Gå til innhold

Styre vifter fra eget program.

Anbefalte innlegg

Nå tenker dere sikkert å si at det er forferdlig mye jobb å skrive noe sånt fra grunnen av pga drivere o.l. Men det jeg tenkte på var å bruke et program (som f.eks speedfan) som kjørte i bakgrunnen for så å sende kommandoer til det programmet via f.eks cmd. Jeg googla etter kommandoer til speedfan, men fant ingen som kunne justere volt/hastighet. Så da lurte jeg på om noen av dere hadde noen idéer til hvordan det kan gjøres? Eller eventuelt en helt annen måte å gå frem på, det jeg vil kunne gjøre er å styre 12v ut av PC-en (trenger ikke mer funksjonalitet enn av/på)

Ble kansje litt rotete forklaring dette, så si ifra hvis jeg skal prøve på nytt :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må endten lage et program spesifikt for ditt Hk, eventuellt prøve å få tak i noen teknisk oversikt over Hk. Om det i det hele tatt lar seg gjøre er en annen sak, men det er en mulighet vil jeg tro. En annen er jo å gå for et relebrett, (mindre type pls) også styre dette. Da det følger med programvare. Jeg tror det kan bli en dritt jobb hvis du ikke har noen særlig erfaring med programmering av drivere. Dette er kernelspace, du har ikke lyst til å kødde med dette :wee: (neida:p)

Lenke til kommentar

Den så jeg faktisk på tidligere, ganske irriterende ja.

Noen som vet om en usb-gadget eller lignende som kan gjøre samme jobben? (Trenger nesten ikke noe effekt ut av den så en usb utgang burde vel klare det, er bare som av/på signal.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...