Gjest medlem-141789 Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Det var ikkje velfortjent! Du berre beskyttar nokon galne muslimar som har blitt hjernevaska Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Dette er en trist dag og mine tanker går ut til de pårørende for de som ble drept i dette angrepet. Bra Støre kom fra dette med livet i behold. Dette må ha vært en traumatisk affære og jeg håper han klarer å fortsette arbeidet sitt fremover, en av de få i denne regjeringen som totalt sett gjør en god jobb. Dette var ikke "velfortjent". Ingen fortjener dette. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Jævli gjennomtenkt å spørre om det var fortjent. Fy Faen. Var det fortjent at journaliten døde også eller? Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Var det fortjent at journaliten døde også eller? Det ser ut som du elsker å putte ord i munnen på folk. Try again. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Jævli gjennomtenkt å spørre om det var fortjent. Fy Faen. Var det fortjent at journaliten døde også eller? Gahr Støre representerer en regjering som har sendt norske styrker for å okkupere og bombe Afghanistan. Å knerte Gahr Støre når han er der nede er vel bare helt legitim motstandskamp. Journalisten derimot er en uskyldig som kun ville rapportere om hva som skjer der nede. Endret 14. januar 2008 av robertaas Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Spørsmålet er vell ikke om det er legitimt men om det er fortjent. Han representerer en regjering som har sendt norske soldater for å opprette fred og bygge opp Afghanistan. Å knerte Gahr Støre når han er der nede er bare ett forsøk på å gjøre situasjonen verre enn den er. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Han representerer en regjering som har sendt norske soldater for å opprette fred og bygge opp Afghanistan. Akkurat som de fredsbevarende styrkene Tyskland sendte til Norge i 1940? Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Så du anbefaler at det skal bombes i hytt og pine uten tanke på lokalbefolkningen? Og dette har ikke pågått siden invasjonen i 2001? Taliban kan ikke overvinnes, verken gjennom makt(mis)bruk eller kontinuerlig tortur. Disse menneskene er såpass ubøyelige og selotiske at Afghanistan vil fortsette å være en hengemyr til den dagen Nato-styrkene trekker seg ut, vanæret og demoralisert. Denne hendelsen bekrefter bare nok en gang hvor ut av kontroll hele situasjonen er og hvor maktesløs Nato er i å bekjempe "hulefolket". Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 Det mangler ikke på ironi i denne historien. Det var CIA som lærte Bin Laden hvordan de skulle yte effektiv motstand mot en militær overmakt og de hjalp Bin Laden med å bygge organisasjonen sin. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Trist med dagbladets journalist. Uansett om Støre har løyet i arabisk media, rettferdigjør vold INGENTING! Nå håper jeg Norge, USA (er forøvrig sterkt imot USA og krigen(e) i midtøsten) eller Storbrittania bomber Taliban til svarte H*****!. Her dreper de norske soldater og journalister, det må bare bli tatt affære. Har aldri i mitt liv kommentert konfliktene i midtøsten, men nå er jeg reint forbanna! Nå forstår jeg ikke helt hva du mener, du er sterkt imot USA sine kriger, likevel mener du at USA, Norge eller Storbritania skal bombe taliban til helvete fordi dem har drept to Norske borgere? Hvorfor er det plutselig helt greit at det blir tatt affære når det er Norge det gjelder, men når 2000 amerikanere blir drept så er du uenig i at Amerika tar igjen? Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Så du anbefaler at det skal bombes i hytt og pine uten tanke på lokalbefolkningen? Og dette har ikke pågått siden invasjonen i 2001? Taliban kan ikke overvinnes, verken gjennom makt(mis)bruk eller kontinuerlig tortur. Disse menneskene er såpass ubøyelige og selotiske at Afghanistan vil fortsette å være en hengemyr til den dagen Nato-styrkene trekker seg ut, vanæret og demoralisert. Denne hendelsen bekrefter bare nok en gang hvor ut av kontroll hele situasjonen er og hvor maktesløs Nato er i å bekjempe "hulefolket". Stikker vesten vil Taliban gjøre alt dem kan for å ta makten i afghanistan igjen. Klarer dem det vil landet komme i et værre helvete enn det dem allerede er i. Det er som å velge mellom pest eller kolera. Nå som vesten er der har dem hvertfall en liten sjangse til å få stabilisert landet. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Islamsk terrorisme og selvmordsbombere er kommet for å bli. Vi i vesten kan ikke unslippe dem så lenge de bor iblandt oss, og derfor er det desto viktigere å demokratisere, eller hvertfall få istand en slags orden i islams mørkeste avkroker, som Afghanistan og Iran. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Skal ikke forsvare hverken Støre eller andre norske eller utenlandske politikere da jeg ikke har mye til overs for noen av dem, men muslimske ekstremister og deres idieologier er uansett det nedrigste av alt og de burde ganske enkelt fjernes... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 muslimske ekstremister og deres idieologier er uansett det nedrigste av alt og de burde ganske enkelt fjernes... Av fremmedkulturelle fra andre verdensdeler? Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Trist med dagbladets journalist. Uansett om Støre har løyet i arabisk media, rettferdigjør vold INGENTING! Nå håper jeg Norge, USA (er forøvrig sterkt imot USA og krigen(e) i midtøsten) eller Storbrittania bomber Taliban til svarte H*****!. Her dreper de norske soldater og journalister, det må bare bli tatt affære. Har aldri i mitt liv kommentert konfliktene i midtøsten, men nå er jeg reint forbanna! Nå forstår jeg ikke helt hva du mener, du er sterkt imot USA sine kriger, likevel mener du at USA, Norge eller Storbritania skal bombe taliban til helvete fordi dem har drept to Norske borgere? Hvorfor er det plutselig helt greit at det blir tatt affære når det er Norge det gjelder, men når 2000 amerikanere blir drept så er du uenig i at Amerika tar igjen? Det stemmer. Jeg vil at vi skal bombe TALIBAN. Selvfølgelig lettere sagt enn gjort, i og med at jeg ikke vil at sivile skal bli drept. Sett etteretning osv. på saken og finn tilholdsstedene til Taliban. Angående USA, så har de mistet 2000 soldater, meget trist. Men hvor mange sivile har ikke de drept. Det tallet tør jeg ikke tenke på engang. I tillegg at mange Amerikanske soldtater dreper sivile helt uten grunn. Det er vel bevist. Norge derimot tror jeg ikke har drept i midøsten på samme måte. Vi har nok også drept sivile, men det tror jeg ikke er tilsiktet. Nå snakker jeg på grunnlag av hva jeg TROR, i og med at jeg faktisk ikke har fulgt så godt med på konfliktene i midtøsten. Og som jeg skrev tiligere. Å finne terrorgrupper og ta knekken på de er lettere sagt enn gjort. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Og som jeg skrev tiligere. Å finne terrorgrupper og ta knekken på de er lettere sagt enn gjort. Åneida, bare finn en helt normal man, gi han ett løsskjegg, lær han glosene: "Burka burka jihad", og problemet vil løse seg selv. On Topic: For en sørpe, jeg må lese mer for å kunne sette meg inn i saken. Trist med journalisten, veldig trist, men slikt kan skje når du drar ned i en region som er litt farligere en gatene hjemme i Norge. Han var fult klar over konsekvensene ved å dra ned dit, like vel gjorde han det. Mine kondolasjoner til han og familien. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Det stemmer. Jeg vil at vi skal bombe TALIBAN. Selvfølgelig lettere sagt enn gjort, i og med at jeg ikke vil at sivile skal bli drept. Sett etteretning osv. på saken og finn tilholdsstedene til Taliban. CIA har jo trent dem nettopp på å holde på i flere tiår i en slik krig. Du vil ikke finne et hus som står helt for seg selv og som har "Taliban" med store bokstaver på siden. Uansett vil intervensjonen aldri fungere så lenge vesten er mye mer innstilt på endring enn hva folket i landet er. Dette er og blir en okkupasjon. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Er det ikke slik at folkeopinionen i Afghanistan nå faktisk har snudd, og at de ønsker ISAF-tilstedeværelse? Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Trist med dagbladets journalist. Uansett om Støre har løyet i arabisk media, rettferdigjør vold INGENTING! Nå håper jeg Norge, USA (er forøvrig sterkt imot USA og krigen(e) i midtøsten) eller Storbrittania bomber Taliban til svarte H*****!. Her dreper de norske soldater og journalister, det må bare bli tatt affære. Har aldri i mitt liv kommentert konfliktene i midtøsten, men nå er jeg reint forbanna! Nå forstår jeg ikke helt hva du mener, du er sterkt imot USA sine kriger, likevel mener du at USA, Norge eller Storbritania skal bombe taliban til helvete fordi dem har drept to Norske borgere? Hvorfor er det plutselig helt greit at det blir tatt affære når det er Norge det gjelder, men når 2000 amerikanere blir drept så er du uenig i at Amerika tar igjen? Det stemmer. Jeg vil at vi skal bombe TALIBAN. Selvfølgelig lettere sagt enn gjort, i og med at jeg ikke vil at sivile skal bli drept. Sett etteretning osv. på saken og finn tilholdsstedene til Taliban. Angående USA, så har de mistet 2000 soldater, meget trist. Men hvor mange sivile har ikke de drept. Det tallet tør jeg ikke tenke på engang. I tillegg at mange Amerikanske soldtater dreper sivile helt uten grunn. Det er vel bevist. Norge derimot tror jeg ikke har drept i midøsten på samme måte. Vi har nok også drept sivile, men det tror jeg ikke er tilsiktet. Nå snakker jeg på grunnlag av hva jeg TROR, i og med at jeg faktisk ikke har fulgt så godt med på konfliktene i midtøsten. Og som jeg skrev tiligere. Å finne terrorgrupper og ta knekken på de er lettere sagt enn gjort. Jeg tenker på de 2000 sivile som ble drept 11 september 2001. Det har allerede blitt drept mer enn 4000 soldater siden invasjonen. Når du sier at vi skal bombe Taliban etter at to nordmenn har blitt drept. Så forstår jeg ikke du synes det er galt når USA gjør det samme etter at 2000 av dems landsmenn ble drept i et feigt terrorangrep i dems eget hjemland. Virker som du er full av dobbeltmoral. Husk også at masse av dødstallene i Irak begår av dems egene borgere og utlendinger som er der for å kjempe jihad. Dem bryr seg mye mindre om Irak enn det USA gjør som oppfører seg som politi der nede, mens regjeringen prøver å stabilisere landet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå