fil som skrur nettet av og på så fort så si ifra. kan komme nyttig med i andre sammenhenger. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 har du admin-tilgang til brannmur og/eller proxy-server så skal det ikke være noe problem med å sette begrensninger på slikt. Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Dessuten så vil vel ikke dette funke mot p2p nedlastinger? Uansett så er det vel best å la systemansvarlige ta seg av slike saker som dette. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Dette er og blir en systemansvarlig sitt problem (dessverre for deg) det er relativt enkelt å strupe all form for nettverksdeling hvis man vil (jeg kan i alle fall fjerne 90%++ av det bare ved noen enkle grep i brannmuren) Det vanligste er gjerne å stenge ALT i brannmuren, for så å åpne det man trenger mail, web etc. etc. så kan man eventuelt kjøre trafficshaping for å drepe resten hvis man vil være flott på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå